Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@21:37:42 GMT

نفت روی موج افزایشی ماند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۲۶۴۲

به گزارش اکوفارس، بهای معاملات آتی نفت برنت چهار سنت افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته بیش از یک درصد افزایش پیدا کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تغییری نداشت و در ۵۶ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه ایستاد.

به گفته بنیامین لو جیاشوان، تحلیلگر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، پیش‌بینی تقاضای جهانی کمتر برای نفت به همراه افزایش چالشها در فضای اقتصادکلان، روند رشد قیمت‌های نفت را محدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد به دقت تحولات در تنگه هرمز را رصد می‌کند و در صورت بروز اتفاقی که روند عرضه نفت را مختل کند، آماده است به سرعت و قاطعانه عمل کند تا اطمینان حاصل کند بازار از عرضه کافی برخوردار است. همچنین این آژانس اعلام کرد فاتح بیرول، مدیراجرایی آژانس بین‌المللی انرژی سرگرم گفت و گو با اعضای این نهاد، دولت‌های مربوط و سایر کشورها است. مصرف‌کنندگان می‌توانند مطمئن باشند که بازار نفت از عرضه کافی برخوردار است و میزان تولید نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز از تقاضا فراتر رفت.

تنگه هرمز یک مسیر ترانزیت دریایی مهم برای تجارت انرژی جهان به شمار می‌رود و روزانه حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت یا معادل حدود ۲۰ درصد از عرضه جهانی از این آبراه عبور می‌کند.

به گفته آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، برآوردها از تقاضای جهانی کمتر برای نفت به قیمت‌های نفت در چند هفته گذشته لطمه زده است. اختلالات جوی و مسائل ژئوپلیتیکی موقتی بوده‌اند و تنها توافق اوپک پلاس است که به معامله‌گران درباره پایبندی این گروه برای کاهش اشباع عرضه نفت، شفافیت داده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و گروهی از کشورهای غیراوپک معروف به گروه اوپک پلاس متعهد شده‌اند تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میزان عرضه خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

در این بین دو منبع آگاه به رویترز اظهار کردند تولید نفت روسیه در فاصله اول تا ۲۱ ژوییه به حدود ۱۱.۰۵ میلیون بشکه در روز بهبود یافته است. تولید نفت این کشور تحت تاثیر اختلاف میان شرکت خط لوله ترانس‌نفت و تولیدکننده نفت روس‌نفت، اوایل ژوییه به پایین‌ترین میزان در سه سال اخیر سقوط کرده بود.

روسیه تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس، موافقت کرده است تولید نفت خود را ۲۲۸ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید ۱۱.۴۱ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۸ که مبنای پیمان فعلی اوپک پلاس است، کاهش دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲