Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک با حضور نمایندگان صاحبان سهام، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و نمایندگان وزارت اقتصاد و سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد.

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در این مجمع با ارائه خلاصه گزارشی از عملکرد این بانک در سال مالی ۱۳۹۷ و سه ماهه اول سال ۱۳۹۸ گفت: در سالی که گذشت با وجود تنگناها و محدودیت‌های موجود، مجموعه خدمتگزاران بانک تجارت تلاشی مجاهدانه در بخش‌های صف و ستاد داشتند و برآیند آن کاهش ۹۱ درصدی زیان بانک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل این بانک با تقدیر از اعتماد عموم مردم، حمایت کامل سهامداران و تلاش صادقانه کارکنان این بانک یادآور شد: حاصل این اعتماد و همراهی در سال گذشته، تبدیل زیان عملیاتی شش هزار میلیارد ریالی به سود عملیاتی ۶۵ هزار میلیارد ریالی شد و البته مجموعه بانک تجارت در سال ۱۳۹۸ اصل تلاش در جهت رونق تولید و تداوم بهبود شرایط بانک را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و سعی دارد با انسجام بیش از پیش و همراستا با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نقش ویژه خود را به بهترین شکل ایفا کند.

دولت آبادی در تشریح علل موفقیت این بانک در سال ۹۷ افزود: برنامه های بانک برای سال ۹۷ حول سه محور افزایش تحرک و پویایی در ارکان بانک ، انجام اصلاحات اساسی در ساختارهای مالی و عملیاتی و طراحی روشهای نوین تامین مالی پروژه های بزرگ کشور بود که اجرای آن تاثیرات مثبتی را در عملکرد بانک به همراه داشته است. نقطه عطف این عملکرد تلاش برای کاهش هزینه پول به شمار می رود که بانک تجارت موفق شد با اتخاذ راهکارهای مناسب و پرهیز از جذب سپرده های گران قیمت فارغ از رقابت های ناسالم موجود که بعضا در بین بانکها شاهد آن هستیم نرخ هزینه پول خود را افزون بر ۲ درصد نسبت به سال ۹۶ و در ادامه حدود ۱.۴ درصد در سال ۹۸ کاهش دهد.

وی به افزایش سرمایه ۳۹۰ درصدی بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: با این افزایش سرمایه گام بلندی برای خروج بانک از ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت فراهم شد و بانک را در جایگاه بزرگترین شرکت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران قرار داد .

امیر مسعود رزازان نایب رئیس هیات مدیره بانک تجارت نیز با اشاره به وضعیت نقدینگی این بانک گفت: اگرچه بانک تجارت سال ۱۳۹۷ را با بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال بدهی به بازار بین بانکی و ۴ هزار میلیارد ریال اضافه برداشت از بانک مرکزی (مجموعا ۴۴ هزار میلیارد ریال) آغاز کرد، اما توانست در پایان سال ۱۳۹۷ تراز نقدینگی خود را مثبت کند به نحوی که موجودی بانک نزد بانک مرکزی و در بازار بین بانکی به ۶۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت. به این معنا که نه تنها ۴۴ هزار میلیارد ریال بدهی بین بانکی و اضافه برداشت از بانک مرکزی جبران شد، خالص این تراز به موجودی ۶۴۰۰ میلیارد ریالی این بانک در بازار بین بانکی و طلب از دیگر بانکها تبدیل شد.

رزازان از افزایش درآمدهای این بانک از محل حق الوکاله در سال ۹۷ خبر داد و افزود: بانک تجارت در سال ۱۳۹۷ ضمن عملکرد مناسب در منابع و مصارف ریالی، توانست مبلغ ۲۶۴۲ میلیارد ریال درآمد حق‌الوکاله از محل عملیات واسطه‌گری مالی کسب کند. این در صورتی است که بانک در سال ۱۳۹۶ فاقد این درآمد بود. علاوه بر این با افزایش بیش از ۵۸ درصدی در جذب سپرده‌های بدون هزینه به ویژه سپرده های جاری با ۷۲ درصد رشد، ترکیب پورتفوی منابع بانک بهبود یافت.

استماع گزارش هیات مدیره و ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی در مورد صورتهای مالی سال منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ۹۷، بررسی و تصویب صورتهای مالی، انتخاب روزنامه‌های دنیای اقتصاد و جهان صنعت به عنوان روزنامه کثیرالانتشار سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ ، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی بانک برای سال مالی جاری و تعیین حق الزحمه و تعیین حق حضور اعضاء غیرموظف آنها از جمله محورهایی است که در مجمع عمومی عادی بانک تجارت به تصویب اعضاء رسید.

در ادامه این جلسه گزارش بازرس قانونی بانک ارائه و موارد از سوی پوربهبهانی مدیر امور مالی بانک تجارت پاسخ داده شد.

تصویب صورت‌های مالی بانک تجارت منتهی به پایان اسفند ۹۷ با اکثریت آرای سهامداران پایان بخش این مجمع بود.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک تجارت نیز به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره در ادامه برگزار شد و ضمن اعلام بازنشستگی علیرضا حاجعلی یکی از اعضای هیات مدیره این بانک، رضا دولت آبادی، امیرمسعود رزازان، عباس اشرف نژاد و علی کی‌لانی مجددا به عنوان اعضای هیات مدیره بانک تجارت انتخاب شدند.

۲۱۲۱

کد خبر 1282712

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بانك تجارت باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال دونالد ترامپ نفتکش ایران و آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران ایالات متحده آمریکا نقل و انتقالات لیگ برتر ایران و انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال

نمایندگان مجلس این هفته ۳ روز جلسه علنی داشتند، خلاصه آنچه که این هفته در جلسات علنی گذشت و مهمترین مصوبات نمایندگان را در این گزارش می‌خوانیم.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجلس این هفته 3 روز جلسه علنی داشت که موضوعات مختلفی را با حضور مسئولان دولتی بررسی کردند و مصوباتی نیز داشتند که در این گزارش خلاصه نشست‌های این هفته نمایندگان را می‌خوانیم:

جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و نمایندگان در ابتدای این جلسه در صحن مجلس در حمایت از «وعده صادق» یک‌صدا شعار «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زدند.

«درود بر رزمندگان اسلام»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «سپاه انقلابی، تشکر تشکر» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» از دیگر شعارهایی بود که نمایندگان مجلس سر دادند.

پس از آن محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر این‌که سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود، گفت‌: در صورتی که رژیم صهیونیستی با متحدانش غلط دیگری انجام دهد، پاسخ طراحی شده ایران شدیدتر خواهد بود.

در ادامه این نشست نیز بیانیه 206 تن از نمایندگان درباره حمایت مجلس از «وعده صادق» به شرح زیر قرائت شد:

هرگونه خطایی راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبرو خواهد شد آنچنان که همگان پایان عمر نکبت بار رژیم جعلی رژیم اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز،‌ رئیس مجلس توضیحاتی درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و گفت: بخش دوم لایحه بودجه درباره جداول کلان و پیوست‌ها شامل طرح‌های عمرانی و شرکت‌ها و واگذاری دارایی‌ها است.

وی در ادامه افزود: مجلس و دولت حق ندارند که در زمان بررسی این بخش به منابع و مصارف دست زده و حکم جدیدی بنویسند لذا نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را در هر سرفصل ثبت کنند بدون آنکه حکم و تبصره جدیدی اضافه شود.

بنابراین گزارش، رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (نیز دستورکار بعدی نمایندگان در این جلسه بود که وکلای ملت با اصلاح مواد 561 تا 816 لایحه مذکور موافقت کردند.

در پایان این جلسه، تقاضای بررسی طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل 85 (بررسی در کمیسیون به جای جلسه علنی ) از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد.

*ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس

جلسه علنی مجلس در روز دوشنبه نیز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار نمایندگان قرار داشت.

در این جلسه و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)، نمایندگان با اصلاح مواد 817 تا 1150 این لایحه موافقت کردند.

در پایان نشست روز دوشنبه ، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اعلام وصول شد.

*پایان بررسی لایحه تجارت بعد از 20 سال در مجلس

بنابراین گزارش، آخرین جلسه نمایندگان در این هفته نیز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار بود.

در ابتدای جلسه روز سه‌شنبه جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش میهمان نمایندگان مجلس بودند، به همین مناسبت محمد باقر قالیباف روز ارتش را به همه ارتشیان غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به ویژه رزمندگان عزیز نیروی زمینی در نقاط مرزی عرض تبریک و تهنیت گفت.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی در رابطه با برگزاری جلسه مجلس با توجه به افزایش قیمت ارز ، گفت: با توجه به اینکه جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه تجارت ارجاعی از شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان بود که در نهایت با تصویب مواد 1151 تا 1343 این لایحه، رسیدگی به لایحه مذکور را به پایان رساندند که پس از پایان بررسی آن مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس گفت که لایحه تجارت بعد از 20 سال تعیین تکلیف شد.

*افزایش مجازات جرایم کمتر از 20 میلیون

نمایندگان همچنین در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده 104 قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح مذکور به کلیات آن رای مثبت دادند و ماده 104 قانون مجازات اسلامی را اصلاح کردند.

در پایان این جلسه نیز تقاضای بررسی طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک طبق اصل 85 نیز اعلام وصول شد.

دیگر خبرها

  • حرکت ۱۷۰۰ نویسنده کانادایی در حمایت از فلسطین
  • نقش مؤثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی در هدایت نقدینگی/ هشدار نسبت به یک حکم بودجه‌ای
  • آیا سودسازی پست بانک ایران میتواند به داد سهامدارانش برسد؟!
  • در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچکاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است