Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار البرز با اشاره به تأمین ۶۵ درصد آب شرب مردم تهران توسط استان البرز، گفت: استان البرز برترین استان کشور در جذب منابع رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « عزیزالله شهبازی» در نشست اقتصاد مقاومتی که امروز ( سه شنبه ۱ مرداد) در سالن شهدای دولت استانداری البرز با حضور معاون رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: 

 

استاندار البرز با بیان این مطلب که استان البرز بیشترین پروژه های عمرانی را در سطح ملی متولی است، افزود: استان البرز بیش از ۶۵ درصد از منابع آب شرب پایتخت را تأمین می کند و این مطلب به نوبه خود گواه اهمیت این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با تأمل بر اهمیت شاخص های استان البرز در حوزه های مختلف عنوان کرد: منابع انسانی، پژوهشی، فرهنگی و کشاورزی که ۳۰ درصد قطعات خودرو، ۶۵ درصد تأمین آب تهران را شامل می شود توانسته است جزء برترین استان های کشور محسوب شود.

 

وی با اشاره به این مطلب که زیرساخت های عمرانی در سطح البرز به عنوان نقطه ضعف استان محسوب می شود، بیان کرد: متناسب با تدبیر دولت از ظرفیت های استان البرز استفاده شده است و امروز شاهد هستیم که بیش از ۸۰ درصد پروژه های کشاورزی در استان البرز است.

 

استاندار البرز با نظر به اهمیت توجه مسئولان ملی به استان البرز، عنوان کرد: در جذب سرمایه گذاری خارجی استان البرز توانسته است شاخص عمل کند همچنین در بخش بکارگیری سرمایه گذاری خصوصی نیز رتبه های برتر را از آن خود کرده است. 

 

در پایان شهبازی با برشمردن عملکرد استانداری البرز در حوزه اشتغالزایی، عمرانی و فرهنگی مطرح کرد: هم افزایی و اتحاد موثری در میان مسئولان دستگاه های اجرایی استان با هدف رونق تولید صورت گرفته است. 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز روزنامه اردبیل نماز جمعه کانون های مساجد معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده فضای مجازی بهزیستی آب شرب مردم تهران مردم تهران پروژه های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: صنایع استان تهران باید تا سال ۱۴۰۶ مجموعا ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب کرده باشند تا با رعایت قانون تأمین ۵ درصد برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر، از جرایم مربوطه معاف شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حکیم الهی، مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اظهار داشت: براساس ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان، صنایع با مصرف برق بیش از 1 مگاوات، موظفند معادل 1 درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند و این روند بایستی تا پایان سال پنجم به 5 درصد برسد.

وی افزود: صنایع یا باید معادل تأمین یک‌درصد برق سالانه خود را از محل احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و یا از تابلوی سبز بورس این میزان برق را تا زمان احداث نیروگاه تجدیدپذیر، خریداری کنند، در غیراین صورت آن یک درصد بر اساس قیمت‌های متفاوتی در قبوض برق آنها تحت عنوان ماده 16 لحاظ خواهد شد.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه در این استان 239 اشتراک صنعتی مشمول این ماده با مصرف برق بیش از یک‌مگاوات هستند، گفت: این صنایع باید تا سال 1406 مجموعا 57 مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب کرده باشند تا با رعایت قانون تأمین 5 درصد برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر، از جرایم مربوطه معاف شوند.

وی ادامه داد: صنایع در شهرک‌های صنعتی به‌خاطر سوله‌هایی که دارند، فضای مناسبی را برای نصب نیروگاه خورشیدی در اختیار دارند به‌طوری که هر کیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی را که روی زمین 500 دلار هزینه دربردارد، در سقف سوله‌ها می‌توان با 350 تا 400دلار هزینه، احداث کرد؛ همچنین برای هرکیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی بر روی زمین 15 مترمربع فضا نیاز است که این میزان فضا روی سوله‌ها تا 5 متر هم قابل تقلیل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود