Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:43:41 GMT

گروه صنعتی مپنا به کمک دولت می آید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۲۷۶

گروه صنعتی مپنا به کمک دولت می آید

به گزارش ایرنا , گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو با برخورداری از کارخانه های بزرگ در زمینه تولید توربین های آبی ، حرارتی ، گازی ، تاسیسات نفت و گاز ، حمل و نقل ریلی و تولید قطعات نیروگاهی فعالیت می کند که بخش عمده صنایع وابسته به این مجموعه در شهرستان فردیس استان البرز فعال هستند. 

تفاهم نامه همکاری  بین مپنا و سازمان برنامه و بودجه به امضای  دکتر حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور و دبیر ستاد فرماندهی و دکتر عباس علی ابادی مدیر عامل مپنا به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل گروه مپنا در حاشیه این تفاهم نامه گفت:  بر اساس مفاد این تفاهم نامه از ظرفیت های گروه مپنا در جهت رونق تولید و رشد اقتصادی و رفع نیازهای کشور در اجرای طرح  پروژه ها و تامین قطعات و تجهیزات اسنفاده می شود.

 عباس علی آبادی افزود: ایفای نقش موثرشرکت مپنا در راه اندازی و اجرای پروژه های کلان در بخش های صنعت معدن ، برق و پروژه های نیروگاهی, آب و پساب ،نفت و گاز و پتروشیمی ،  حمل و نقل ، برقی سازی خودروها  و خطوط ریلی، ایجاد ایستگاه های شارژ سریع و معمولی خودروها و ذخیره سازی انرژی در سطوح شبکه و خانگی از  مفاد این  تفاهم نامه  است.

وی افزود: تفاهم نامه همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و گروه مپنا در راستای رشد اقتصادی ،  ایجاد اشتغال و  کاهش وابستگی حداکثری از ظرفیت تولید داخل در سال رونق تولید امضا شد.

در این تفاهم نامه از توانمندی های شرکت گروه مپنا به ویژه فناوری های متمایز این گروه در تامین حلقه های مفقوده زنجیره تولید و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور بیش از پیش استفاده خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری به همراه تعدادی از وزراء برای شرکت در مراسم بهره برداری از شماری پروژه عمرانی ، تولیدی و بازدید از برخی پروژه های عمرانی در دست ساخت و بررسی نیازهای استان البرز به این استان سفر کرده است.

7413/ 6155

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمرکز امسال استان بوشهر علاوه بر سایر موارد مهم و اولویت‌دار، بر روی آموزش و پرورش است و برنامه‌های متنوعی برای بهبود سطح کیفی تعلیم و تربیت و پرورش آینده سازان کشور، تدارک دیده‌ایم.

وی از تخصیص دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر خبر داد و افزود: در نخستین اقدام و به‌دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای بین استانداری بوشهر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد و مقرر شد اعتبار یاد شده به طرح‌های اولویت‌دار نوسازی مدارس استان بوشهر تزریق شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، مبلغ هزار میلیارد تومان از سوی استانداری و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور تامین می‌شود.

وی در ارتباط با جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: از مجموع اعتباراتی که از سوی استانداری تامین شده، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی استان، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مولدسازی به نوسازی مدارس استان بوشهر ابلاغ می‌شود.

محمدی زاده ادامه داد: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس، ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیران و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات کشوری مولدسازی تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: با این اقدام، بیش از ۱۷۰ مدرسه استان بوشهر، تجهیز و نوسازی می‌شود و به عنوان اولین و تنها استان کشور خواهیم بود که سرانه و تراکم فضای آموزشی به میزان استاندارد رسیده و مشکل فضای فیزیکی مدارس استان نیز به طور کامل رفع می‌شود.

دیگر خبرها

  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر