Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:05:15 GMT

استقلال حسابرس قانونی شورای شهر تهران با مصوبه شورا

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۸۵۷

استقلال حسابرس قانونی شورای شهر تهران با مصوبه شورا

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن رسولی تهران در جلسه امروز در پاسخ به اعتراض هیات تطبیق فرمانداری تهران به اصلاح اساسنامه نمونه سازمان های وابسته به شهرداری تهران با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری در ستاد و صف، سازمان ها و شرکت ها یکی از وعده هایی شورای پنجم بوده است، گفت: درباره اساسنامه تیپ سازمان و شرکت های شهرداری تهران گام بسیار مهمی برداشته است، همچنین در مورد ستاد شهرداری، مناطق و نواحی و اجرای تکالیفی که شورا متوجه شهرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی صبرانه منتظر ارسال لایحه «اصلاح ساختار شهرداری» توسط شهردار تهران هستیم که ارسال آن بیش از یک ماه با تأخیر مواجه است.
وی ادامه داد: از مجموع ۶۵ هزار پرسنل شاغل در شهرداری ۴۰ هزار نفر در سازمان و شرکت های وابسته شهرداری تهران شاغل هستند و از ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۸، بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان در این سازمان و شرکت ها هزینه می شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درباره اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران در بخش های مختلف علاوه بر همراهی اعضا شورای شهر بر اساس قانون وزیر کشور نیز باید تک تک اساسنامه ها را تایید کند، اعلام کرد: بعد از تصویب اساسنامه نمونه سازمان و شرکت های شهرداری تهران در شورای شهر، هیات تطبیق در ۱۰ مورد اشکالاتی را وارد دانست که بعد از ارائه گزارش در جلسه هیات تطبیق، به ۳ مورد کاهش یافت.

رسولی ادامه داد: در پاسخ به ایراد فرمانداری به تبصره ذیل بند «ج» ماده نهم نظر بر این شد که از تاریخ لازم‌الاجرا شدن اساسنامه هر یک از سازمان‌ها آیین‌نامه‌های موضوع بند «ج» این ماده می بایست حداکثر تا پایان سال مالی ۹۸ به مرحله تصویب نهایی برسد. در صورت پایان مهلت یاد شده و عدم تصویب نهایی آیین نامه های موضوع این بند، آیین نامه مالی شهرداری مصوب سال ۱۳۴۶، آیین نامه معاملات شهرداری مصوب سال ۱۳۵۵ و آیین نامه استخدامی شهرداری مصوب سال ۱۳۵۸ و اصلاحات بعدی آن ملاک عمل سازمان خواهد بود.

وی ادامه اد: در بند «ح» ماده ۱۵ این اساسنامه مقرر شد یکی از اعضای هیئت مدیره (به انتخاب هیئت مدیره) جایگزین معاون مالی و اداری شود. همچنین با توجه به نظر هیات تطبیق به ماده ۱۸ اساسنامه نمونه، ماده ۸۶ قانون تجارت به این ماده اضافه خواهد شد.

رسولی گفت: با تصویب اسناسنامه نمونه، در تمامی سازمان و شرکت های شهرداری، امضای قائم مقام ذی حساب منتخب شورای شهر به عنوان مقام ناظر بر حسن انجام عملیات مالی هزینه کرد در تمامی اسناد تعهد آور مالی خواهد بود که این تغییر مهمی است و اگر این اتفاق در گذشته افتاده بود امروز شاهد مشکلاتی در برخی از سازمان و شرکت‌های شهرداری نبودیم، همچنین در تمامی سازمان و شرکت ها با استفاده از مسئولیت اختیارات شورای شهر ذیحسابان مستقر خواهند شد.
خزانه دار شورای شهر تهران ادامه داد: با مصوبه شورای شهر، حسابرس قانونی که مسئول بررسی صورتهای مالی سازمان و شرکت ها هستند، به استقلال واقعی می‌رسند، یعنی حسابرسان ابتدا توسط اعضای شورای سازمان انتخاب و به شورای شهر معرفی می‌شوند و شورای شهر تهران از میان موسسات و شرکتهای حسابرسی معتبر که مورد تایید بورس است، حسابرسان را انتخاب خواهد کرد تا به عنوان بازوی شورای در انتهای سال مالی گزارش ارائه دهند.
لازم به ذکر است که پاسخ کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران نسبت به اعتراض هیات تطبیق فرمانداری تهران به اصلاح اساسنامه نمونه سازمان های وابسته به شهرداری تهران با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

کد خبر 4674386

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رسولی شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همه اقدامات و فعالیت‌هایی که منجر به صدور  رأی  در کمیسیون‌های این شورا می‌شود با حضور نمایندگان محیط زیست، دادگستری و دیگر ارگان‌های مرتبط و با بررسی و پیرو درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردمی است.

او ادامه داد: اخیرا مشاهده شده در چند مورد رای‌های صادر شده توسط کمیسیون بند ۲۰ با دخالت بخش‌های دیگر ملغی شده که به نظر می‌رسد روند قانونی رعایت نشده و اعتراض برخی از اعضای شورا و حتی نمایندگان ارگان‌های مرتبط را در بر داشته و تقاضا داریم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: قانون باید سرلوحه کار همه باشد و اگر تصمیم قانونی بود باید دیگر ارگان‌ها همکاری داشته باشند و لذا در چند مورد اخیر اگر اقدامی غیر قانونی توسط برخی انجام شده باید اصلاح شده و رای کمیسیون‌های شورا که قانونی صادر شده نباید شکسته شود.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را تبریک گفت و اظهار داشت:با همت جوانان ایران این پیروزی بزرگ را شاهد هستیم که به جامعه ورزش و مردم خوب کشورمان تبریک می‌گوییم و این افتخار آفرینی را مباهات می‌دانیم.

او افزود:همچنین ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گوییم، ارتش وظیفه پاسداری از کشور را بر عهده دارد و نه تنها در بخش مرزی بلکه در صحنه‌های مختلف همچون بحران‌هایی مثل سیل و زلزله نیز به کمک مردم آمده و افتخارات بزرگی را برای کشور داشته است

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا