Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، رییس حوزه هنری استان یزد 1 مردادماه در دیدار با فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به ظرفیت‌های حوزه هنری و هنرمندان استان، آمادگی این نهاد را برای همکاری‌ در زمینه‌های مختلف بویژه در رابطه با تولید آثار هنری و ادبی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوچک‌زاده با برشمردن مأموریت‌ها و رسالت حوزه هنری گفت: حوزه هنری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی می‌تواند با نگاه بومی و با تکیه بر توانمندی و قابلیت‌های هنرمندان یزدی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های هنری و ادبی متنوعی انجام دهد.

وی آموزش، تربیت و هدایت هنرمندان و نویسندگان جوان و خلاق را از اولویت‌های حوزه هنری استان برشمرد و بیان کرد: در این مرکز کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی هنر و ادبیات به صورت هفتگی در حال برگزاری است.

رییس حوزه هنری یزد ضمن معرفی و ارائه تازه‌های نشر و تولیدات این نهاد در سال گذشته و امسال، توضیحاتی در رابطه با پدیدآورندگان این آثار که همه از شاعران و نویسندگان بومی استان هستند بیان کرد.

کوچک‌زاده همچنین در خصوص فرایند چاپ و انتشار کتاب و آثار در دست تولید این نهاد نیز گزارش ارائه کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری اولین جشنواره ملی «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» با محوریت خانواده، ازدواج و سبک زندگی اسلامی در یزد اشاره کرد و گفت: 25 طراح گرافیک از یزد و استان‌های همجوار به مدت 3 روز در بخش کارگاه این رویداد هنری به خلق اثر خواهند پرداخت.

رییس حوزه هنری استان با بیان اینکه آثار تولیدی در نمایشگاهی به تماشا گذاشته می‌شود افزود: این جشنواره به زودی با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، حوزه هنری یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوب حوزه هنری بر استفاده از این ظرفیت در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تأکید کرد.

وی افزود: در برنامه‌ها و طرح‌های این دفتر از کمک و همکاری حوزه هنری استان بیشتر استفاده خواهد شد.

خامسی با بیان اینکه حوزه هنری آثار ارزشمندی بویژه در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی در یزد چاپ و منتشر کرده گفت: بی تردید ارزش و اهمیت این آثار تاریخی در سال‌های آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

یادآور می‌شود در این دیدار همچنین در خصوص همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با جشنواره «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» هماهنگی و رایزنی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد حوزه هنری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مهدی بابایی مجرد دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با اعلام پایان مرحله اول داوری این بخش از جشنواره، گفت: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است. این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و استادان خوشنویسی از سراسر ایران بود.

وی گفت: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند. این آثار که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

بابایی بیان کرد: اسامی هنرمندان برگزیده بر روی وب‌سایت شمس منتشر شده و آن‌ها از ۳ تا ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر دبیرخانه تهران بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال کنند.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تصریح کرد: از برگزیدگان مراسم اختتامیه که اواخر اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، تقدیر خواهند شد.

کد خبر 6085182

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است