Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد از آثار جاویدان حضرت امام است و چه ابتکار جالبی با ایجاد چنین تشکیلاتی کردند که منشا خدمات به محرومان بوده است کارهای فرهنگی در حوادث و اتفاقاتی مانند زلزله و سیل و رسیدگی به محرومان از اقدامات کمیته امداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه دانش آموزان بی بضاعتی که از طریق کمک‌های کمیته درسمی خواندندو چه عروس‌هایی که با کمک این کمیته به خانه بخت رفتند و همچنین دانشجویانی که با کمک این کمیته به مدارج بالای علمی رسیدند.

به گزارش ایلنا وی ادامه داد: اساس کمک به مستضعفان و دردمندان یک اصل اساسی در اسلام است در قرآن شریف هرجا اسم نماز آمده، اسم زکات هم آمده است.

محمدی گلپایگانی با اشاره به داستان قارون در قرآن کریم ادامه داد: ثروت انباشته بدون حساب و کتاب عوارض دارد امروز هم افرادی مانند قارون هستند شنیدم در اطراف تهران شهرکی است که به صورت قلعه دیوار کشیده و ویلایی هوایی است که ۷۰۰ میلیارد قیمت دارد. این نمایش ثروت و قدرت است مگر قارون چه کرد. جامعه امروز ما اقلیتی قارون صفت دارد که سوار بر ماشین‌های میلیاردی در خیابان‌ها رژه می روند، اما در مقابل افرادی هستند که در زیر پله زندگی می کنند. ما کشورهای قارونی در جهان داریم مانند آمریکا و انگلیس که با چپاول کشورهای سوم و غارت منابع و معادن این کشورها شهرهای خود را ساختند و فخر می فروشند و حقوق توحش می گیرند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد کارش کمک به نیازمندان است، ادامه داد: در این شرایط کشور ثروتمندان وظیفه دارند به نیازمندان کمک کنند.

ریس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر آن زیر خط متوسط زندگی می‌کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: گلپایگانی رهبر انقلاب کمیته امداد امام خمینی مستضعفان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از ثبت‌نام چهار هزار و ۵۶۵ حامی جدید در طرح اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حمید باسره اظهار کرد: در سال‌جاری در ایام ماه مبارک رمضان تعداد چهار هزار و ۵۶۵ حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد ثبت‌نام کردند و حمایت مادی و معنوی ۱۲ هزار و ۱۰۵ نفر از ایتام نیازمند و فرزندان محسنین را عهده‌دار شدند.

باسره با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار و ۱۲۴ فرزند ایتام و محسنین در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، افزود: از این تعداد هفت هزار و ۹۰۱ فرزند یتیم و ۱۰ هزار و ۲۲۳ فرزند محسنین هستند که هم اکنون ۳۲ هزار و ۲۸۴ نفر حامی حمایت از این فرزندان عزیز را بر عهده دارند.

وی با قدردانی از همراهی مردم نیکوکار استان در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان با همراهی‌ها و حمایت‌های حامیان بزرگوار در مجموع مبلغ ۲۴ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان به فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد کمک شده است که از این مبلغ ۲۴ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان کمک‌های نقدی بوده و به صورت مستقیم به حساب فرزندان ایتام و محسنین واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان بیان کرد: مردم نوع‌دوست استان می‌توانند در تمام طول سال با حضور در واحدهای طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد، مستقر در سراسر استان هرمزگان یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶، فرزندان معنوی خود را انتخاب و در راستای رفع نیازها و مشکلات خانواده‌های ایتام و محسنین نیازمند در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.

کد خبر 745517

دیگر خبرها

  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری اهدا شد
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان