Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکید ایران بر انتقال زکزاکی به خارج از بازداشتگاه برای درمان/ تشکر حضرت آیت الله خامنه‌ای از مردم متدین کشمیر/ تاکید روحانی بر حل مشکلات منطقه از طریق گفتگو میان همسایگان/ بایدها و نبایدهای اصلاح بودجه صداوسیما/ دستگیری قاضی قلابی در استان گلستان/ ثبت نام ۲۳۳۰۰ نفر در آزمون قضاوت تاکنون و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، یکم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سومین مرحله کمک‌های شیعیان و مردم نیکوکار هندوستان برای سیل‌زدگان کشور، به مبلغ ۷۰ هزار دلار وجه نقد به همراه ۱۵ میلیون روپیه از سوی نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان به رئیس کمیته امداد تحویل شد و جمعی از مسلمانان منطقه کشمیر با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از حادثه سیل در ایران، اظهار تأسف کردند که به دنبال وصول این نامه، معاونت بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی مراتب تشکر حضرت آیت الله خامنه‌ای را از احساسات و عواطف ارزشمند مردم متدین و مقاوم کشمیر ابلاغ کرد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات پیرو درج مصاحبه یکی از نمایندگان در جلسه فراکسیون ولایی مجلس با حضور وزیر اطلاعات که در برخی سایت ها و کانال ها منتشر شد، پاسخ داد.

رئیس جمهور در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به گزارش های ارائه شده درمورد دام های وارداتی به کشور طی ماه های گذشته ، گفت: در مقطعی و بیشتر براساس شایعات مربوط به صادرات دام زنده از کشور، قیمت گوشت افزایش یافت اما باوجود اقدامات خوبی که در زمینه واردات دام انجام شده، قیمت گوشت هنوز متعادل نیست. وی تاکید کرد: باید کمک کنیم پرونده هایی که در زمینه قاچاق در قوه قضائیه مطرح است به سرعت حل و فصل شده و پول ها سریعتر به خزانه بازگردد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین در نشست هیأت‌های عالیرتبه ایران و عراق تأکید کرد: معتقدیم مشکلات منطقه باید از طریق گفتگو و مذاکره و همکاری میان همسایگان و کشورهای منطقه حل و فصل شود.

اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از مزرعه ماهی سرای کرج و نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان البرز با بیان این که امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم گفت: آمریکایی ها بر اساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر غیر قانونی بودن ۱۰۰ درصدی انتخابات شورایاری‌ها تاکید کرد که ماهیت وجود شورایاری‌ها در کنار شوراها اشکال قانونی ندارد. وی افزود: برگزاری یک انتخابات نیاز به ساز و کار قانونی دارد اما در خصوص انتخابات شورایاری این ساز و کار در قانون دیده نشده است.

در همین رابطه رییس سازمان بازرسی کل کشور از ارسال پرونده انتخابات شورایاری‌ها به دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: روز گذشته این پرونده را به دیوان عدالت اداری ارسال کردیم و هر تصمیمی در دیوان گرفته شود، ملاک عمل است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس هم بازگشت به قانون اساسی و تفسیر دقیق و به‌روز آن را در اصلاح ساختارهای معیوب به ویژه اصلاح ساختار بودجه ضروری دانست و بر لزوم چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری سازمانی و نهادی دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی از جمله اصلاح کمی و کیفی عملکرد رسانه ملی در قالب اصلاح ساختار بودجه تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی شدید از درگیری‌های روز گذشته در ابوجا، خشونت و توسل به زور در این تظاهرات را محکوم کرد. سید عباس موسوی با اشاره به  وخامت حال شیخ زکزاکی و گذشت بیش از دوماه از انتشار گزارش تیم پزشکی مبنی بر نیاز فوری وی و همسرش به درمان در خارج از کشور اظهار داشت: از مسئولین نیجریه انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به انتقال شیخ ابراهیم زکزاکی به خارج از بازداشتگاه برای دسترسی ایشان به خدمات  درمانی مناسب و فوری اقدام نمایند.  

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات نیکاراگوئه با دانیل اورتگا رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار گفت: دولت آمریکا با وجود همه قوانین، مقررات و قطعنامه‌ها دست به تروریسم اقتصادی علیه ملت‌های مستقل می‌زند.

محمد جواد ظریف همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر با تبریک چهلمین سالگرد انقلاب نیکاراگوئه نوشت: ایران و نیکاراگوئه هر دو در برابر تروریسم اقتصادی و مداخلات تجاوزگرانه آمریکا ایستادگی کرده‌اند. ما برای تقویت گسترده همکاری‌ها میان دو کشور توافق کردیم.

سیدعباس موسوی هم در صفحه توییتر خود اعلام کرد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای تقدیم پیام حسن روحانی به امانوئل مکرون راهی پاریس شده است.

علی شمخانی در دیدار با نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، طرح موسوم به "معامله قرن" را اقدامی شکست خورده و غیر قابل اجرا عنوان کرد و افزود: در کنار رشد و پیشرفت گروه‌های مقاومت و گسترش نقش‌آفرینی آن‌ها در معادلات مهم منطقه، رژیم صهیونیستی و حامیانش در شرایط شکننده و رو به زوالی قرار دارند و طرح‌های جعلی که مغایر خواست و اراده مردم فلسطین باشد هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره حملات رژیم سعودی به مردم بی‌دفاع یمن با تأکید بر اینکه انصارالله یمن توان موشکی و پهپادی بالایی دارد، گفت: مردم یمن با توکل به خدا و تکیه بر نیروهای خلاق و جوان خود توانستند به خوبی سعودی‌ها را زمین‌گیر کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در همایش مدیران کل پدافند غیرعامل استانداران کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی دشمن ناچار است به ریسمان مذاکره متمسک شود، گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی اسم رمز فتنه و برای کشور یک سم است. سردار جلالی با اشاره به ماجرای توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس در تنگه جبل‌الطارق، گفت: اقدام متقابل ایران که ناشی از اقتدار بود، پایانی بر امپراتوری انگلیس بر دریاها است.

در فقدان رییس دیده‌بان هسته‌ای

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه به طور غیرمنتظره خبر درگذشت یوکیا آمانو را اعلام کرد این در حالی بود که رسانه‌های خارجی یک هفته پیش اعلام کرده بودند، آمانو به دلیل بیماری پیش از پایان مهلت دوره کاری‌اش در سال ۲۰۲۱ در ماه مارس سال ۲۰۲۰، یک سال زودتر، از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

همچنین دولت ژاپن درباره پیشنهاد آمریکا برای ایجاد ائتلافی به منظور محافظت از کشتیرانی در تنگه هرمز تاکید کرد که ژاپن همچنان قصد ندارد برای پیوستن به طرح آمریکا برای به اصطلاح محافظت از تنگه هرمز، نیرو به خاورمیانه اعزام کند.

رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری قاضی قلابی خبر داد که با معرفی خود به عنوان قاضی، وکیل و بازرس دادگستری از مردم کلاهبرداری می‌کرد. هاشمیان در این رابطه افزود : در بازرسی از منزل این فرد تعداد زیادی اوراق و اسناد قضایی که از مردم گرفته بود  کشف و ضبط شد.

همچنین معاون منابع انسانی قوه قضاییه از ثبت نام ۲۳۳۰۰ نفر در آزمون قضاوت تاکنون خبر داد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در آزمون قضاوت چه تعداد قاضی زن جذب می‌شوند و چه تعداد شرکت کننده داریم، گفت؟ خانم‌ها حدود هشت درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند و تعداد پست‌هایی که خانم‌ها می‌توانند در آن مشغول شوند  در مقایسه با آقایان کمتر است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) یکم مرداد ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشمیر سیل زدگان رهبری اسحاق جهانگيري مشکلات منطقه ای مذاكره حسن روحاني عراق انتخابات شورایاری ها صداوسيما بودجه شیخ ابراهیم زکزاکی محمدجواد ظريف نیکاراگوئه تروریسم اقتصادی آمریکا امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه سيدعباس عراقچي آمانو کشور ژاپن آمريكا دستگیری قاضی قلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز دوشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر عنوان کرد.

رئیسی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشار‌ها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاورد‌های خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

«سردار ایاز صادق» نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به رئیسی خوش‌آمد گفت و اظهار داشت: هیچ کدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

رئیس مجلس ملی پاکستان همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، تصریح کرد: پاکستان هم علاقمند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و موثر بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند