Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر چه متولیان بخش اعظمی از راههای روستایی مازندران آسفالته هستند اما پس از وقوع سیلاب نوروز ۹۸ در استان مازندران هنوز راه دسترسی بسیاری از مناطق سیل‌زده ناهموار است. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، راه و جاده از ارکان اصلی توسعه و سبب ماندگاری ساکنان روستایی در مناطق بالادست و کوهستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شریان حیاتی توسعه حمل و نقل زمینی در استانی مانند مازندران که قطب گردشگری، کشاورزی و طبیعت گردی بوده بسیار ضروری و مهم به نظر می‌رسد.

با نگاهی به آمارهای نهادهای مسئول استان بر این مهم یادآور می‌شویم که بیش از 55 درصد جمعیت سه میلیون و 400 هزار نفری مازندران در روستاها زندگی می‌کنند. اگرچه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نگاه ویژه ای به توسعه روستاهای کشور و استان شده و اکنون قریب به اتفاق روستاهای مازندران دارای آب، برق، تلفن، تلفن همراه و گاز طبیعی هستند ولی هنوز روستاهایی در مازندران وجود دارد که هنوز فاقد راه دسترسی ایمن برای عبور خودرو و انسان از آن هستند.

بوی مرگ و خون در جاده‌های استان فارس؛ محور لار - جهرم در 40 روز 16 نفر قربانی گرفت22 کیلومتر از جاده پارک ‌ملی گلستان با اعتبار 15 میلیارد تومان برق‌رسانی می‌شوداز ممنوعیت استقرار چادر در پارک‌ها تا کشته شدن 60 نفر در حوادث جاده‌ای چهارمحال و بختیاری

بخش پی رجه شهرستان نکا که نوعی جاده جنگلی بوده که در امتداد این مسیر سد گلورد نکا وجود دارد در مسیر خود دارای روستاهای بکر با جاذبه‌های گردشگری و چشمه ساران زیبایی بوده که در طول مسیر بوده که در همه ایام سال میزبان گردشگران داخل استان و خارج استانی و حتی خارج کشور است.

این منطقه به واسطه کوهستانی بودن همواره با رانش‌های متعددی مواجه بوده و در سیل اخیر راه دسترسی مسیر ورودی روستای اوکرکا و جاده دسترسی روستای دوآب بخش پی رجه نکا تخریب شده ولی هنوز مسئولان امر تا زمانی که اتفاق بدی در منطقه حادث نشود برنامه ای برای رفع آن ندارند.

تعدادی از روستاییان و اعضای شورای روستاهای این مناطق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از بی توجهی مسئولان راه و شهرسازی خصوصا وزیر راه و شهرسازی نسبت به راههای روستایی شرق استان انتقاد کردند.

این عده با بیان اینکه راههای روستایی منطقه پی رجه و هزار جریب نکا پرتردد و مسافرخیز است، تصریح کرد: به دلیل بی اطلاعی از گردشگران از مسیرها، عدم رفع نقاط حادثه خیز مسیرها بسیار خطرساز است.

خبرنگار تسنیم برای بررسی وضعیت آسفالت راههای روستایی مازندران به سراغ مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران رفته است.

برخورداری 95 درصد جمعیت روستایی مازندران از راه آسفالته

سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری در آماری قابل توجه اظهار داشت: هم اکنون حدود 95 درصد جمعیت روستایی مازندران از راههای آسفالته برخوردار هستند.

حسن جهانیان افزود: راه‌ها و مسیرهای ارتباطی روستاها به‌عنوان شریان‌های حیاتی که موجب ارتباط روستاها با شهرها و مراکز عمده اقتصادی، اجتماعی بوده ، نقش و جایگاه ویژه ای در امر توسعه اقتصادی دارند.

وی افزود: مازندران به دلیل شرایط خاص منطقه ای، تعدد روستاها در آن زیاد بوده از این رو راه‌های ارتباطی این روستاها با مراکز شهرها دارای اهمیت خاصی است.

جهانیان گفت: این اداره کل در طول سال اقدامات گسترده ای را در زمینه ایمن‌سازی و بهسازی راه‌های روستایی در استان در دست اجرا داشته که قرار گیری این استان در معرض نزولات جوی، عمر رویه آسفالتی را کاهش  می‌دهد ، از این رو با توجه به تردد بالای جاده‌های روستایی هزینه‌های نگهداری این محورها بالا است.

وی بیان کرد: حدود 1500 کیلومتر راه آسفالته روستایی با عمر بالای 15 سال در استان وجود داشته که برای بهسازی و روکش آنها نیاز به اعتباری بالغ بر 5250 میلیارد ریال است.

گزارش از ماهرخ مصطفوی

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح مسکن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: ساخت مسکن در دولت سیزدهم شتاب گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، علی اصغر احمدی مدیرکل بنیاد مستضعفان مازندران اظهار داشت: ساخت واحد‌های مسکونی در دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری و روستایی، بحث عمران شهری و توسعه روستایی فعالیت دارد بیان کرد: از سال 1384 ساخت 161 هزار و 710 واحد مسکن روستایی آغاز شد و 154 هزار و 515 واحد به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: در دولت سیزدهم نیز ساخت 17 هزار و 743 واحد مسکن روستایی آغاز شده ‌و 11 هزار واحد به بهره‌برداری رسید که 2 هزار واحد آن امسال و در چهل و پنجمین سالگرد افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) افتتاح شد.

احمدی تاکید کرد: صدور 25 هزار فقره سند مالکیت  روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: با بازنگری طرح هادی در 586 روستا، طرح هادی در 257 روستا در دولت سیزدهم اجرا شده است.

وی گفت: تهیه طرح هادی  یکی از اقدامات بنیاد مسکن است و در دولت سیزدهم در نیمی از 2 هزار و 400 روستای مازندران طرح هادی اجرا شد.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی 60 درصد از خانه‌های روستایی استان انجام شده و تا سال 1410 همه خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران همچنین گفت: با ایجاد تفاهمنامه با کمیته امداد، بنیاد مسکن، و بسیج سازندگی استان ساخت 40 هزار واحد مسکونی روستایی در برش استانی ررنامه ریزی شد و 400 واحد به همت بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: ساخت مسکن محرومین را هم در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم.

احمدی بیان کرد: بهزیستی،اداره راه و شهرسازی، کمیته امداد و همچنین بسیج سازندگی سپاه کربلا و بانک‌های عامل در امر مسکن سازی همکاری دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد