Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@17:15:42 GMT

افزایش 7 درجه ای دمای تبریز نسبت به سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۷۹۷

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هوا شناسی آذربایجان شرقی از افزایش هفت درجه ای دمای تبریز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: دمای تبریز در سی و یکم تیر ماه سال گذشته 33 بوده و در همین تاریخ در سال جاری به 40 درجه رسیده است.

محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که دمای تمامی شهرستان‌های استان در روز گذشته نسبت به همان روز در سال گذشته افزایش یافته اند، اظهار کرد: بیشترین دما در سال گذشته مربوط به میانه با دمای 36 درجه بوده که در سال جاری دمای این شهر به 43 درجه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت جوی استان در هفته آتی، گفت: وضعیت جوی استان نسبتا پایدار بوده و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش موقت ابر، وزش ملایم باد و گاهی نسبتا شدید پیش بینی می شود.

اشجعی افزود: از امروز روند کاهشی دما در سطح استان پیش بینی شده و این روند کاهشی تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به وضعیت جوی استان طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی 24 ساعت گذشته، میانه با دمای 43 درجه گرم ترین شهرستان و ورزقان با 18 درجه بالای صفر خنک ترین شهرستان استان بوده است.

اشجعی با بیان این‌که شهر تبریز نیز در گرم ترین زمان خود 40 درجه و در خنک ترین زمان 29 درجه بالای صفر بوده است، اظهار کرد: دمای فعلی تبریز 35 درجه بالای صفر بوده و دمای آن نسبت به روز گذشته دو درجه خنک تر شده است.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دمای هوا تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر و بارش باران در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب غربی استان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته افزایش ابر پدیده غالب جوی است و برای امروز بارش باران را در نیمه غربی استان داریم.
 
 وی افزود: از فردا بارش‌ها در سطح استان تقویت می‌شوندو بیشینه بارش هااز روز سه شنبه تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق همراه هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست در ارتفاعات بارش تگرگ است لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

سلاجقه افزود:طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم؛ و از نظر سرمازدگی خطری محصولات را تهدید نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان