Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که مردم ایران در سال‌های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده‌اند که ما شرمنده آن‌ها هستیم، گفت: این نوید را می‌دهم که ‌از شوک‌های مهمی عبور کرده‌ایم و در شرایط باثبات قرار گرفته‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری صبح امروز ‌از مردم ایران به عنوان مردمی تمدن‌ساز نام برد و اظهار داشت: ‌ملت ایران در تمدن جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و این موضوع قابل تردید نیست چرا که آثار تمدن مردم ایران در کشورهای دیگر نیز مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور ‌با بیان اینکه مردم ایران ‌همواره از عزت خود حفاظت کرده‌اند و ‌اهل منطق و گفت‌وگو بوده‌اند، افزود:‌ مردم ایران در حل بحران‌های جدی بیش از آن که به زور متوسل شوند به گفتگو و منطق متکی بوده‌اند.

خلاصه اظهارات معاون اول رئیس جمهوری به شرح زیر است:

راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می‌دهد نیز توسل به گفت‌وگو و منطق است، پیچیده‌ترین گره‌ها و بحران‌های دنیا را می‌توان از طریق گفتگو حل و فصل کرد و این که هر کس زور بیشتری داشته باشد تصور کند منطق قوی‌تری دارد تصوری نادرست است. منطق باید بر سر میز مذاکره رقم بخورد، ایران در مذاکره با 6 کشور قدرتمند دنیا ‌به تفاهم ‌رسید و توانست‌ منطق و استدلال خود را در میز مذاکره به اثبات برساند. بعد از مذاکره کشوری احساس کند کلاه سرش رفته و با استفاده از زور به یک ملت فشار وارد کند کاری غیرعقلانی و غیرمنطقی است، هرکس قرارداد یا توافقی را امضا کند و آن را به هم بزند همه این اقدام را محکوم می‌کنند و ملت ایران سرفراز است که اهل گفت‌وگو، تعامل و منطق است. با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه در ارتباط با ایران: اتفاقات اخیر این پیام را به دنیا منتقل کرد که با منطق، گفتگو، استدلال و ادب می‌توان با ایران تعامل و مسایل را حل و فصل کرد و اگر از مسیر دیگری با ایران وارد گفت‌وگو شوند حتماً بازنده خواهند بود و منطقه آسیب خواهد دید. ‌ایران در طول تاریخ همواره حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده است،  برای حفاظت از امنیت منطقه نیاز به تشکیل ائتلاف نیست. کسانی که به دنبال ائتلافند هر گاه از مناطق خود خارج شده‌اند جز دامن زدن به ناامنی دستاورد دیگری به همراه نیاورده‌اند، امنیت منطقه را ایران با کمک کشورهای منطقه می‌تواند تأمین کند. برای اینکه همه از امنیت منطقه مطمئن باشند و ‌بتوانند از منطقه‌ای امن استفاده کنند راهی جز این نیست که فشارها ‌از ایران برداشته شود، دشمنان باید بدون تحمیل فشار به ایران وارد مذاکره و گفت‌وگوی منطقی شوند و آن گاه خواهند دید که منطقه‌ای خوب و آرام برای همه فراهم خواهد شد. امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم، آمریکایی‌ها بر اساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به‌خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده‌اند و مردم ایران در سال‌های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آن‌ها هستیم. این نوید را می‌دهم که ‌از شوک‌های مهمی عبور کرده‌ایم و در شرایط باثبات قرارگرفته‌ایم، ‌امیدوارم شرایط پیشرو ازنظر اقتصادی بهبودیافته و بتوانیم موانع را پشت سر گذاشته و درزمینهٔ اشتغال، معیشت مردم و توسعه کشور گام‌های بلندتری برداریم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: توافق هسته ای ایران برجام عذرخواهی جهانگیری اسحاق جهانگيری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است

به گزارش صدای ایران، سید ابراهیم رئیسی در نشست مطبوعاتی مشترک با «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان ضمن قدردانی از میزبانی دولت این کشور از هیئت جمهوری اسلامی ایران و ابراز خرسندی از حضور در پایتخت مردم متدین و دینمدار پاکستان، گفت: از طرف رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به مردم پاکستان که همواره از اسلام، ارزش‌های اسلامی، مظلومین فلسطین و حق و عدالت دفاع کردند، سلام عرض می‌کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ملت عزیز پاکستان نیز مانند دیگر ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا از ظلم رژیم کودک‌کش صهیونیستی و نظام ناعادلانه حاکم بر جهان به ستوه آمده‌اند، افزود: آنچه امروز تمام دنیا را غصه‌دار کرده ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی به ظاهر مدافع حقوق بشر از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه با حمایت آمریکا و کشور‌های غربی است و ما معتقدیم موضع به حق مردم ایران و پاکستان، امت اسلامی بلکه همه ملت‌های آزاداندیش در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مسیر حق‌طلبی و عدالت‌خواهی و همچنین ایستادگی و مقاومت فلسطینیان مظلوم جواب خواهد داد و حتماً زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد بود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و پاکستان به صرف روابط همسایگی نیست، بلکه مبتنی بر رابطه تاریخی، تمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است، تصریح کرد: آنچه دو ملت بزرگ ایران و پاکستان را پیوند داده است، همین اشتراکات اعتقادی و دینی است و چنین پیوند‌هایی ناگسستنی است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تبادل ظرفیت‌های قابل توجه موجود در دو کشور حتماً موجب انتفاع دو ملت ایران و پاکستان خواهد شد، افزود: در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور تصمیم گرفتیم ضمن بکارگیری این ظرفیت‌ها روابط ایران و پاکستان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی در تمامی سطوح ارتقا بخشیم.

رئیسی با اشاره به مواضع مشترک تهران و اسلام‌آباد در زمینه مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان‌یافته، مواد مخدر و همچنین انواع ناامنی‌های تهدیدکننده دو کشور و منطقه، تصریح کرد: این نگاه مشترک مبتنی بر دفاع از حقوق بشر محور همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور است.

رئیس جمهور افزود: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور در جهت تأمین منافع دو ملت است.

رئیسی با بیان اینکه سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل قبول نیست، اظهار داشت: در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح تعاملات تجاری و اقتصادی در گام اول مبادلات تجاری را به میزان ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

رئیس جمهور مرز میان دو کشور ایران و پاکستان را فرصتی در جهت رفاه دو ملت بویژه مردم مناطق مرزنشین عنوان کرد و گفت: دیدار چندی پیش مقامات عالی دو کشور در مرز «پیشین» و افتتاح بازارچه مرزی مشترک در این منطقه جلوه‌ای از همکاری‌ها و تجارت مرزی دو کشور بود که حتماً باید این گام‌ها استمرار یابد.

رئیسی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران تحریم‌های ظالمانه را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کرده‌اند نسبت به انتقال تجربیات و تبادل ظرفیت‌ها در این زمینه با ملت پاکستان بویژه در بخش‌های مختلف علم و فناوری، تکنولوژی، حمل و نقل و ترانزیت اعلام آمادگی کرد.

رئیس جمهور در پایان همچنین ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در روابط ایران و پاکستان در همه زمینه‌ها باشد.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم