Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل ضمن محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها در افتتاح تونل در جنوب مسجدالاقصی، آن را اهانت آشکار صهیونیست‌ها و دولت وقت آمریکا به جهان اسلام دانست. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل، افتتاح تونل در جنوب مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها که با حضور دو مقام آمریکایی انجام شد را تحریک‌آمیز دانست و ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را اهانت آشکار صهیونیست‌ها و دولت وقت آمریکا به جهان اسلام خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، این اقدام را نتیجه خیانت ذلت‌بار معدود سران کشورهای عربی دانست که با خوش‌رقصی‌ها خود در برابر آمریکا و صهیونیست‌های اشغالگر قدس از جمله در برگزاری نشست ناموفق اخیر منامه و اظهارات وزیر خارجه بحرین در مدح نتانیاهو و خیانت به آرمان اسلامی فلسطین، به اهداف صهیونیسم جهانی یاری می‌رسانند، در حالیکه خود، قربانی بعدی این خوش خدمتی‌ها خواهند بود.

رمضان شریف: آمریکا و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین حالت ممکن قرار دارندنه به معامله قرن| سرلشکر جعفری:‌ در چند سال آینده شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بودلاریجانی: معامله قرن به‌ بی‌هویتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است

معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به تصریحات نژادپرستانه سفیر آمریکا در تل‌آویو پیرامون افتتاح این تونل، گفت: اقدام صهیونیست‌ها در حفر این تونل و اظهارات مقامات تل‌آویو درباره آن، ارتباطی با هیچیک از ادیان الهی ندارد و صرفاً نتیجه تفکرات افراطی و تروریستی صهیونیست‌هاست.

امیرعبداللهیان تحولات اخیر در صحنه فلسطین را برای امنیت منطقه خطرناک توصیف کرد و افزود: رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سلسله اقدامات تحریک‌آمیز بار دیگر منطقه را به سمت درگیری‌های دینی سوق می‌دهند و بی‌تردید فعالیت‌ صهیونیست‌ها برای نابودی هویت قدس و یهودی‌سازی این شهر برای ادیان الهی و مردم و مقاومت فلسطین قابل تحمل نخواهد بود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین همچنین افتتاح تونل موسوم به «طریق الحجاج» درزیر شهرک سلوان منتهی به مسجدالاقصی، را نقض آشکار قانون بین‌المللی و حقوق بشر و نیز نقض مصوبات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) که همواره خواهان توقف تمامی حفاری‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس است، توصیف کرد و بر ضرورت عمل کردن جامعه جهانی به مسئولیت قانونی، سیاسی و اخلاقی خود برای توقف فوری اینگونه اقدامات مردود تأکید کرد و خواستار مداخله فوری دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط برای توقف حفاری‌های اشغالگران در قدس شد.

وی، همچنین از سازما‌ن‌های بین‌المللی، پارلمان‌ها و دولت‌های جهان خواست با قضیه فلسطین به عنوان کلید صلح در خاورمیانه رفتار کنند و اقدامات یک‌جانبه آمریکا و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل بیت المقدس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل بیت المقدس مجلس دهم اسرائیل بیت المقدس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی افزود؛ این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید نمود و افزود، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

کد خبر 845557 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه ایران و فلسطین فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • واکنش صهیونیست‌ها به عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • معاون دبیر کل حزب‌الله: ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست