Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:26:30 GMT

گرگان میزبان جشنواره ازدواج اقوام ایران زمین

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۲۳۳۲

گرگان میزبان جشنواره ازدواج اقوام ایران زمین

بهمن طیبی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: تزریق روحیه نشاط و شادابی در جامعه، ترویج و آشنایی با آئین‌های ازدواج در بین اقوام و ایجاد اشتغال موقت، بخش دیگری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: در آخرین روز این جشنواره و در بخشی از برنامه اختتامیه، مراسم رسمی عقد یک زوج سیل زده گلستانی و مراسم نمادین ازدواج سنتی چند قوم دیگر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان گفت: تاکنون حضور اقوام و گروه‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان و بوشهر به این جشنواره قطعی شده است.

طیبی ادامه داد: همچنین در این جشنواره غرفه‌های صنایع دستی و سوغات، خدمات ازدواج و غذاهای سنتی برپا خواهد شد.

در پایان این نشست از پوستر نخستین جشنواره ازدواج اقوام ایران زمین رونمایی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی گرگان جشنواره ورزش و جوانان گلستان ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در نخستین دوره این رویداد سینمایی ۶۵ فیلم‌ کوتاه داستانی برای رقابت در بخش اصلی انتخاب شده‌اند.
لیلا زارع، بازیگر سینما و تلویزیون و یکی از اعضای هیئت انتخاب بخش فیلم‌های کوتاه داستانی درباره برداشت خود از فیلم‌های ارائه شده به جشنواره گفت: «تعدادی از فیلم‌های ارائه‌شده خیلی خوب بودند و از دیدن آن‌ها لذت بردم. تعدادی بسیار ضعیف بودند که جای بحث نداشت. تعداد زیادی از فیلم‌ها نیز در سطح متوسط بودند یا در بعضی زمینه‌ها خوب و در بعضی زمینه‌ها ضعیف یا به‌طور کلی بسیار متوسط بودند که با بحث و بررسی در جلسه، انتخاب یا حذف شدند.»
زارع درباره ایده‌های مرتبط با اقوام و سوژه آثار گفت: «بعضی فیلمسازان جوان به دنبال سوژه‌ فیلم‌های موفق یا سوژه‌های تکراری که مورد توجه قرار گرفتند می‌روند و فراموش می‌کنند سوژه خاص صرفاً باعث موفقیت یک فیلم نمی‌شود؛ جنبه فنی و تمام جزئیات و نوع نگاه به سوژه و نوع روایت و خیلی نکات کلیدی دیگر، همه و همه موفقیت یک اثر را رقم می‌زند.»
او با بیان این که در بین آثار ارائه‌شده به نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نیز چنین مسئله‌ای کم و بیش به چشم می‌آمد، افزود: «البته تنوع سوژه در بین آثارِ با موضوع اقوام نسبتاً رضایت‌بخش بود، همچنین خلاقیت در نوع بیان، موضوع و همه جزئیات، طوری که حتی در بیان سوژه‌های تکراری نیز کارهای موفق را شاهد بودیم.»


بازیگر فیلم «ما همه خوبیم» درباره نحوه انتخاب آثار گفت: «خوشبختانه ترکیب هیئت انتخاب به‌نوعی بود که جدا از بحث فنی، تنوع سلیقه دیده می‌شد. تعدادی از فیلم‌ها واقعاً همه نظرات را تأمین‌ می‌کرد و تعدادی نیز ازنظر همه ما، کارهای ضعیف محسوب می‌شدند، اما اکثر کارها با تمام نقاط قوت یا ضعفی که داشتند به‌طور کامل مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفتند و از بین آن‌ها آثار مطلوب‌تر انتخاب شدند.»
زارع با اشاره به کار بازیگران آثار انتخاب‌شده گفت: «می‌توانم بگویم در بین فیلم‌هایی که به بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی راه پیدا کردند، تعدادی از نقش‌آفرینی‌ها واقعاً قابل توجه است. چه در بین بازیگران حرفه‌ای و چه بازیگران کمتر دیده‌شده بازی‌های درخشانی را شاهد بودم.»
او درباره همکاری بخش خصوصی و دولتی برای برگزاری رویدادهای هنری گفت: «به نظر من باید خدا را شکر کرد که چنین جشنواره‌های خصوصی برگزار می‌شود، به این دلیل که به فیلمسازان فرصت می‌دهد با شرکت در آن کارهای خودشان را محک بزنند، مسیرشان را انتخاب کنند و افراد مستعد زودتر شناسایی شوند. فکر می‌کنم اگر در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کنیم به‌زودی در این صنعت با محدودیت و کشف استعدادها به شکل ناقص روبرو خواهیم شد.»
نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در تهران برگزار می‌شود.


۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899013

دیگر خبرها

  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • ارسال ۱۰۰۰ اثر به نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • بنیاد ایرانشناسی میزبان جشنواره فیلم اقوام شد
  • برگزاری جشنواره اقوام بدون دبیری کمال تبریزی
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی