Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@20:46:53 GMT

ویژگی‌های فنی مسابقات قرآن استان تهران

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۱۲۹۴

ویژگی‌های فنی مسابقات قرآن استان تهران

اصغر خسروی، مسئول فنی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد مسائل فنی این دوره از مسابقات که روز گذشته، 31 تیرماه طی مراسمی به کار خود پایان داد، گفت: در این دوره از مسابقات در رشته قرائت، 33 نفر حضور داشتند که از بین آنها 11 نفر به فینال راه یافتند. برای مرحله فینال نیز شش قطعه همسان از قرآن کریم انتخاب و طی یک قرعه‌کشی هر کدام از شرکت‌کنندگان قرعه خود را برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد قرنطینه نبودن متسابقان به هنگام فینال رشته قرائت تحقیق نیز افزود: این موضوع تصمیم کمیته فنی و هیئت داوران بود، با توجه به اینکه قرنطینه می‌تواند اضطراب زیادی به متسابقان وارد کند، این تصمیم اتخاذ شد و یک ساعت قبل از شروع فینال، قطعه‌ها را در اختیار فینالیست‌ها قرار دادیم.

‌مسئول فنی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران در مورد برگزار نشدن فینال در رشته حفظ کل نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد حفاظ کم بود و از طرف دیگر سهمیه‌ کشوری این رشته برای استان تهران پنج نفر است، لذا این امکان وجود نداشت که فینال را برگزار کنیم، بنابر این تصمیم گرفته شد تا پنج نفر رده‌بندی به عنوان نمایندگان استان تهران برای مرحله کشوری معرفی شوند.

خسروی در ادامه به برنامه‌های جنبی این مسابقات اشاره کرد و گفت:‌ یکی از اقدامات خوبی که اوقاف استان تهران در این دوره انجام داد، بحث تجلیل از چهره‌های قرآنی بود. طی سال‌هایی که در مسابقات حضور داشته‌ام برای اولین بار است که چنین موضوعی را شاهد بودم که در هر روز از مسابقات از یک چهره قرآنی تجلیل به عمل بیاید. در روز اول از «حسن صیادی» به عنوان کسی که سی سال در عرصه برگزاری مسابقات تلاش کرده است، تجلیل به عمل آمد. در روز دوم نیز «عبدالرسول عبایی» پیشکسوت قرآنی کشورمان تجلیل شد و در روز اختتامیه نیز از «مهدی غلام‌نژاد» نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان که امسال از استان تهران به این مسابقات راه یافته بود، تجلیل شد. امیدوارم این اتفاق مبارک در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

مسئول فنی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران در بخش دیگری از این گفت‌وگو مهم‌ترین ویژگی بحث فنی این دوره را استفاده از نرم‌افزار مسابقات بین‌المللی قرآن برای قرعه‌کشی و محاسبات عنوان کرد و گفت: در این دوره، سیستم محاسبات و قرعه‌کشی به‌روزرسانی و کاملاً مکانیزه شده بود و تنها با یک کلیک قرعه‌کشی و نوبت تلاوت و سایر جزئیات صورت می‌گرفت.

خسروی افزود: امسال با تشخیص کمیته فنی و هیئت داوران ریز نمرات در اختیار متسابقان قرار گرفت تا از عملکرد خود با ریزترین جزئیات اطلاع پیدا کنند و بیشتر با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوند. همچنین کارنامه و لوح فشرده تلاوت نیز در اختیار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرار گرفت که این یکی از نکات بسیار مثبت این دوره از مسابقات بود، همچنین نظم مسابقات از دیگر نکات قابل توجه بود به طوری که در طول مسابقات کمترین تأخیر را در زمان‌بندی داشتیم.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات استان تهران کمیته فنی چهل و دومین دوره تیر 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود کانوی دونفره مردان و‌ علی آقامیرزایی به فینال مسابقات

مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک از امروز در توکیو ژاپن آغاز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک از امروز در توکیو ژاپن آغاز شد. تیم قایقرانی آبهای آرام با 6 ورزشکار و 4 مربی در مسابقات قهرمانی آسیا و ‌انتخابی المپیک حضور دارد.

 عادل مجللی و کیا اسکندانی در گروه دوم مقدماتی کانوی 500 متر مردان در رقابت با حریفانی از فیلیپین، ژاپن، تایلند و کره با زمان 1:51.716 دقیقه به عنوان قایق دوم از خط عبور کردند و راهی فینال شدند. در این رقابت نمایندگان ژاپن و تایلند اول و سوم شدند.

 عادل مجللی و کیا اسکندانی فردا در فینال این مسابقات رقابت خواهند کرد.

 علی آقامیرزایی در گروه اول مقدماتی کایاک 200 متر مردان در رقابت با حریفانی از سنگاپور، هنگ‌کنگ، هند، کره و ازبکستان با زمان 39.761 ثانیه به عنوان قایق چهارم از خط عبور کرد و راهی دور نیمه نهایی شد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان، کره و سنگاپور اول تا سوم شدند.

وی در دور نیمه نهایی  در رقابت با حریفانی از هنگ‌کنگ، هند و تایلند با زمان 42.775 ثانیه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و به فینال این ماده صعود کرد. در این رقابت نمایندگان تایلند و هنگ‌کنگ اول و دوم شدند.

 علی آقامیرزایی فردا در فینال این مسابقات رقابت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • این افراد معلم می‌شوند
  • صعود کانوی دونفره مردان و‌ علی آقامیرزایی به فینال مسابقات
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال