Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:59:21 GMT

دولت آلمان فرو می‌پاشد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۱۳۸۷

دولت آلمان فرو می‌پاشد

عضو کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان درباره آینده دولت ائتلافی این کشور معتقد است که آلمان بزودی شاهد فروپاشی دولت ائتلافی و متعاقب آن برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کناره گیری «آندریا ناهلس» رهبر حزب سوسیال دمکرات آلمان از قدرت سبب شکنندگی دولت ائتلافی این کشور شد، تا جایی که بحث فروپاشی دولت ائتلافی در راس اخبار داخلی آلمان و بعضاً رسانه‌های غیرآلمانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احزاب سیاسی آلمان در خصوص فروپاشی دولت ائتلافی اختلاف نظر داشته و دارند، بگونه ای که احزاب اتحاد مسیحی خواهان حفظ دولت ائتلافی بوده و احزاب دمکرات آزاد، سبزها با بیان این نکته که دولت ائتلافی با این رویداد از قدرت همیشه و لازم برخوردار نیست، بر انجام برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور تاکید دارند.

از سوی دیگر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی خود در برلین تاکید کرد که با وجود بحران در حزب سوسیال دمکرات، دولت به کار خود ادامه خواهد داد. آنگلا مرکل گفت: «ما به کار در دولت با جدیت و احساس مسئولیت بالا ادامه خواهیم داد.»

«امید نوری پور» نماینده پارلمان آلمان در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش احتمال فروپاشی دولت ائتلافی آلمان گفت: دولت آلمان تا پایان دوره مقرر خود فعالیت نخواهد داشت.

وی در توضیح گفته خود افزود: گمان می کنم دولت آلمان پیش از سال 2021 میلادی دچار فروپاشی شده و پیش بینی می کنم که این کشور در بهار آینده شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام باشد.

نوری پور در خصوص پیش بینی خود از دولت آتی آلمان گفت: تجربیات حاصله از انتخابات گذشته در آلمان بوضوح نشان می دهد که انتخابات در این کشور قابل پیش بینی نیست. در عین حال باید به این نکته اذعان داشته باشم که دولت آینده در آلمان دیگر یک دولت ائتلافی نخواهد بود، چرا که نه مردم و نه دو حزب تشکیل دهنده دولت ائتلافی کنونی از نتیجه ائتلاف و دستاوردهای آن راضی نیستند.

نماینده پارلمان آلمان با اشاره به انتخابات های آتی ایالتی در این کشور خاطر نشان کرد: آلمان در آستانه برگزاری سه انتخابات مهم ایالتی قرار دارد، 2 انتخابات در ماه سپتامبر و یکی در اواخر ماه اکتبر برگزار می‌شود که نتایج این سه انتخابات تاثیر زیادی بر روند انتخابات زودهنگام و تعیین دولت آتی در آلمان خواهد داشت.

عضو کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان در بخش دیگری از این گفتگو درباره مواضع اروپا درخصوص مسائل سیاست خارجی مانند توافق هسته ای ایران، مهاجرت با توجه به روی کار آمدن پارلمان جدید اظهار داشت: رویکرد اروپا در قبال مسائل مربوط به سیاست خارجی تغییر محسوسی نخواهد داشت.

نوری پور افزود: تغییر در مدیریت اروپا تنها تغییر در افراد بوده که آنها مواضع و خط مشی متغایر با آنچه در اروپا جاری است، ندارند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانهها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احمد وحیدی عصر امروز در جلسه تکریم و معارفه استاندار لرستان، اظهار داشت: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، اضافه کرد: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید به مقاومت ملت ایران، یادآور شد: غیورمردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

وی با ذکر اینکه کشور ما با رهنمود‌های مقام معظم رهبری و میدان‌داری شهدا در اوج اقتدار و افتخار است، تأکید کرد: اتفاقات بی‌نظیری در روز‌های اخیر رخ داده است.

وزیر کشور با تأکید به تحولات در سطح جهانی و منطقه، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب عملیات وعده صادق را به ظهور قدرت اراده یک ملت تعبیر کرده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه همه دنیا به افتخار مقابلۀ ایران با ظلم سر تعظیم فرود می‌آورد، گفت: ما باید برای بروز این اتفاقات شکرگزار باشیم و ثمرات انقلاب به‌طور مداوم به دنیا عرضه می‌شود.

وی با اشاره به نفی سیاست‌های باطل جهانی توسط جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: کشور ما به‌عنوان قدرتمندترین نیرو نقش خود را برای تعیین راه نقشه منطقه ایفا می‌کند و این نقشه راه پیروزی ملت فلسطین و افول رژیم غاصب را بیش از پیش تداعی می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به تحقق اراده‌های بزرگ، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت امروز یک جبهه به‌هم پیوسته است و دشمن از این موضوع به شدت هراس دارد.

وحیدی با بیان اینکه نقش‌آفرینی‌های ما برای ساختن ایران مقتدر و توسعه یافته است، گفت: کشور ما امروز بر بال‌های قدرت فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی خود حرکت می‌کند و باید بعد اقتصادی را نیز بیش از پیش تقویت کرد.

وی با تأکید به اینکه تقویت اقتصاد از مهم‌ترین اموری است که نیازمند توجه بیشتر است، اضافه کرد: دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در زمانی به مسئولیت رسید که دشمنان مشکلات متعددی را ایجاد کرده بودند و بعضی از کم‌کاری‌ها و کم‌تحرکی‌ها نیز مزید بر علت شد.

وزیر کشور با ذکر این نکته که تغییر ریل از توجه به خارج به توجه به داخل و اتکا به داشته‌ها و توانمندی‌ها گفتمان اصلی دولت است، خاطرنشان کرد: بستر‌ها به‌گونه‌ای هم‌اکنون فراهم است که باید در مسیر پیشرفت جهش داشت.

وحیدی با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی از ویژگی‌های بارز دولت است، یادآور شد: این اقدام ما را می‌تواند با سرعت بیشتری در مسیر رو به رشد حرکت دهد.

وی با اشاره به اینکه استاندار لرستان در گفتمان انقلابی‌گری و حرکت مجاهدانه حرکت کرده‌است، بیان کرد: این استان دارای مردمی غیور و شریف است و این فرصت ارزشمندی برای کشور است.

وزیر کشور با بیان اینکه کار‌های زیادی باید در لرستان انجام شود، تأکید کرد: کار دولت با خواسته‌های این استان کاملاً تطابق دارد و حاکم‌بودن گفتمان انقلابی می‌تواند ظرفیت‌ها را به‌کار بگیرد.

وحیدی با اشاره به ساخت سد معشوره، گفت: این سد که مدت‌ها تعطیل بود مطالبه مردم است و مجوز ماده ۲۳ سد معشوره نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ساخت سد معشوره تقریباً تعطیل شده بود، اما جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان قرار گرفت، بیان کرد: احداث این سد زمان‌بر است و با تأمین اعتبارات لازم احداث می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به راه‌اندازی مجدد پروژه راه‌آهن به‌عنوان مطالبه مردم، اعلام کرد: این پروژه هم در دستور کار دولت قرار گرفت و ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وحیدی با تأکید به افزایش تولید گندم در لرستان در دولت سیزدهم، گفت: ۵۰۰ هزار تولید گندم در این نشان‌دهنده تحول عظیم در بخش کشاورزی است.

وی با بیان احیای حدود ۲۰۰ واحد اقتصادی در لرستان، اضافه کرد: این اقدامات موج حرکت مثبتی در این استان است که باید تقویت شود.

وزیر کشور با تأکید به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در لرستان، عنوان کرد: ۲۰ هزار میلیارد این اعتبار از سوی بخش خصوصی بوده است.

وحیدی با اشاره به بسترسازی برای مشارکت مردم در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد لرستان، بیان کرد: از فعالیت بخش خصوصی باید در انجام کار‌های بزرگ استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند