Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ حاتم شاکرمی ، با اشاره به آخرین وضعیت تصویب آئین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار در هیأت دولت با موضوع «ساماندهی قراردادهای کار در مشاغل غیرمستمر» که توسط وزیر سابق کار به هیأت دولت رفته بود، گفت: پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف این آئین نامه ادامه دارد و در کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پس از تعیین تکلیف آئین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار در کمیته تخصصی، موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع داده خواهد شد و پس از نهایی شدن برای ارائه در هیأت دولت آماده می‌شود.

شاکرمی با بیان این که در حال پیگیری برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر آئین نامه ساماندهی امنیت شغلی کارگران مشاغل غیر مستمر در آینده نزدیک هستیم، اظهار کرد: موضوع امنیت شغلی ابعاد متفاوتی دارد که یکی از ابعاد آن ساماندهی کارگران مشاغل غیرمستمر خواهد بود.

سامانه ثبت قراردادهای کار به زودی اجرایی می‌شود

وی ادامه داد:در زمینه قراردادهای کار به سمت شفاف سازی حرکت خواهیم کرد و به زودی سامانه جامع روابط کار آغاز به کار خواهد کرد که یکی از سامانه‌های وابسته به آن سامانه ثبت قراردادهای کار است.

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه با استقرار سامانه جامع روابط کار، باید تمام قراردادهای کار در سامانه ثبت شوند، درباره زمان راه اندازی قطعی سامانه گفت: در حال حاضر این سامانه در دو استان تهران و اردبیل به صورت آزمایشی اجرا شده است وهفته آینده  در ۵ استان دیگر به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

 شاکرمی در پایان تصریح کرد: سرورهای سامانه آماده و تجهیز شده اند و به زودی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نصب و وارد فاز اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه دولت کمیسیون اقتصادی معاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی وزیر صمت در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روندها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودروها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودروهای دست دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده و آئین نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در حال حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینه‌ها هم انجام خواهد شد.

وی گفت: همچنین در حال بازبینی در آئین نامه واردات خودروهای دست دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخش‌های تخصصی هستیم تا واردات این خودروها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

کد خبر 6079912 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند
  • نامه رئیس سازمان محیط‌زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز