Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر سخا مدیرعامل شرکت قطعه‌سازی کروز گفت: ما هیچ سهمی در ایران خودرو نداشته و تمایلی به خرید هم نداریم، چرا که مشکل اصلی ما نقدینگی و مطالبه از این شرکت دولتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نادر سخا؛ مدیر عامل شرکت خصوصی قطعه سازی کروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع " داخلی سازی قطعات پیشرفته " با بیان اینکه میزان بدهی دو شرکت ایران خودرو و سایپا به شرکت کروز بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان است گفت: واگذاری سهام ایرانخودرو بجای بدهی دردی از ما دوا نمی‌کند چرا که هم اکنون نیازمند نقدینگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه خودروسازان عنوان می‌کنند که شما برای گروکشی قطعه تحویل نمی‌دهید و باعث دپو شدن هزاران خودرو به دلیل نداشتن قطعات شده اید بیان کرد: چنین چیزی نیست و عملکرد ما در سوابق گذشته و آمار‌ها نشان می‌دهد ما به تعهدات خود پایبند بوده کما اینکه قطعات مورد نیاز خودروسازان را فقط ما تولید نمی‌کنیم بلکه شرکت‌های زیر مجموعه خودشان هم تولید می‌کنند بنابراین نمی‌توانند به صاحبان اصلی خود قطعه تحویل ندهند. شرکت کروز سهم خود را در قطعاتی مثل سنسور دنده عقب ایفا کرد، اما شرکت‌های دولتی متعلق به ایران خودرو نتوانستند سهم خود را تامین کنند. بیشتر بخوانید:
پشت پرده هزارتوی «خصوصی»سازی ایران‌خودرو / آیا قوه قضائیه و سازمان بازرسی ورود می‌کنند؟ سرنوشت صدها هزار میلیارد تومان سرمایه مردم در کلاف پیچیده غول خودروسازی / سایپا، مطمئن! مقصر گرانی و تحویل ندادن خودرو مردم کیست؟ / پاس‌کاری پینگ‌پنگی و میلیاردها دلاری که باید مطالبه کرد سخا در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه شرکت کروز از طریق دو شرکت تدبیر سرمایه آراد و بازرگانی گلیار صاحب بیش از ۲۰ درصد سهام شرکت ایران خودرو است درحالی که شما سهام داری کروز از ایران خودرو را تکذیب کرده اید گفت: اینکه یک شخص بخواهد سهام دار جای دیگری غیر از کروز باشد به خودش مربوط است، اما شرکت کروز به عنوان شرکت حقوقی نه یک شخص حقیقی هیچ سهمی از ایران خودرو نداشته و تمایلی هم برای خرید سهام آن ندارد.  
مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: در سال ۷۳ در پروژه خودکفایی پژو ۴۰۵ با همکاری شرکت ساپکو ظرف مدت ۹ ماه موفق به تولید دست سیم‌های پژو ۴۰۵ شده و به دنبال آن داخلی سازی برخی دیگر از قطعات شدیم.
سخا با بیان اینکه تحریم‌ها به فعالیت ما اثر داشت ادامه داد: در خصوص تامین مواد اولیه از جمله پلاستیک تحریم‌ها فشار زیادی به شرکت کروز وارد کرد و از طرف دیگر کمبود منابع مالی ناشی از طلب شرکت از خودروسازان به این فشار‌ها اضافه شد.
مدیرعامل شرکت کروز از خودکفایی در تولید ecu خبر داد و گفت: از شهریور ماه سال جاری تولید انبوه قطعه‌ی ecu ساخت داخل را شروع خواهیم کرد.
وی افزود: این قطعه در پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک قابل استفاده است و با این اقدام ۳۵ تا ۴۰ درصد صرفه جویی ارزی حاصل خواهد شد.
مدیرعامل کروز در تشریح داخلی سازی ایربگ نیز گفت: این قطعه در گذشته وارد می‌شد، اما هم اکنون کیسه‌های ایربگ در قالب پارچه وارد و فرایند کامل تولید در داخل کشور و با متخصصان ایرانی انجام می‌شود.

سخا با اشاره به توسعه واحد تحقیق و توسعه شرکت کروز ادامه داد: اکثر نیرو‌های متخصص شرکت به ویژه واحد تحقیق و توسعه فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاه‌های تهران هستند و در بسیاری از پروژه‌ها نیز از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر و دانشگاه تهران کمک می‌گیریم و در نهضت داخلی سازی قطعات پیشرفته به زودی خبر‌های خوبی را به هموطنان عزیز و جامعه صنعتی کشور خواهیم داد.
وی با بیان اینکه شرکت کروز ۳۵ سال قدمت دارد افزود: این شرکت در ۳ سایت با تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر پرسنل که ۷۰ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند و البته ۳۰ رصد آن‌ها سرپرست خانوار هستند.
مدیرعامل کروز افزود: شرکت ما به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات خودرو کشور در دو بخش تولید قطعات سنگین و نیمه سنگین و قطعات الکترونیکی فعالیت می‌کند. حمید صالحی مدیر برنامه ریزی شرکت کروز نیز در این نشست گفت: تعداد قطعات کسری ایران خودرو معادل دو میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه است که سهم شرکت کروز از آن به ۱۷ درصد در تولید ایربگ و رادیو پخش می‌رسد.
وی با تاکید بر این که قطعات الکترونیک در خودرو‌های امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در این مسیر نیز به توانمندی تولید برسیم لذا در همین راستا فرمان برقی و ترمز‌ای بی اس در دستور کار داخلی سازی قرار گرفته است.

علی یوسفی، مدیر فروش شرکت کروز نیز در پایان این نشست خبری در خصوص تامین قطعات خودرو سازان گفت: در حال حاضر در قطعات ایربگ ۸۰ درصد نیاز سایپا و۵۰ درصد نیاز ایران خودرو را تولید می‌کنیم این در حالیست که در سال‌های ۹۱ و۹۲ و دقیقا زمانی که پژو از ایران رفت به کمک مهندسین و کارشناسان ایران خودرو موفق به داخلی سازی شبکه الکترونیک خودروی ۲۰۶ شدیم و هم اکنون نیز برای قطعاتی همچون ECU و سنسور دنده عقب به خودکفایی رسیدیم.
مدیر فروش کروز از تولید۵۰ درصدی قطعات جانبی موتور خودرو در دو شرکت ایران خودرو و سایپا خبر داد و افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد آینه مورد نیاز در دوخودروسازی سایپا و ایران خودرو توسط کروز تولید می‌شود و چراغ خودرو‌های جدید نیز از تولیدات دیگر کروز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کروز قطعه سازان ایران خودرو سایپا خودکفایی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان

طباطبایی  در شصت و ششمین جلسه شورای مسکن استان سمنان، درباره ساماندهی بخش ناایمن مسکن مهر سمنان در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ این شهر، گفت: از ۳۳۶ واحد قطع‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، تاکنون ۲۵۳ واحد به راه و شهرسازی استان معرفی و ۲۳۷ واحد تخلیه شده است.

وی یادآور شد: عملیات ۲۱۴ واحد ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت ۱۱۲ واحد باقی‌مانده قطعات ۲۳ و ۲۴ با پیمانکار منعقد شده است و به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود، گفت: مالکان در این قطعه‌ها همکاری لازم را برای پیشبرد هدفگذاری دولت داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • فعال شدن ۴ بلوک از شهرک خودرو قم