Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، حشمت‌الله فلاحت پیشه ، درباره شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از وی، گفت: شکایت دبیرخانه شورای امنیت ملی از بنده خلاف قانون اساسی است. امروز تلاش شد در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حضور پیدا کنم و توضیحاتی را ارائه دهم اما به دلیل تعدد شکایت‌های مختلف دیگر، نوبت به من نرسید و این مسئله به هفته دیگر موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: من ۲۵ سال است که به عنوان کارشناس در عرصه سیاسی کشور حضور دارم، حتی زمانی که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بودم به عنوان کارشناس مسائلی را مطرح می‌کردم.

 نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: چیزی که قرار است بنده تاوانش را پس بدهم این است که به تحقیر کمیسیون امنیت ملی توسط دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی واکنش نشان دادم زیرا این مسئله را مایه تحقیر کمیسیون می‌دانستم که هیچ وقت دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلساتش حضور پیدا نمی‌کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی نباید مسئله‌ای را در رابطه با مجلس مطرح کند یا اگر مطرح می‌کند باید همچون دیگر مسئولان کشور در جلسات کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: چندین و چندبار به ایشان نامه دادم و از ایشان در موارد مختلف دعوت کردم اما هیچ وقت دبیرخانه دعوت کمیسیون را اجابت نکرد. حتی به صورت حضوری هم این دعوت را تکرار کردم اما باز هم اجابت نشد و برخورد غرورآمیزی با کمیسیون صورت گرفت؛ لذا مجبور شدم در این زمینه مصاحبه کنم و بگویم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نباید شأن کمیسیون را پایین بیاورد و آن را زیر سوال ببرد.

فلاحت‌پیشه گفت: مصوبه‌ای از سوی شورای امنیت نه برای کمیسیون امنیت ملی و نه برای بنده که رئیس آن بودم به هیچ وجه ارسال نشده و حتی تماسی هم از سوی شورای امنیت در این مورد گرفته نشد.

وی عنوان کرد: بی‌صبرانه منتظر جلسه بودم، اما نمی‌دانم چرا عقب انداختند و شکایت را دوباره رسانه‌ای کردند. من می‌خواهم سریع‌تر این جلسه گذاشته شود تا از شأن مجلس دفاع کنم آن هم در حالیکه برخی از بزرگان خانه ملت در دفاع از قانون اساسی سکوت کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  اصل قانون اساسی بیان می‌کند که نماینده حق اظهارنظر دارد و از نایب رئیس کمیسیون قضایی تشکر می‌کنم که با ادله قانونی اعلام کردند به این شکایت هیچ وجهه قانونی ندارد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال شورای امنیت شورای عالی امنیت ملی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست قانون اساسی مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟

روز گذشته (۲۷ فروردین) سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان در این کمیسیون خبر داد.

حسین گودرزی درباره نشست کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی ساماندهی تعطیلات گفته بود: «در این جلسه با اضافه‌شدن یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روز‌های پنجشنبه و جمعه موافقت شد لذا روز‌های کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.»

تصمیم کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت اتخاذ شده است؛ پس دولت نیز با تعطیلی روز‌های پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافقت کرده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اختلاف بر سر تعطیلی پنجشنبه یا شنبه هم گفته است: «یک اختلافی که وجود داشت این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد، اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در مجلس قانون شود.

تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرایی می‌شود؟

با توجه به فوریت داشتن این لایحه مصوبه تعطیلی به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی خانه ملت به رأی گذاشته شود. بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، زمان اجرای قانون اطلاع رسانی می‌شود.

لایحه تعطیلی دوروز در هفته، آذرماه سال گذشته از سوی دولت به مجلس ارسال شد. از آن زمان تا کنون این لایجه حاشیه‌ها و واکنش‌های زیادی داشته است.

واکنش‌ها به تعطیلی روز پنجشنبه هر هفته

امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای درباره افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) تعطیلات پایان هفته را نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است:

 اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

 تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند. امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

در همین ارتباط رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی گفته است: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به جای شنبه‌ها، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد.

تعطیلی هفتگی بازار‌های بین‌المللی روز‌های شنبه و یکشنبه است.

آیا تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بانک‌ها هم می‌شود؟

علی بابایی کارنامی درباره تعطیلی بانک‌ها در روز پنجشنبه گفته است: «دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روز‌های پنجشنبه تعطیل خواهند بود.»

منبع: شهرآرا نیوز

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • شورای عالی امنیت ملی در جایگاه تراز
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است
  • واگذاری پرسپولیس واستقلال به بانک ها،خلاف قانون ومنویات رهبری است
  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها خلاف قانون است
  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها، خلاف قانون و منویات رهبری است