Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در بحث تولیدات بخش کشاورزی، نقش زنان روستایی بسیار پر رنگ است و سهم کاری آنان حتی بیشتر از مردان است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل کوچک زنان کشاورز همواره شاهد خلاقیت بوده ایم گفت : وظیفه داریم این بانوان تولیدکننده کشاورزی را با آموزش و هدایت توانمند سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در مناطق محروم یکی از جوامع هدف است، گفت: در بخش کشاورزی این افراد به سمت تولید در بخش کشاورزی سوق داده می‌شوند تا به یک مولد تبدیل گردند.

حاتمی با اشاره به عدم وجود تشکل‌های توانمند و کارآمد در بخش کشاورزی افزود: نبود تشکل قوی تولید کشاورزی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تقویت و ایجاد تشکل‌های بخش کشاورزی را جزو اولویت‌ها برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به مزیت‌های نسبی استان در کشاورزی، یادآور شد: مزیت‌هایی از جمله زعفران، نخود، پیاز و زیتون فرصت‌هایی برای ایجاد اشتغال در حوزه فعالیت زنان است

وی تصریح کرد: قصد داریم کشاورزی معیشتی را به سمت کشاورزی اقتصادی ببریم.

وی گفت: در زمینه اقتصادی کردن بخش کشاورزی از دانشگاه ها، تشکل‌های علمی جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان نیز بهره گیری خواهیم کرد.

کورش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی صندوق خرد زنان روستایی و ایجاد اشتغال‌های کوچک و درآمدزا برنامه‌ها تدوین شده گفت: در جهت توانمندسازی این قشر از بهره برداران کارگاه‌های آموزشی و مهارتی را اجرایی می‌کنیم.

مهرابی افزود: زنان استعداد‌های زیادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی دارند که با حمایت و تقویت آنان می‌توان در جهت پیشبرد برنامه‌ها و اهداف بهره گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

نقش پر رنگ زنان روستایی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی کردن بازار آب و ایجاد تشکل آب بران در سال جدید با جدیت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در دیدار با کارکنان شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: در سال جدید با توجه یه شعار جهش تولید با مشارکت مردم طرح‌های مردمی سازی در حوزه آب مانند تشکل آب بران و مدیریت آب به دست جوامع محلی در دستور کار قرار گیرد.   وی با بیان اینکه پیشران اصلی توسعه و تولید آب است، افزود: در سال گذشته تمام مواردی که می‌توان با مشارکت مردم و آب منطقه‌ای انجام شود از سوی شرکت استخراج شده و در سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.  محجوبی یکی از موضوعات مهم در بحث مردمی سازی و مشارکت مردمی در حوزه آب را بازار آب دانست و گفت: کارگزار بازار آب علاوه بر مبادله و پذیرش آب باید در بحث توسعه اجتماعی با مشارکت‌های مردمی، افزایش سواد آبی جامعه و بهره وری آب هم فعالیت جدی داشته باشد.  رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد به بارش‌های خوب استان اشاره و ابراز کرد: میزان بارش‌ها نسبت به دراز مدت ۱۰.۲ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته ۱۱.۶ درصد کاهش داشته است.  وی با بیان اینکه اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در استان یزد در حال اجرا است، گفت: در جلسات تخصصی شرکت و بر اساس آخرین بخشنامه‌های مرتبط بازنگری مجدد صنایع مشمول این قانون در دستور کار قرار گرفته است.  جواد محجوبی در پایان این نشست به معرفی کتاب دو جلدی صعود چهل ساله که دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به تصویر کشیده، پرداخت.

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • عملیاتی کردن بازار آب و ایجاد تشکل آب بران در سال جدید با جدیت پیگیری شود
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید