Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:03:04 GMT

عمران خان: رویارویی هسته ای هند و پاکستان خودکشی است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۱۶۵۰

عمران خان: رویارویی هسته ای هند و پاکستان خودکشی است

عمران خان در جریان سفر رسمی به آمریکا در  مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به این پرسش که اگر هند از تسلیحات هسته ای خود دست بکشد آیا پاکستان نیز چنین خواهد کرد، افزود: ما این کار را می کنیم چون جنگ هسته ای میان هند و پاکستان به معنای نابودی هر دو کشور است.

وی اظهار داشت: پاکستان و هند دارای مرز مشترک به طول نزدیک به سه هزار کیلومتر هستند و هرگز نمی تواند جنگ هسته ای را به عنوان یک گزینه انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر پاکستان با اشاره افزایش تنش میان دو کشور رقیب هسته ای جنوب آسیا از زمان تاسیس کشور پاکستان و یادآوری حوادث اسفندماه سال گذشته درخصوص ساقط شدن یک جنگنده هندی در آسمان پاکستان،از رئیس جمهوری آمریکا خواست اگر در توانش هست برای حل مناقشه کشمیر میانجیگری کند.

وی از هند خواست به مذاکرات صلح بین دو کشور بازگردد و در مسیر صلح گام بر دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته  در دیدار با عمران خان در کاخ سفید با تمجید از رویکرد اسلام آباد برای بهبود روابط با دهلی نو اعلام کرد که در صورت موافقت پاکستان و هند وی آماده است تا برای حل مناقشه کشمیر میانجیگری کند.

پاکستان از پیشنهاد میانجیگری ترامپ استقبال کرد اما هند ضمن ابراز ناخرسندی از اظهارات ترامپ اعلام کرد که دهلی هرگز طرح میانجیگری درباره کشمیر را با واشنگتن مطرح نکرده است.

استقلال پاکستان و جدایی از هند در سال 1947 میلادی، وقوع چندین جنگ میان دو کشور، رقابت در آزمایش های اتمی و پرتاب موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، بازداشت صیادان در آبهای آزاد، موضوع برداشت از حوزه های آبی مشترک، مشکلات اخذ روادید تجاری، اقدامات تروریستی در دو کشور، قربانی شدن شهروندان پاکستانی و هندی و انگشت اتهام بسوی اتباع دو کشور در این حملات و درگیری ها میان مرزبانان هند و پاکستان را می توان از دلایل عمده سردی روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور همسایه در منطقه جنوب آسیا عنوان کرد.

بعد از اعلام استقلال پاکستان مناقشات مرزی میان این کشور و ھند به ویژه در منطقه جامو و کشمیر همواره یکی از مسایل اصلی مورد اختلاف میان اسلام آباد و دهلی نو بوده است.

از آن زمان تاکنون، مناقشات مرزی در منطقه کشمیر بارها منجر به درگیری و برخوردهای نظامی و سپس قبول آتش بس های متزلزل و شکننده شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که از ۳ تا ۱۳ اپریل دست‌کم هشت هزار و ۵۸۱ پناه‌جوی افغانستانی از این کشور اخراج شده‌اند.

سما تی‌وی گزارش داده است که سه هزار و ۱۲۷ مرد، یک هزار و ۹۷۲ زن و سه هزار و ۴۸۲ کودک شامل پناه‌جویان تازه اخراج‌شده افغانستان از پاکستان هستند.

براساس این گزارش، پناه‌جویان اخراج‌شده شامل ۳۱۰ خانواده بودند که با استفاده از ۲۸۷ وسیله نقلیه به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

بربنیاد اطلاعات این رسانه، از آغاز روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغان از پاکستان تا کنون، ۵۳۵ هزار و ۹۴۰ پناه‌جو از این کشور اخراج شده‌اند.

به‌رغم خواست‌های مکرر نهادهای بین‌المللی مبنی بر توقف روند اخراج اجباری پناه‌جویان از پاکستان، اما مقام‌ها در اسلام‌آباد گفته‌اند که این روند همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که پیشتر روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داده بود که قرار است دولت پاکستان مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستان از این کشور را امروز (دوشنبه، ۲۷) حمل) آغاز کند.

بربنیاد پیش‌بینی‌ها، در این مرحله دست‌کم ۴۰۰ هزار پناه‌جوی افغان از پاکستان اخراج خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • مروری بر معضل اجتماعی خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • عملیات پرافتخار «وعده صادق» نمونه تام رویارویی فاتحانه پیشانی جبهه اسلام با جبهه کفر است
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل‌آویو
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل آویو است | بایدن پس از ساعت ها در اتاق عملیات نفس راحت کشید!
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل آویو