Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@00:35:08 GMT

احداث 3600 پروژه برق‌رسانی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۲۰۸۰

احداث 3600 پروژه برق‌رسانی در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، فریدون خودنیا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان، امروز، یکم مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان، گفت: از خبرنگاران انتظار می‌رود در راستای اهداف نظام مقدس گام بردارید و کمک کنید جامعه‌ای رو به رشد داشته باشیم.
وی با اشاره به این‌که اصحاب رسانه همواره با ما همراه بودند، اظهارکرد: اطلاع‌رسانی، شفافیت‌سازی و خبر باکیفیت و درست یکی‌از هدف‌های ماست، در این زمینه از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که ایرادات و مشکلات را به مردم اطلاع‌رسانی کنند که مردم به کمک ما بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خودنیا، با اشاره به این‌که هرجا کارها را به مردم واگذار کردیم همیشه سربلند بودند، عنوان کرد: در ابتدای سال 95 ما 94 میلیارد تومان بدهی داشتیم الان به نزدیک 20 میلیارد تومان رسیده، که در این راستا ما در طول سه سال گذشته علاوه‌بر پرداخت هزینه‌های جاری توانستیم 74 میلیارد تومان از بدهی‌های خود را حذف کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به این‌که ما از ظرفیت‌های قانونی و لابی‌های مختلف و ظرفیت‌های وزارت‌خانه استفاده کردیم، تصریح کرد: ما در سال گذشته 23 میلیارد تومان بدهی خود را با بدهی‌های برخی ادارات تهاتر کردیم که کمکی بود به بودجه استانی و 28 میلیارد تومان از بدهی‌ها را از محل منابع ارز صادراتی تهاتر کردیم و اکنون هیچ‌گونه بدهی بانکی نداریم، که همه این‌ها از زحمات همکاران ما در شرکت توزیع برق لرستان است.
وی با اشاره به وضعیت برق‌رسانی به روستاهای استان، عنوان کرد: در حال حاضر روستایی که کد و راه دسترسی داشته باشد و بالای پنج خانوار باشد بدون برق نیست که این یک موفقیت است، باید بدانیم که اکنون ضریب نفوذ برق از دیگر رفاهیات در روستاها بیشتر است.
خودنیا با بیان این‌که دو هزار و 720 روستا در استان لرستان، برق‌دار هستند، اظهارکرد: در سال گذشته 160 روستا را برق‌دار کردیم و امسال نیز، با اعتباری معادل 15 میلیارد تومان، مجوز برق‌رسانی به 29 روستا که زیر پنج خانوار هستند را گرفته‌ایم، که این فعالیت‌ها در راستای محرومیت‌زدایی صورت گرفته و با اجرای آن شاهد مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در رابطه‌با اشتغال‌زایی در صنعت برق، اظهارکرد: سال 95 مجوز برون‌سپاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی را از وزارت نیرو دریافت کردیم که هرساله بخشی از خدمات را از طریق مناقصه به پیمانکاران واگذار می‌کنیم.
وی ادامه داد: در جهت ایجاد اشتغال نیروگاه‌های DG یا تولید پراکنده برق را داریم که از مزیت‌های آن می‌توان به تأمین برق نقاط حساس، پایین آمدن تلفات برق اشاره کرد که در این زمینه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده و برای هر نیروگاه دی جی حداقل 15 نیرو مشغول به کار شده است، که اکنون در استان هفت نیروگاه در مدار داریم و 120 نفر مشغول کار هستند که برق آن‌ها را تضمینی می‌خریم و دوره بازگشت سرمایه در این نیروگاه‎ها 5 ساله است.
خودنیا با اشاره به این‌که در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی مجوز گرفتیم تا مرز 100 کیلووات احداث نیروگاه در اختیار ماست و می‌توانیم بخش عمده‌ای از سرمایه‌های پراکنده را جذب می‌کنیم، عنوان کرد: قرارداد نیروگاه‌های خورشیدی 20 ساله است و هرکیلووات برق را 900 تومان می‌خریم و هرساله به نرخ تورم به پول برق اضافه می‌شود و برگشت سرمایه آن چهار سال است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان این‌که اکنون 64 نیروگاه خورشیدی در سطح استان فعال هستند، اظهارکرد: اگر سرمایه‌گذار باشد می‌توانیم با استفاده از این طرح‌ها 120 هزار شغل با درآمد ماهانه یک‌ میلیون تومان ایجاد کنیم، که به این منظور نیز تمام بروکراسی‌های اداری برای نیروگاه‌های خورشیدی برداشته شده‌است.
وی با اشاره به تلفات و هدررفت برق، در شبکه‌های توزیع، گفت: از سال 91 برنامه‌ای را آغاز کردیم و تلفات 26 درصدی را به 9.55 درصد رسانده‌ایم، و یکی‌از شرکت‌هایی هستیم که زیر 10 درصد تلفات داریم و با همین کارها چیزی نزدیک‌به هشت میلیارد تومان صرفه‌جویی داشتیم.
خودنیا ادامه داد: طی چند سال گذشته 31 کیلومتر شبکه به هزینه حدود سه میلیارد تومان در خاوه جنوبی دلفان، برق‌رسانی به امامزاده شاهزاده محمد به متراژ 16 کیلومتر خط دومداره و 20 کیلومتر خط تک‌مداره و تحویل گرفتن برق‌رسانی به امامزاده و روستاهای اطراف از استان ایلام، با هزینه 4 میلیارد تومان، احداث شبکه برق‌رسانی به تنگ‌سیاب با 16 کیلومتر احداث شبکه و چندین پروژه سنگین در شهرستان پلدختر، طی سال گذشته و سه ماهه ابتدای سال جاری توسط شرکت توزیع برق استان لرستان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به این‌که در سه سال گذشته نزدیک 3600 پروژه برق‌رسانی در سطح استان احداث شد، عنوان کرد: اکنون 2000 نفر متقاضی احداث شبکه در استان داریم که از این تعداد 50 نفر نیاز مبرم به احداث شبکه دارند.
وی با بیان این‌که بیشتر بودجه‌های کشور ما در اختیار وزارت‌خانه‌هاست و هنر یک مدیر خوب این است که بودجه خود را خودش تامین کند، اظهارکرد: در سیل اخیر یک ریال از استانداری نگرفتیم و تمام اعتبارات را از سطح وزارتخانه تأمین کردیم.
خودنیا با اشاره به این‌که اکنون شرکت توزیع برق استان لرستان جز استان‌های متوسط در سطح کشور است، اظهار کرد: یک همدلی و همکاری همه‌جانبه می‌خواهیم و مسائل را به‌صورت تخصصی ببینیم که بتوانیم خود را به سطح استان‌های برتر برسانیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: ما از نظر نرم‌افزار و سخت‌افزار پیشرفت کردیم و تا پایان سال 97 در رتبه 12ام در کشور بودیم، برای رسیدن به چند شرکت برتر کشور باید سرمایه‌گذاری کنیم و مردم و همکاران را آگاه کنیم ما باید تمام توجه انرژی خود را صرف مختصات فنی خود کنیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت توزیع برق استان لرستان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان، اظهارکرد: در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی رایزنی‌هایی با بنیاد برکت و بسیج مهندسی انجام شده که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی خودنیا شرکت توزیع برق لرستان نشست خبری روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴ زمین ورزشی در ائل‌گلی تبریز

شهردار منطقه دو تبریز از احداث چهار زمین ورزشی در خیابان ورزش پارک بزرگ ائل گلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، موسی علی‌پور زنوزی ظهر امروز _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ اظهار کرد: برای استفاده نوجوانان و جوانان از امکانات تفریحی و ورزشی توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه، چهار زمین ورزشی روباز در مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گلی تحت عنوان خیابان ورزش احداث می‌شود که این پروژه‌های ورزشی در مرحله زیرسازی کف و نصب حفاظ مخصوص اطراف زمین است.

وی از اتمام پی سنگی این پروژه خبر داد و افزود: مرحله تکمیلی این زمین‌ها که در دو هزار و ۳۰۰ مترمربع مساحت است، بتن ریزی کف و نصب کفپوش‌های مخصوص است.

شهردار منطقه دو تبریز زمین‌های ورزشی در حال احداث مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گلی را والیبال و بسکتبال، بدمینتون و پینک پنگ دانست و خاطرنشان کرد: این زمین‌ها در راستای گسترش فرهنگ ورزش و تندرستی برای استفاده شهروندان و مهمانانی که در پارک بزرگ ائل گلی تردد می‌کنند، مؤثر است.

علی پور از ادامه عملیات احداث سالن ورزشی شهرک یاغچیان خبر داد و گفت: این پروژه ورزشی در مرحله پی‌کنی قرار دارد.

کد خبر 744872

دیگر خبرها

  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • شرکت ملی نفت صاحب کارخانه آسفالت می شود
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • تاکید بازرس کل لرستان بر تسریع در روند احداث پل «شوراب»
  • احداث ۴ زمین ورزشی در ائل‌گلی تبریز
  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان
  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان