Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به منظور ارج نهادن به مقام شهدا و ایجاد فضای بصری در شهر، فراخوان طراحی دیوارنگاری ویژه شهدا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به منظور ارج نهادن به مقام شهدا و ایجاد فضای بصری در شهر، فراخوان طراحی دیوارنگاری ویژه شهدا منتشر کرد، موضوع این فراخوان طراحی دیوارنگاری ویژه شهدا با عنوان «روشنای شهر ۲» است که به موضوعات مختلفی مانند ترسیم سیما و رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای آتشنشان است، می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از جمله نکات مهم در طراحی این فراخوان، خلاقیت در طراحی، نگاه، فرم و زاویه دید نو به این موضوع، جامعیت طرح و رعایت اصول و مبانی دیوارنگاری با توجه به قابلیت‌های محیط و منظر شهری، تلفیق، ترکیب فضای سنتی و مدرن است؛ همچنین استفاده از شاخه‌های مختلف ترسیم (نقاشی، نگارگری، تصویرسازی نسخ خطی و تاریخی، نقاشی‌خط) و پرداختن به جنبه روایی و داستانی موضوع از دیگر نکات مورد نظر در طراحی است.

 

هنرمندان می‌توانند در طراحی موضوعات فراخوان از فرازهای مهم زندگی، فعالیت‌های شاخص، عملیات‌های خاص، مکان دفاع و محل شهادت شهیدان استفاده کنند، همزمان با ایام گرامیداشت حماسه حسینی و هفته دفاع مقدس از آثار منتخب این فراخوان رونمایی می‌شود، آثار ارائه شده باید مطابق با مشخصات دیوار و شخصیت‌های مندرج در جدول منتشر شده در سایت به آدرس www.art.mashhad.ir باشد.

 

مهلت ارسال طرح‌ها تا پایان وقت اداری ۱۹ مرداد ماه ۹۸ اعلام شده، همچنین علاقه‌مندان در صورت تمایل به ارائه آثار می‌توانند به صورت حضوری به آدرس مشهد، انتهای خیابان شهید دکتر بهشتی، خانه هنرمندان شهرداری مشهد، به قسمت نقاشی دیواری و نقش برجسته مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳۸۴۱۳۹۰۰- ۳۸۴۷۰۱۲۴ تماس حاصل نمایند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز اردبیل روزنامه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کانون های مساجد فضای مجازی شهرستان دزفول دزفول روشنایی شهر دیوارنگاری شهدا شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

وی افزود: زری اسکیپ یا خشک منظر به هنر طراحی فضای سبز با استفاده از گیاهانی که نیاز بسیار کمی به آب دارند گفته می‌شود؛ طراحی خشک منظر، رویکردی متداول در سطح جهان است که در مواجهه با شرایط و اقلیم‌هایی گرم و خشک مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اضافه کرد: گونه‌هایی چون رزماری، اسطوخودوس، اردی، نازیخی، بابونه، فیلا، برف در تابستان، گازانیا، استسپرموم، زرشک زینتی، ژونیپروس، طاووسی، اگاو، لیروپ، الوورا و… از گونه‌های کار شده در جشنواره خشک منظر امسال در لچکی تقی آباد و ابتدای آیلند کلاهدوز است.

مختاری افزود: در زری اسکیپ، یک طراح منظره بسیار جذاب و زیبایی را با استفاده از انواع گیاهان پوششی و گونه‌های متنوع کم نیاز به آب در ترکیب با انواع مصالح طبیعی مانند سنگ، مالچ‌ها، چوب، سنگ و صخره و … برای محیط پیرامون به وجود می‌آورد که ضمن کاهش چشمگیر و قابل ملاحظه هزینه‌های نگهداری، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کد خبر 747680

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد