Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حقوقی و امور قرارداد‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه فسخ قرارداد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی استان با جدیت دنبال می‌شود، گفت افزود: با این کار بستر برای سرمایه گذاران جدید فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خالد فتوحی در دومین جلسه امسال هیئت اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در استان فارس که با هدف بررسی قرارداد‌های راکد واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای رونق تولید برگزار شد، گفت: تعیین تکلیف قرارداد‌های منعقد شده راکد در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که به سرمایه گذاران زمین واگذار شده، ولی به هر نحوی، اراضی واگذار شده به آنان موجب راه اندازی واحد نشده است، در جلسه هیأت حل اختلاف بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به کمبود زمین صنعتی دربرخی شهرک‌های صنعتی تقاضامحور استان، فسخ قرارداد زمین‌های راکد و غیرفعال یک راهکار مناسب برای ورود سرمایه گذاران جدید است تا با ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی، فرصت تولید و اشتغال در سطح استان فراهم شود.

فتوحی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت موجود در شهرک‌ها برای ایجاد واحد‌های صنعتی در اولویت قرار دارد، افزود: از این رو میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و نیز ساخت وساز واحد‌های صنعتی به دقت رصد و کنترل و پایش می‌شود و اگر چنانچه اقدامی از سوی طرفین قرارداد بر روی زمین خریداری شده صورت نگیرد، بر اساس ضوابط و قوانین موجود نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین‌های شهرک‌های صنعتی نباید محلی برای دلال‌بازی باشد، گفت: از آنجا که برای ایجاد زیرساخت‌ها هزینه‌های زیادی شده است، اجازه نمی‌دهیم زمین‌های شهرک‌های صنعتی توسط عده‌ای سودجو بدون ساخت و ساز رها شده و وارد فعالیت‌های بورس بازی و دلالی شود.

مدیر حقوقی و امور قرارداد‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: با توجه به اهتمام جدی در این شرکت به منظور فسخ قرارداد‌های راکد و واگذاری این اراضی به متقاضیان جدید در جلسات شورای حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری قرارداد‌های راکد مربوط به سال‌های ۹۳ و ۹۴ تعیین تکلیف خواهند شد.

فتوحی با اشاره به برگزاری دومین جلسه امسال هیئت اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در استان فارس از رسیدگی به ۴۶ قرار داد راکد به مساحت افزون بر ۵۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع خبر داد و گفت: در این جلسه ۲۳ قرارداد به مساحت ۲۴ هزاو ۶۰۰ متر مربع فسخ قطعی شد وو به ۱۶ قرارداد نیز اعطای مهلت داده شد و سایر پرونده‌ها نیز منجر به انصراف شد.
انتهای پیام/م

رسیدگی و تعیین تکلیف ۴۶ قرارداد اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • عکس/ سفر رئیسی به سمنان
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان