Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مشاور عالی رئیس انجمن شیمی ایران گفت: ایجاد مرزهای مشترک میان علم و صنعت رسالت اصلی شیمی کاربردی است.

‌به گزارش ایسنا، محمد رضا ایروانی در چهارمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه انجمن شیمی ایران یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌ها در کشور است، تصریح کرد: بیش از ۳۵ سال از فعالیت این انجمن در کشور می‌گذرد و در طی این سال‌ها پنج هزار نفر دانشجو پیوسته و وابسته تحت حمایت این انجمن در عرصه علمی کشور فعالیت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت نیروهای انسانی ماهر در عرصه تولیدی کشور از رسالت‌های دانشگاه است، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف اصلی شیمی‌دان‌های کشور علاوه بر تربیت نیروی ماهر و کار آمد به‌کارگیری یافته‌های علمی ارزشمند آنها در صنعت و اقتصاد کشور است.

مشاور عالی رئیس انجمن شیمی ایران اظهار کرد: رسالت دیگر شیمی کاربردی حضور  در عرصه تولیدی کشور متناسب با تخصص است، چرا که نجات اقتصاد و تولید ملی کشور از وضعیت فعلی نیازمند حضور دانشگاهیان همراه با تخصص و علم به روز در عرصه‌های مختلف است.

ایروانی با تاکید بر اینکه تمامی کارخانجات تبدیلی در کشور توسط متخصصان شیمی در آزمایشگاه‌ها اداره می‌شود، یادآور شد: به دلیل گسترش فرایند تولید و توسعه و بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی و اعمال استانداردهای مطلوب توجه به دانش علم شیمی و ارتقای این علم در کشور یک امر ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۰ همایش توسط انجمن شیمی ایران با همکاری دانشگاه‌های کشور در جهت ارائه یافته‌های علمی پژوهشگران این حوزه در کشور برگزار خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آذربایجان غربی اقتصاد انجمن شیمی كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: ورود مردم به عرصه اقتصاد نیاز به یک سری زیر ساخت‌ها چون تسهیل گری، صدور مجوز، تسهیلات بانکی و بعد از آن بازار فروش تولیدات دارد که در واقع دولت در این زمینه‌ها باید مانع زدایی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: فرض کنید که شبکه امامان جماعت ما بخواهند یک کارگاه بسیار کوچک تولیدی راه بیندازند که به صورت طبیعی این موضوع نیاز به مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط دارد که اگر در صدور مجوز تسهیل گری وجود نداشته باشند کار قفل می‌شود.

مانع زدایی از مسیر حضور مردم در اقتصاد

سالاری با اشاره به اینکه دولت باید مانع زدایی از مسیر حضور مردم در عرصه اقتصاد داشته باشد، بیان کرد: به نظر من بدون این مانع زدایی کار در حد یک شعار در حرف و کلام باقی خواهد ماند.

وی گفت: بخش مردمی که بخواهد وارد عرصه اقتصاد شود باید اطمینان خاطر از این جهت داشته باشد که آینده به نفع فعالیت اقتصادی او خواهد بود و به زبان ساده‌تر ضرر نکرده و پشیمان نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همچنین باید نسبت به بازار فروش محصول تولیدی در داخل و خارج از استان نیز یک اطمینان خاطر نسبی وجود داشته باشد، اظهار کرد: این موارد در تحقق شعار سال بسیار مهم است.

سالاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اشاره به تلاش‌ها و موفقیت‌های اقتصادی کشور در سال گذشته زده ولی آن را ناکافی دانستند و فراتر از رونق تولید بحث جهش تولید را مطرح کردند.

اولویت‌های خراسان جنوبی در جهش تولید مد نظر باشد

وی با بیان اینکه شعار امسال از سه واژه جهش، تولید و مردم تشکیل شده است، گفت: البته در جهش تولید در خراسان جنوبی باید اولویت‌ها و ظرفیت‌های استان را نیز در نظر گرفت تا آورده و ارزش اقتصادی برای استان به همراه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید از دانش روز در تولید نیز استفاده کنیم تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم، اظهار کرد: به عنوان مثال امروزه باید از کشاورزی به شیوه سنتی عبور کنیم.

سالاری بیان کرد: گاه همان سرمایه‌های خُرد در دست مردم به جای به کار گرفته شدن در بخش تولید به سمت فعالیت‌های کاذبی چون خرید دلار و طلا و....می‌رود و در همان بخش‌ها نیز تلاطم‌هایی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: فعال شدن کارخانه‌های راکد و نیمه تمام را نیز در راستای تحقق جهش تولید باید مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه «وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی «را باید در عرصه اقتصاد نشان دهیم، یادآور شد: همان مردمی که در خراسان جنوبی مشارکت بالایی در انتخابات را رقم زدند در راستای اطاعت از امر ولی می‌توانند در مشارکت اقتصادی نیز نقش آفرین باشند.

کد خبر 6061918

دیگر خبرها

  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • فوتسال گناباد  نیازمند حمایت بیشتر است
  • باز شدن پای مردم به تولید نیازمند بازشدن چشم و گوش همه قوا در امر اقتصاد است
  • توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید
  • حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن‌ کریم
  • مردمی‌سازی در عرصه اقتصاد مشکلات را حل می‌کند