Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سفر به شهرکرد گفت: در سال جاری تناسبی بین خروج نیروی انسانی از سیستم و جذب آن وجود ندارد، چرا که امسال ۴۴ هزار نفر بازنشسته شدند، اما فقط ۱۳ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مجوز جذب دانشجو معلمان نیز صادر شده است افزود: آن‌ها در ۴ سال آینده وارد سیستم آموزش می‌شوند.

حکیم زاده اضافه کرد: ۶۲ درصد جمعیت دانش آموزی دوره ابتدایی در کلاس‌هایی با تراکم بالای ۲۶ نفر مشغول به تحصیل هستند که باعث دشواری‌های زیادی در مسیر کیفیت بخشی به آموزش ابتدایی شده است.

او ادامه داد: در جهت رفع مشکلات موجود رایزنی‌هایی با دانشگاه فرهنگیان انجام شد، اما رفع کامل این مشکلات نیازمند تغییر نگاه در سازمان‌های بیرونی است.

حکیم زاده گفت: در سال تحصیلی آینده به شکل ظاهری کمبود معلم وجود ندارد، اما باید توجه کرد که کمبود ظاهری با کمبود واقعی متفاوت است.

او افزود: استان چهارمحال و بختیاری در راستای تلفیق آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی، ایرانی با مطالب کتاب‌های درسی گام‌های خیلی خوبی برداشته است.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و هیئت همراه جهت حضور در نشست شورای معاونین اداره کل و گردهمایی رؤسای مناطق و شهرستان ها، شرکت در نشست مدیران مدارس ابتدایی استان و حضور در نشست تخصصی حوزه آموزش ابتدایی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/ف

سفر معاون وزارت آموزش و پرورش به شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟

 ۲۶ مهر ۱۴۰۲ توزیع شیر برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی بطور رسمی آغاز و قرار شد تمامی دانش‌آموزان ابتدایی در سراسر کشور دو نوبت در هفته شیر دریافت کنند، حتی ۷ آبان ۱۴۰۲ نیز اعلام شد که بند الحاقی ماده ۷۱ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت را به اجرای طرح تغذیه با شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی مکلف کرده است به طوریکه سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش نیز گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز این طرح حتماً در مدارس ابتدایی ادامه خواهد یافت و اگر اعتبارات اجازه دهند آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که این طرح را در مدارس راهنمایی نیز اجرایی کند.

وی ادامه داد: طرح بزرگ توزیع شیر رایگان با دستور رئیس جمهور پس از ۱۰ سال وقفه فعال و تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به ۲۰۰ میلیون پاکت شیر رسید و به صورت میانگین ۲۵ نوبت شیر از ابتدای آبان تا اسفند در مدارس ابتدایی توزیع شده است و ۱۵ نوبت دیگر توزیع شیر را در فصل بهار خواهیم داشت. طرح توزیع شیر با اعتبار مورد نیاز دو هزار میلیارد تومان نه در جداول بودجه‌ای پیش بینی شده بود و نه مجوزش را داشتیم؛ اما با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر آموزش و پرورش در هیئت دولت این طرح نیز با موفقیت زیاد انجام شد.

حال حسین اسداللهی دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش‌وپرورش در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم‌تر و قوی‌تر از گذشته برگزار می‌شود و امید می‌رود زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

اسداللهی اضافه کرد: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش‌و پرورش تمام زیرساخت های خود را برای اجرای این طرح فراهم کرد و شرکت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای کسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد بودیم توزیع شیر از دی آغاز شد اما ۷۰ درصد کشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش‌آموزان کشور شیر دریافت می‌کنند گفت: در کشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استانداردهای شیر مدارس بسیار سختگیرانه از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شرکت، ۸۴ شرکت واجد شرایط شدند که براساس رتبه بندی و تمایل آن ها ۲۰ شرکت وارد طرح شده‌اند. برخی از شرکت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شرکتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شرکت دیگری نهاده شود.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه از سالم تر بودن شیر استریل سخن گفت و ادامه داد: عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاکت استریل است چرا که با وجود ظرفیت تولید آن در کشور تنها ۲۰۰ میلیون پاکت تولید می‌شود. این در حالی است که برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز داریم. به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی که با ظرفیت کمتری کار می‌کردند به ظرفیت آن ها اضافه شده و تولید پاکت نیز افزایش یافته است. به دلیل کمبود این پاکت‌ها در هفته‌های منتهی به عید به جای توزیع شیر در پاکت ۲۰۰ سی‌سی از پاکت یک لیتری استفاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟