Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@10:06:38 GMT

قیمت خرید گندم تغییر نمی کند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۶۴۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: قیمت خرید گندم در استان تغییر نمی یابد و با همان مبلغ 17هزار ریال خریداری می شود. ناطقان: ارژنگ عزیزی در حاشیه  جلسه شورای آرد و نان و خرید گندم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام شرکت غله تا کنون 150 هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه در استان 47 درصد و در سطح کشور 9 درصد کاهش یافته  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: لازم است کشاورزان نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به شرکت غله اقدام نمایند.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: خروج گندم از استان باید کنترل شده و لازم است انتقال گندم به سایر استان‌های کشور بر اساس مجوز و بارنامه انجام شود.

وی با تاکید بر انجام نظارت های لازم توسط دستگاه های مربوطه از قبیل راهداری و نیروی انتظامی گفت: در صورت خروج گندم از استان میزان ذخیره سازی در داخل استان با مشکل مواجه می شود.

عزیزی ادامه داد: اگر ذخیره سازی گندم در داخل استان کمتر از 200 هزار تن باشد برای تامین گندم مورد نیاز مجبور به بازگشت گندم‌های خارج شده خواهیم بود و این اقدام هزینه‌های حمل و نقل را بر استان تحمیل می کند.

وی با اشاره به کاهش میزان تولید گندم نسبت به برآورد انجام گرفته، دلیل این افت را نبود بارندگی مناسب در شمال استان عنوان کرد.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع هزینه کشاورزان بابت گندم تحویلی گفت: کشاورزان باید در موعد مقرر مبالغ محصولات فروخته شده خود را دریافت کنند تا انگیزه خروج گندم برای فروش در سایر نقاط کاهش یابد.

عزیزی همچنین به سیلوهای موجود در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 350 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در استان وجود دارد و این در حالی است که حدود 250 هزار تن گندم خریداری می شود.

وی ادامه داد: برخی سیلوهای احداث شده در استان توجیه اقتصادی ندارد و نباید مجوز احداث آن در گذشته صادر می شد. منبع: ایسنا برچسب ها: قیمت خرید ، گندم ، تغییر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت خرید گندم تغییر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌های چهارمحال و بختیاری
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • یشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری