Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین فصل گرم تابستان در حالی سپری شد که کتاب «خاطرات سفیر» نوشته نیلوفر شادمهری و «اکنون» ششمین دفتر شعری فاضل نظری همانند چند ماه گذشته در صدر پرفروش‌ترین آثار سوره مهر قرار دارند. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «آبنبات دارچینی» و «آبنبات هل دار» دوگانه طنز مهرداد صدقی هم همچنان خوش می‌درخشند و جزو کتاب‌های پر استقبال سوره مهر در تیرماه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو کتاب «زن آقا» نوشته زهرا کاردانی و «پایی که جا ماند» خاطرات خودنوشت سیدناصر حسینی‌پور هم پرفروش بوده‌اند و این دو کتاب هم در تیرماه هواخواهان بسیاری داشته است.

کتاب‌های «دختر شینا» خاطرات قدم خیر محمدی کنعان نوشته بهناز ضرابی زاده، «در کمین گل سرخ» نوشته محسن مومنی، «فرنگیس» خاطرات فرنگیس حیدرپور نوشته مهناز فتاحی، «ساجی» خاطرات نسرین باقرزاده، همسر سردار شهید بهمن باقری مسئول مخابرات نیروی دریایی سپاه نوشته بهناز ضرابی زاده، «دهکده خاک بر سر» نوشته فاطمه غفار حدادی، «سیاهچال مستر» خاطرات جلال شرفی دیپلمات ربوده شده ایرانی در بغداد نوشته محبوبه عزیزی و «صباح» خاطرات صباح وطن خواه نوشته فاطمه دوستکامی، «زیباترین روز‌های زندگی» خاطرات فوزیه مدیح نوشته سمیه شریفلو و «چراغ‌های روشن شهر» خاطرات زهره فرهادی فائضه ساسانی خواه و «نقاشی قهوه خانه» خاطرات کاظم دارابی نوشته محسن کاظمی هم در این ماه با استقبال مخاطبان مواجه بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتشارات سوره مهر سوره مهر کتاب پایی که جا ماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو

«زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد،‌ آلبرکامو و تمنای معنا» نوشته رابرت زارتسکی را با ترجمه محمدرضا عشوری از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ انتشارات ققنوس کتاب «زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد،‌ آلبرکامو و تمنای معنا» نوشته رابرت زارتسکی را با ترجمه محمدرضا عشوری منتشر و روانه بازار نشر کرد.

در مقدمه کتاب آمده است:‌ کامو درباره نویسنده و حرفه‌اش می‌گوید: نویسنده  نمی‌تواند در خدمت کسانی باشد که تاریخ را می‌سازند؛ بلکه باید در خدمت کسانی باشد که تاریخ را تحمل می‌کنند... سکوت یک زندانی ناشناس، رهاشده و تحقیرشده در گوشه‌ای از دنیا، کافی است تا نویسنده را از آوارگی‌اش نجات دهد، زمانی که نویسنده در میانه زندگی آزاد و ممتاز خود از فراموش کردن این سکوت امتناع بورزد و آن را با توسل به هنرش فریاد بزند.

درباره کامو کتاب‌های زیادی نوشته شده است،‌ در اکثر این کتاب‌ها 3 موضوع ثابت وجود دارد که عبارتند از عصیان، میانه‌روی و اسودر (بیهودگی) که به پوچی هم ترجمه می‌شود. این سه موضوع در این کتاب نیز نمود دارد،‌ چون شالوده اصلی تفکرات کامو برهمین‌ 3 اصل استوار است، اما این کتاب دو فصل دیگر هم دارد که در کتاب‌های دیگر وجود ندارند، یکی «سکوت» و دیگری «پایبندی» که کسی آثار کامو را از این دو منظر نگاه نکرده است. سکوتی که بر اثر حضور ساکت و خاموش مادر در آثار کامو بازتاب یافته، و تنها آرزوی کامو این بود که کاش مادرش می‌توانست هر آنچه نوشته بخواند. فصل «پایبندی» اما به تأثیر پدر در زندگی کامو اشاره دارد، پدری که او فرصت نکرد هیچ‌وقت بشناسدش اما در تمام عمر به تنها آموزه او پایبند ماند: پایبندی به انسان و ذات انسانی.

معمولا در آثار کامو اجزایی چون ساحل، دریا و آفتاب که به طور کلی مدیترانه و به طور اخص زادگاهش الجزایر را به خاطر می‌آورد، بسیار به کار رفته‌اند، اما نویسنده این کتاب می‌نویسد: شخصیت ساکت مادر بسیار بیشتر از دریا، بن‌مایه نوشته‌های کامو را تشکیل داده است. این خورشید یا شاید سیاه‌چاله همه چیز را به سمت خود می‌کشید.

حاشیه جدید برای جایزه جلال؛ «آلبر کامو در ایران» از کتابی رونویسی کرده که 8 سال پیش منتشر شده؟

این کتاب، کتاب نسبتاً جدیدی است که درباره کامو نوشته شده است و از اکثر آثاری که درباره او نوشته شده و بسیاری‌شان به فارسی ترجمه نشده‌اند، نقل قول می‌آورد. یا بین مسائل و اتفاقات جدید مثل بهار عربی و دیدگاه کامو پیوند برقرار می‌کند و نشان می‌دهد که کامو نه تنها قدیمی نشده بلکه دغدغه‌هایش روز به روز بیشتر با مسائل روز پیوند می‌یابد.

انتشارات ققنوس این کتاب را در 216 صفحه به قیمت 150 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد
  • تجدیدچاپ پنج‌کتاب بنیاد فارابی برای نمایشگاه کتاب
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳