Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@01:39:44 GMT

مضجع امام رضا(ع) غبارروبی شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۲۹۶

مضجع امام رضا(ع) غبارروبی شد

به گزارش تسنیم، در این مراسم معنوی که با حضور آیات عظام جوادی آملی، سبحانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی، علم‌الهدی و حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، در فضایی سرشار از معنویت و روحانیت روضه منور رضوی با گلاب ناب شست و شو داده شد.

آوای جان بخش کلام الهی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) زینت بخش این مراسم بود و در ادامه آیات عظام با ورود به داخل ضریح مطهر ضمن تعویض روپوش سنگ مضجع منور، تمامی قسمت‌های داخلی ضریح را غبارروبی کرده و با گلاب ناب شست و شو داده و سپس به نماز ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غبارروبی از آئین‌های دیرین حرم مطهر رضوی است که معمولا چند بار در سال با حضور مراجع تقلید، آیات عظام و شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی گفت: این نمایشگاه به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر و با همکاری بعثه رهبری در حج و زیارت، روز چهارشنبه گذشته (۲۹ فروردین) گشایش یافت و تا پایان ماه شوال (۲۰ اردیبهشت) فعال خواهد بود.   حجت الاسلام والمسلمین علی پایاب، مکان این نمایشگاه را ضلع شرقی صحن غدیر حرم مطهر رضوی اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه راوی محور است و روایان در این نمایشگاه حضور می‌یابند و در خصوص تحولات قبور ائمه بقیع (ع) و تخریب آن، به زائران رضوی توضیحاتی ارائه می‌دهند.   وی تصریح کرد: همچنین اساتید و کارشناسان در این نمایشگاه به سوالات و شبهاتی که در ذهن زائران، پاسخ می‌دهند.   در کتب تاریخی، حرم ائمه بقیع (ع) به عنوان «مشهد» و «حرم اهل بیت (ع)» معروف شده که در سمت غربی و منتهی الیه قبرستان بقیع واقع شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • تکمیل مرحله اول ساخت اسکلت چوبی ضریح حرم بانوی کرامت
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود