Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد غضنفری روز سه‌شنبه در پانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: این موضوع در شرایط فعلی که برخی کشورها برای پذیرش محصول‌های سالم اعلام آمادگی کردند، بسیار حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه در زمینه استانداردسازی کالاها، محصول‌های غذایی ازجمله محصول‌هایی که با رویکرد صادراتی تولید می‌شود از اهمیت ویژه‌تری برخوردار می‌باشد، افزود: هرچند دستگاه‌های تخصصی در زمینه مانیتورینگ و پایش سموم برنامه‌های مستمر و جاری دارند، ولی بااین‌حال تعداد محصول‌های تولیدی در قم که دارای گواهی‌نامه سلامت است مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروز در محافل محصول‌های ارگانیک نیز مطرح است و به جرأت می‌توان گفت در استان محصول ارگانیکی که در تولید آن سم و مواد شیمیایی به کار گرفته نشود، نداریم.

معاون استاندار قم با تاکید بر حرکت به سمت تولید محصول‌های غذایی سالم افزود: در این خصوص سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد وظیفه مهمی را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: در برخی از نقاط با مراقبت‌هایی که صورت می‌گیرد بازار مصرف نیز پیش‌بینی‌شده و بازارچه‌هایی برای فروش محصول سالم در نظر گرفته می‌شود.

غضنفری با اذعان به بالا بودن هزینه تولید محصول سالم گفت: طبیعتاً مخاطبان خاصی برای پرداخت هزینه بیشتر در برابر محصول باکیفیت‌تر وجود دارد و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی افزود: تولید محصول سالم در حوزه محصول‌های گلخانه‌ای خیلی هنر نیست چون تحت کنترل خاصی است و مشکل ما بیشتر در حوزه تولید محصول‌های غذایی در فضای باز است که برنامه خاصی را می‌طلبد.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی در این استان گفت: در قم از این ظرفیت در اشتغال پایدار روستایی به‌خوبی استفاده‌شده است.

وی ادامه داد: گزارشی از عملکرد بانک‌ها در زمینه صندوق توسعه ملی تهیه شود، و این موضوع که در سطح کشور رقابتی و شناور است، نیز یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سال جاری می‌باشد.
۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است

به گزارش «تابناک»، مهدی اله‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۷ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۷۴ از شرایط "سالم" هوای این کلانشهر حکایت دارد.

وی ادامه داد: کیفیت هوای سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در وضعیت سالم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • رژیم همراه با ورزش؛ ترکیبی کامل برای سلامت و آرامش
  • کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند