Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت اله علیرضایی فرماندار آوج روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: در موضوعات مربوط به جوانان به عنوان یک گروه به رسمیت شناخته شده در جامعه مشکلاتی از قبیل اشتغال، ازدواج، مسکن، تحصیل، اوقات فراغت، بحران هویت و مشارکت وجود دارد که برای آنها باید اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه امروزه در جامعه مطرح است اینکه جوانان به عنوان یک نسل هم در نزد مدیران و هم در فرهنگ سنتی جامعه آنچنان که باید به رسمیت شناخته نشده اند و در این زمینه تحقیقات و کتاب‌هایی نیز با تحلیل‌های کاملاً علمی و تخصصی در کشور به رشته تحریر درآمده است.

علیرضایی یادآور شد: در فضا و فرهنگ عمومی جامعه شکاف و فاصله نسلی به عنوان یک دغدغه و واقعیت قابل طرح است که بین نسل قدیم و جدید در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد و این تفاوت دیدگاه‌ها، ارزش‌ها، باورها و رفتارها را در همه زمینه‌ها شاهد هستیم که باید با بررسی دقیق برای آن چاره اندیشی کنیم.

علیرضایی گفت: نسل جوان امروز برخلاف گذشته نسلی مطالبه گر، طالب مشارکت و مشورت و نقش آفرینی در اجتماع، برخوردار از حس مالکیت است اما بحران هویت دارد و می‌خواهد به عنوان جوان دیده شود لذا باید اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و از خود بیگانگی رها شود.

فرماندار آوج تصریح کرد: در حوزه جوانان مشکلات و دغدغه‌ها در سطح کشور واستان بویژه در شهرستان آوج بسیار است و برای پیگیری و رفع دغدغه‌ها در این حوزه مهم راه اندازی اتاق فکر در شهرستان با حضور اندیشه ورزان، صاحب نظران و جوانان خلاق و نخبه یک ضرورت است.

علیرضایی افزود: مصوبات جلسات ستاد ساماندهی جوانان شهرستان باید منطبق با حوزه اجتماعی و فرهنگی و جامعه هدف شهرستان باشد و همه دستگاه‌های عضو ستاد باید در زمینه ساماندهی فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های خود در این حوزه اهتمام لازم را داشته باشند و در مدت ۱۰ روز آینده برنامه‌ها و اولویت‌های خود را در حوزه جوانان به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

فرماندار آوج تأکید کرد: متأسفانه در شهرستان تنها دو سمن فعال وجود دارد و این موضوع یک خلاء بزرگ اجتماعی است لذا تشکیل سمن‌ها و تشکل‌ها باید در اولویت باشد و در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌ها سمن‌ها و تشکل های مردم نهاد غیردولتی را بیشتر فعال کنند و اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف را به این سازمان‌ها بسپارند.

وی گفت: در زمینه اشتغال نیز باید از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده و حمایت شود تا بتوان با فعالیت اقتصادی و رفع بیکاری یکی از موانع بزرگ ازدواج جوان را برطرف کرد.

علیرضایی با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرستان افزود: باید اولویت‌ها در زمینه مشکلات شناسایی شده و با دسته بندی درست در اختیار خیرین برای رفع مشکلات قرار داده شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه خیرین شهرستان برای رفع مشکلات ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه اعلام آمادگی کرده اند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

فرماندار آوج گفت: توجه به حوزه ورزش و قهرمانان ورزشی در آوج باید در اولویت باشد تا علاوه بر تقویت سلامتی جسم و روح و روان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حفظ کانون گرم خانواده‌ها بویژه جوانان اثربخش باشد.

در پایان این جلسه حمیدرضا شهبازی بعنوان مشاور فرماندار در امور جوانان معرفی شد.
 

کد خبر 4674608

منبع: مهر

کلیدواژه: آوج جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران

 محمد کرمی در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰درصد قرار دارد و هریک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: از روزهای گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شد بطوریکه علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس سدهای جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی های ۱۲۰ میلی متری بویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و زنان که نزدیک زایمان آن است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی آگاه سازی، آموزش و فرهنگ سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و گفت: مردم به اطلاعیه ها، هشدارها و اخطاریه های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه های محلی به شدت خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • ضرورت فراهم‌سازی‌ امکانات مورد نیاز فعالان عرصه هوش مصنوعی در فارس
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • جهان امروز نیازمند انجام کارهای عالی در حوزه طنز و کمدی است
  • نمایندگان از دخالت در موضوع عزل و نصب‌ها اجتناب کنند/ در انتخاب وزراء دقت کامل به خرج بدهید