Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:48:29 GMT

جوانان؛ محور و میدان‌دار گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۲۳۳۳

جوانان؛ محور و میدان‌دار گام دوم انقلاب

سپردن مدیریت به جوانان، ارتقای بینش سیاسی عدالت‌گستری و نقش مساجد در زیربناهای عمیق مردم، سبک زندگی اسلامی، ایجاد امید، شکستن محاصره اقتصادی دشمنان، طهارت اقتصادی، توجه به قشر ضعیف جامعه و مساله اشتغال جوانان، زمینه سازی برای حکومت مهدوی سرفصل‌هایی است که رهبر معظم انقلاب گفتند همه این‌ها در مساجد باید محقق شود و میدان‌دار این حرکت‌ها نیز باید جوانانی با ویژگی‌های خاص باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤمن و انقلابی، دانا و کاردان، پرانگیزه و پرتلاش، مسوولیت‌پذیر، آماده عمل و تلاش جهادی، دارای گردن برافراشته در مقابل دولت‌های متکبر و مستکبر، دارای نگاه و روحیه انقلابی، در میدان و پای کار، امیدوار و خوش بین به آینده مطابق بیانیه رهبر انقلاب بخشی از ویژگی‌های «جوان طراز گام دوم انقلاب» است که آماده بر عهده گرفتن مسؤولیت و حرکت در مسیر است.

مقام معظم رهبری در این بیانیه خود خطاب به جوانان صریحاً فرمودند: «چشم امید به شما جوان‌ها است؛ و اگر زمام اداره‌ی بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان که بحمداللّه کم نیستند سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ ان‌شاءاللّه».

از این‌رو چشم امیدی که رهبر انقلاب به جوانان دارند می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات کشور باشد و تنها کافی است برخی از مسؤولان و مدیران با اعتماد به جوانان و سپردن امور کشور به آنان راه را برای روزهای پرامید و موفقیت‌آمیز هموار کنند.

تشریح گام دوم انقلاب در جمع 'سفیران ولایت'

در اهمیت بیانیه 'گام دوم انقلاب' و ضرورت آگاه‎سازی جوانان در دوره آموزشی 'سفیران ولایت' کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، نشستی صمیمی بین حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و این فعالان فرهنگی روز سه‌شنبه در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان به برگزاری دوره آموزشی فرهنگی سفیران ولایت اشاره کرد و بیان داشت: این دوره آموزشی با هدف تربیت مبلغان جوان کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) ویژه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام احمد پهلوانی، اردوی فرهنگی، آموزشی و زیارتی «سفیران ولایت» از برنامه جانبی کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) است که هرساله در شهر قم برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های مختلف همایشی و کارگاهی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ویژه این اردوی چهار روزه در نظر گرفته شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان گفت: این برنامه‌ها از بعد از ظهر فردا (چهار شنبه ۱۷ مرداد) در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) جمکران آغاز و تا روز شنبه ادامه دارد.

پهلوانی ادامه داد: صحیفه سجادیه، سیره امام سجاد (ع)، ابلاغ سیاست‌ها و برنامه‌های جدید ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از جمله موضوعاتی است که در این اردو به آنها پرداخته می‌شود.

وی عنوان کرد: افراد شرکت‌کننده در این اردو پس از بازگشت به عنوان مربی صحیفه‌سجادیه در طول سال در سطح مسجدهای استان به کار تربیت گروه‌های سنی مختلف مشغول خواهند شد.

مدیر اجرایی کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) گفت: همایش سید العابدین (ع) نیز عصر روز پنجشنبه (۱۸ مرداد) با حضور ۱۵۰ نفر از علمای جهان اسلام و ۴۰۰ نخبه کانون‌های مساجد هرمزگان در قم برگزار می‌شود.

اعضای این کاروان ۴۰۰ نفره پیش از ظهر امروز سه شنبه (۱۶ مرداد ماه جاری» با وسیله یک رام قطار بندرعباس را به مقصد شهر مقدس قم ترک کردند.

همایش‌های آموزشی، کارگاه‌های تخصصی، بازدید و تبادل نظر و تجربه از کانون‌های برتر مساجد قم، دیدار با مراجع عظام تقلید، زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران از برنامه‌های این دوره است.

سهمیه هر کانون برای شرکت در این دوره ۲ نفر (یک برادر و یک خواهر) تعیین شده است.

نگاه هوشمندانه رهبر انقلاب به جوانان

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز بیان داشت: به واسطه حضور کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد، پیوندهای عمیقی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسجد برقرار شده و این به برکت وجود این کانون‌هاست که از بدنه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

رضا کمالی زرکانی گفت: بیعت جوانان با نماینده ولی‌فقیه جدید استان‌مان عمیق و قلبی باشد، در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر انقلاب، ۲ نکته اساسی وجود دارد و آن‌هم توجه به جوانان و خلاقیت و نوآوری است.

وی با بیان این‌که سخت‌ترین چالش‌ها به مبارزه طلبیدن با خود است این‌که فردی با عادت‌های مرسوم خودش مبارزه کند، سخت است، گفت: این نگاه هوشمندانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم که متمرکز بر جوانان است، نشان‌دهنده توجه ایشان به خلاقیت، انرژی جوانی و ظرفیت بالقوه‌ای جوانان است که آن‌ها را برای تحقق این مهم انتخاب کرده‌اند.

با کوله‌باری از معنویت برگردید

کمالی زرکانی در ادامه خطاب به شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی سفیران ولایت به قم گفت: شما سفیران با خود پیغام دوستی و سلام ما را به بارگاه حضرت معصومه (س) برسانید و با کوله‌باری از معنویت برگردید و آن را در اختیار دیگران قرار دهید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به جایگاه کتاب صحیفه سجادیه و اهمیت دعا در زندگی انسان‌ها بیان داشت: امروز نیازمند دعا هستیم زیرا دعا باعث می‌شود، گره‌های بسته شده به روی انسان باز شود.

وی هم‌چنین به همراهی خانواده شهید عبدالحمید سالاری، نخستین شهید مدافع حرم استان در این دوره آموزشی نیز بیان داشت: خانواده این شهید سفیری از شهدای مدافع حرم استان به قم هستند و در این دوره از حضور ارزشمند این خانواده و جایگاه ایثار و شهادت نیز بهره‌برداری کنید.

اطاعت‌پذیری جوانان از نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان واجب است

مدیر مؤسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه نیز در این مراسم ابراز داشت: در این حرکت فرهنگی (دوره آموزشی سفیران ولایت) در هر هشت سال، نماینده ولی فقیه جدید راهنمای ما و استاد بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لبخندان با اشاره به اهمیت ولایت‌پذیری جوانان توصیه کرد: امروز حجت‌الاسلام عبادی‌زاده نماینده محترم ولی‌فقیه است از امروز احترام و رعایت این جایگاه بر همه ما فرض و واجب است.

وی کمک به جایگاه ولایت را اطاعت‌پذیری جوانان و همراهی و مشارکت با نماینده ولی فقیه در استان دانست.

مدیر مؤسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه ابراز داشت: اگر کار علمی جوانان با حوزه و روحانیت پیوند نخورد، کار بیهوده‌ای است و ثمری ندارد.

لبخندان از دیگر توفیق‌های حضور سفیران ولایت در قم را زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) دانست و افزود: این توفیق بسیار بزرگی است و شما جوانان باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کنید.

مسجد سنگرهای واقعی انقلاب اسلامی است

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در ادامه این نشست بیان داشت: مسجد سنگرهای واقعی انقلاب اسلامی است، هر جا اهل قلم، فکر و اندیشه‌ای در مسجد تصمیمی گرفتند منتج به نتیجه شده‌است.

حسین امیر تیموری اگر امروز جمهوری اسلامی با تمام توان به پویایی خود می‌تواند ادامه بدهد به برکت حضور جوانان دروان انقلاب با تفکر انقلابی بوده که حرکت‌های خود را از مسجد شروع کردند.

وی گفت: امروز نیز انقلاب اسلامی به حضور جوان‌های انقلابی باتقوا و علمی مسجدی نیاز دارد لذا اگر جوانی می‌خواهد در تمامی شوون زندگی موفق شود باید نسبت به باورهای دینی و تمدن فرهنگی این کشور خود اعتقاد راسخ نشان بدهد.

جوانان باید سردار سلیمانی‌های آینده این کشور باشند

در بخش پایانی این نشست نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس به ایراد سخنرانی پرداخت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: جوانان شرکت‌کننده در هشتمین دوره آموزشی سفیران ولایت اگر قرار است به بیانیه گام دوم انقلاب لبیک بگویند باید از همین ابتدا خود را آماده مسوولیت‌های بزرگ کنند، زیرا جوانان امروز باید سردار سلیمانی‌های آینده این کشور باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: رهبر انقلاب به دنبال این هستند که جوانان ما در کنار تجربه پدران خود راه را برای اداره کشور پیدا کنند هم‌چنانکه امروز در کنار سردار سلیمانی‌ها جوانانی هستند که امنیت این کشور را عهده‌دار هستند.

وی ادامه داد: با جوان جوان گفتن مشکلی حل نمی‌شود لذا اگر قرار است در این گام دوم انقلاب جوانان محور باشند پس جوانان باید خودشان را در همین ابتدا به ۲ سلاح «ایمان و تقوا» و «علم، دانش و مهارت» مجهز کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه از قبل با دوره‌های آموزشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان که در قم برگزار می‌شود آشنا بوده‌ام، افزود: این دوره‌های آموزشی، پرورشی و تهذیبی، بخشی از آن رسالت آماده شدن جوانان برای مأموریت بزرگ است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده گفت: این اردوها و حرکت‌های آموزشی سمبلیک نیست، بلکه این اردوها را در راستای توانمندسازی خودتان برای به دوش گرفتن مأموریت‌های بزرگ در آینده بدانید.

بچه‌های مسجدی باید عهده‌دار مأموریت‌های بزرگ باشند

امام جمعه بندرعباس با بیان این‌که برای پذیرش مسوولیت‌های بزرگ این دو سلاح باید در کنار هم باشند، زیرا علم و مهارت بدون سلاح ایمان و تقوا انسان را محافظه‌کار می‌کند، ابراز داشت: جوان انقلابی و مسجدی به دلیل اعتقادات نسبت به ارزش‌های دینی همانند خط کشی است که به هیچ جا تعلق ندارد و به دنبال پست و مقام و موقعیت‌های دنیوی نیست.

وی زیبایی و اهمیت این فعالیت‌ها و دوره‌ها را در مسجد دانست و افزود: بنیان و کانون انقلاب اسلامی از مسجد که معطر به عطر و منور به نور خداست، شروع شد و برای تدوام این کار در گام دوم انقلاب مسجد پایگاه اول خود قرار دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده پرسشگری و مطالبه‌گری جوانان را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: تعلقات دنیوی انسان را محافظه کار می‌کند و اگر این انتقادات جوانان نباشد ما مسئولان محافظه کار می‌شویم و مطالبه‌گری نسل جوان مسئولان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: مسجد سنگری انسان ساز است و بچه‌های مسجدی باید عهده‌دار مأموریت‌های بزرگ برای آینده انقلاب اسلامی باشند.

با پایان این نشست، ۳۰۰ نفر از اعضای فعال کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد و مبلغان طرح‌های هجرت به اردوی فرهنگی، آموزشی و زیارتی «سفیران ولایت» از برنامه جانبی کنگره بین المللی امام سجاد (ع) است که هرساله در شهر قم برگزار می‌شود، اعزام شدند.

گزارش از فرنگیس حمزه یی

۶۰۴۸/۹۸۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود

ابراهیم صفری در جلسه با اعضای شورای اسلامی استان و مسئولان امور شهری و روستایی استان با اشاره به اختصاص اعتباراتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شورا‌ها گفت: این دوره در استان اردبیل برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: آشناسازی شورا‌ها با قوانین و نحوه جذب اعتبارات و سایر موارد ضروری است که برگزاری این دوره‌ها می‌تواند این امر را محقق کند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل از انتخاب شورا‌های برتر روستا‌های استان خبر داد و گفت: انتخاب این شورا‌ها پس از بررسی شاخص‌های مختلف و بررسی ارزیابی‌های که فرستاده شده بود انجام شد.

صفری تصریح کرد: با جدیت پیگیر مطالبات و مشکلات مردم در مناطق مختلف هستیم و با تشکیل جلسات و حضور میدانی و استفاده از ظرفیت مدیران و نمایندگان مجلس در حل این مشکلات گام بر می‌داریم.

او ضمن تبریک حماسه غرور آفرین سپاه پاسداران گفت: ما قدردان غیور مردان نیرو‌های مسلح هستیم که با جان و دل در راستای اقتدار و عظمت کشورمان پیشگام هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • آغاز دوره اخلاق حرفه ای نخبگان تیم های ملی وملی پوشان رشته‌های مختلف در قشم
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • دیدار وزیر ورزش با کاپیتان‌های تیم‌های ملی/ برگزاری دوره آموزشی در جزیره قشم
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی