Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ آریان فر درگفت وگوبا برنا اظهار کرد: هدف از برگزاری بازی های بومی ومحلی در مرجله اول  ترویج این بازی ها و تقویت شادی و نشاط در جامعه است .

او افزود: امروزه بسیاری از بازی های بومی ومحلی  در لرستان  خصوصا درسطح شهر ها به خاطر ورود روز افزون تکنولوژی در حال  فراموشی  هستندلذا  برای اینکه این بازی ها به فراموشی سپرده نشوند جشنواره های متعدد به مناسبت های مختلف بین عموم مردم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ارشد تربیت بدنی ومدرس  فدراسیون بازی های بومی ومحلی  با تاکید برلزوم توجه دستگاه ورزش در به کارگیری سیاست های درست جهت ترویج ،احیا ونهادینه کردن فرهنگ ورزش های بومی ومحلی در بین مردم ،ادامه داد:  با توجه به حضور  خانواده ها در پارک ها می توان از ظرفیت پارکها در دوروز پایانی هر هفته یعنی  پنجشنبه ها و جمعه  ها در شهر وحتی روستاها استفاده کرد و این بازی ها رابا  اجرای برنامه های متنوع به صورت جشنواره ترویج کرد تا به تدریج توسعه پیدا کنند.

آریان فر تاثیر بازی های بومی ومحلی را در سلامتی وشادابی زنان  مهم ارزیابی کرد و گفت: این بازی ها چون ریشه در فعالیت های بدنی دارند بر روی بسیاری از فاکتورهای بدنی و فیزیکی بانوان مثل  استقامت قلب وعروق ، قدرت وعضلانی موثر هستند .

او میزان مشارکت مردم  لرستان دربازی های بومی ومحلی نسبتا  خوب ارزیابی کرد و یادآورشد:  انتظار است مردم استان مشارکت  بیشتری در این خصوص از خود نشان دهند که در این راستا  تبلیغات ورسانه ها نقش موثری دارند.

آریان فر گفت: باتوجه به پتانسیل های لرستان در ورزش های  بومی ومحلی این ورزش ها به خاطر ارتباط با فاکتور قدرت برروی حوزه قهرمانی نیز تاثیرگذار است  وباعث شده که لرستان در مقام آوری  حرف اول را بزنند وچون پتانسیل های خوبی در این ورزش هاوجوددارد  ورزشکارانی که در این حوزه هم فعالیت دارند راحت تر می توانند پیشرفت کند .

 این مدرس ورزش های بومی ومحلی با بیان اینکه بچه های لرستان را نمی توان مثلا با بچه های یزد واهواز  مقایسه کرد چون استقامت وقدرت بدنی  بچه های لرستان خیلی بالاست از طرفی   تنوع بازی ای بومی محلی در لرستان  بالابوده  و از لحاظ استفامت وقدرت تنوع خوبی درورزش های بومی ما وجوددارد.

اوهمچنین بااشاره به لزوم توجه به بحث آموزش بازی های بومی ومحلی در سطح مدارس ،گفت:  بازی های بومی ومحلی را باید به سطح مدارس بردو  بعد از مدرسه نیز به عنوان یک واحد درسی در سطح  دانشگاه تدریس شودالبته تاحدودی دردانشگاه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است  ولی در مدارس زیاد پررنگ نیست .

 آریان فر با بیان اینکه  بچه هاباید  این بازی های را در سطح مدارس بیشتر آموزش ببیند،خاطر نشان کرد: به عنوان مثال اگر بازی لی لی  رادر مدرسه طراحی کنند دانش آموزان ناخودآگاه درزنگ تفریح وورزش به سمت مهارت این  بازی حرکت می کنند و به تدریج پیشرفت  خواهندکرد.

 این کارشناس ارشد تربیت بدنی با بیان اینکه ورزش های بومی ومحلی بر روی روند استعدادیابی در ورزش ها نیز موثر وتاثیر مطلوب دارد ،یادآورشد: این بازی ها چون ریشه در همه  فاکتورهای پایه دارد روی استعداد یابی رشته های دیگر نیز موثراست مثلا بازی لی لی  برای چابکی است وتوان انفجاری پاها  را می سنجدوهمچنین بازی دال پلان قدرت را می سنجد وبرای پرتاب وزنه ودیسک خوب است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی جامعه شادی مدرسه برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بد شغلی قهرمان سابق کشتی در کرمانشاه

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ بهمن تیموری با اشاره به وضعیت بد شغلی‌اش در کرمانشاه اظهار داشت: ۴ سال است نیروی شرکتی آتش‌نشانی کرمانشاه هستم، با حقوق خیلی ناچیز. هر بار هم وعده و وعید تغییر شرایط و حقوق را دریافت می‌کنم، اما هیچ کدام انجام نمی‌شود. شهرداری به یک عده کد می‌دهد، اما نوبت من که می‌رسد می‌گویند نمی‌شود؛ حالا اینکه چرا برای من نمی‌شود و برای بقیه می‌شود، نمی‌دانم. ظاهراً خون‌ آنها از من رنگی‌تر است. این همه سال در تیم ملی بودم و در میادین بین‌المللی مدال گرفته‌ام اما گویی اینها هیچ ارزشی ندارد.

وی با گلایه از مسئولان ورزش و هیئت کشتی کرمانشاه در خصوص بی‌توجهی به قهرمانان و عدم واگذاری سالن‌های ورزشی به آنها خاطرنشان کرد: چند وقت بود عده‌ای می‌گفتند از شهرداری یا تربیت بدنی سالن برای خودت اجاره کن، چون اگر خودم بخواهم سالن آزاد کرایه کنم ماهی ۵۰-۶۰ میلیون کرایه‌اش می‌شود که این از توان من خارج است؛ اما سالن‌هایی که از سوی شهرداری و تربیت‌بدنی اجاره داده می‌شود سهمیه قهرمانی ورزشکاران است و باید با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار بگیرد.

تیموری یادآور شد: ۳-۴ مرتبه این کار را از طریق تربیت‌بدنی پیگیری کردم، خیلی درد داشت که رئیس تربیت‌بدنی استان من را نشناخت و منشی‌اش من را به او معرفی کرد. مگر این استان چند قهرمان و ملی‌پوش داشته که رئیس ورزش آن یکی از این چند نفر را نمی‌شناسد؟ من که ورزشکارم، حتی تنیسورهای استانم را می‌شناسم، چون تعداد قهرمانان استان ما آنقدری نیست که شناختن آنها سخت باشد. بعد من را از این اتاق به آن اتاق پاس دادند و ۲-۳ تا سوله معرفی کردند. یکی از آنها که برای شهرداری بود، فقط ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشت برای اینکه راه‌اندازی شود، گفتم من این رقم را از کجا بیاورم، احتمالاً من را با فوتبالیست‌ها اشتباه گرفته‌اید! یک سوله دیگر معرفی کردند و گفتند برو این را ببین، سوله که چه عرض کنم، دو تا آهن‌پاره بود، گفتند این را درست کن! آن هم در یک محله پرت کرمانشاه. گفتم کشتی قضیه‌اش با سایر رشته‌ها فرق می‌کند، اکثراً از قشر ضعیف سمتش می‌آیند، سالن باید مرکزیت داشته باشد. بچه کرایه ماشین ندارد تا آنجا خودش را برساند. گفتند شرایط همین است.

عضو تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی نورسلطان تصریح کرد: سالن‌هایی که باید در اختیار قهرمانان استان قرار بگیرد را به کسانی که خودشان می‌خواهند می‌دهند. کاربری سالن دارابی در کرمانشاه اساساً کشتی است اما آن را به ورزش‌های دیگر داده‌اند. بعد در مورد وضعیت کشتی کرمانشاه می‌پرسند، در این وضعیتی که می‌بینید، همه مقصرند، از هیئت کشتی گرفته تا تربیت‌بدنی و... خود آقایان محبی را می‌گویم، که بیشتر از همه مقصرند. آنها باید دنبال ما بیایند که شرایط شغلی‌ات چطور است، بیا و کنار آن برای کشتی استان وقت بگذار و سالن را مهیا کنند، بعد در ۳-۴ سال معلوم می‌شود چه می‌کنم و آیا کشتی استان با کمک از قهرمانانش تغییر می‌کند یا نه.

قهرمان آسیا گفت: چند بار به اداره کل ورزش استان رفتم و جوابی نگرفتم، بعد از این همه پیگیری برگشتم سر خوانِ اول، همان‌جایی که بودم و هیچ اتفاقی نیفتاد. حالا فقط امیدوارم در خصوص وضعیت شغلی‌ام تغییری ایجاد شود و دوباره جواب سر بالا ندهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1225504 برچسب‌ها کشتی آزاد

دیگر خبرها

  • وضعیت بد شغلی قهرمان سابق کشتی در کرمانشاه
  • ارومیه مهیای جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی می شود
  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی
  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • تأثیر بازی‌های بومی محلی در جذب گردشگر
  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز