Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:25:11 GMT

فرماندار قرچک: اعتراض مردم به قطع آب به‌حق است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۱۲۸

فرماندار قرچک: اعتراض مردم به قطع آب به‌حق است

به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب قرچک با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران اظهارداشت: بارندگی‌های اول فصل امسال باعث ایجاد این تصور اشتباه بین مردم شده که در تابستان مشکلی به اسم کمبود آب وجود ندارد.
وی افزود: تأمین آب از منابع زیرزمینی، افزایش بی‌سابقه دمای هوا و به تبع آن افزایش بیش از حد مصرف آب باعث شده مشکلاتی در حوزه آب شهرستان در خصوص قطع و افت فشار آب به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیبی گفت: در کنار تأمین آب از منابع آب زیرزمینی روزانه ۲۶۶ لیتر بر ثانیه آب از محل حق‌آبه سد ماملو به شهرستان قرچک اختصاص یافته که این امر تا حدودی از مشکلات این شهرستان کاسته است.
خطیبی با اشاره به لزوم توجه ویژه به اجرای طرح فاضلاب شهری قرچک اظهارداشت:‌ هرچند اجرای این پروژه تا اوایل امسال با سرعت خوبی در حال پیگیری بود ولی اخیراً اجرای این طرح مهم به کندی پیش می‌رود و لازم است مسئولان آبفای استان برای تسریع در اجرای آن چاره اندیشی کنند.
فرماندار قرچک تصریح کرد: اجرای خط انتقال فاضلاب شهرستان تا شهرک صنعتی و روستاهای بخش مرکزی از خواسته های مسئولان این شهرستان است که امید می‌رود با نگاه ویژه مسئولان استانی محقق شود.
وی گفت: موضوع آبیاری فضای سبز قرچک با استفاده از چاه‌های متروک و خارج از مدار در دستور کار کمیته فضای سبز و شهرداری قرار دارد هر چند که طی هفته های اخیر در اوج مصرف آب، کار آبیاری فضای سبز با آب خام صورت نمی‌گیرد.
قرچک از زیرساخت‌های اساسی بی‌بهره است
امام جمعه قرچک نیز در این جلسه گفت: این شهرستان نوپا از داشتن زیرساخت های اساسی بی‌بهره است.
حجت الاسلام حجت‌الله اسماعیلی افزود: مشکل کمبود و افت فشار آب در روزهای اخیر با حرکت جهادی، صبر و همکاری مردم رفع شده ولی برای بلندمدت، رفع این مشکل به چاره اندیشی مسئولان نیاز دارد.
کمبود آب قرچک با اختصاص قدرالسهم رفع شد
مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران نیز در این جلسه گفت: در روزهایی که مشکل افت فشار آب در قرچک صورت گرفت، تلاش شد با اختصاص قدرالسهم تهران از سد ماملو، وضعیت آب شرب در جنوب شرق تهران پایدار شود.
علیرضا کارگری افزود: قدرالسهم قرچک از سد ماملو ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه است که در روزهای گرم تابستان این میزان تا ۲۶۶ لیتر بر ثانیه نیز افزایش یافت.
وی اظهارداشت: در حوزه آبرسانی از سدماملو، اقدامات موثری در حوزه جنوب شرق تهران صورت گرفته و به‌زودی خط انتقال آب سد ماملو به منطقه باقرآباد قرچک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب قرچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک خورشیدی در زمین دانشگاه آزاد دشتستان

احمد بنافی در نشست مسئولان دشتستان با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و در دشتستان برای تحقق عملی شعار سال نهایت توان خود را به کار می‌گیریم.

وی به برگزاری انتخابات اسفندماه اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات بسیار خوبی برگزارشد و ما باید به دلیل مسؤولیتمان کاملا بی طرفی را حفظ می‌کردیم، اما نگران و دغدغه‌مند بودیم و می‌خواستیم اتفاق خوبی بیفتد که این اتفاق افتاد، انتخاب مردم از سر رضایت و هوشمندی و بصیرت بود.

 فرماندار دشتستان افزود: توصیه رئیس جمهور این است که باید همه مسئولان، مردم‌دار باشند و در دشتستان، مسئولان در کنار مردم هستند.

بنافی با اشاره به برگزاری راهپیمایی اخیر روز قدس گفت: مردم شهر برازجان، بیش از ۱۲ هزار نفر شرکت کرده بودند، یعنی یک دهم جمعیت شهر برازجان و اینها همه مردم بودند و تازه گله‌مند بودند از شرایط اقتصاد؛ اما آمدند.

فرماندار شهرستان دشتستان خطاب به مدیران بیان کرد: باید به مردم احترام بگذارید و امور را پیگیری کنید، در روز چقدر مراجعه کننده داریم؟ باید دائم دنبال کرد و موضوع بعد نیز مبارزه با فساد است و باید دستگاه هایتان را مراقبت کنید.

بنافی گفت: موضوع بعد استفاده شخصی از بیت المال است، این را رعایت کنید؛ اینها جزو مسائلی است که مردم را ناراحت می‌کند و باید حتما کم خرج و بدون تکلف باشید و مدیر جهادی باید هزینه اداره اش را کم کرده و قناعت کند و بسیار برای مردم تلاش کرده و کار کند.

فرماندار شهرستان دشتستان اظهار کرد: در حوزه عمرانی دشتستان، چند اولویت را داریم که مدیران باید روی آن کار کنند، یکی آموزش پرورش که نقش تربیتی را به عهده دارد؛ دوم آب که نیاز به توزیع هوشمندانه داریم و سوم راه و مسکن است که اولویت‌های دولت است و حوزه درمان و کشاورزی که بعد حوزه ورزش و جوانان است.

بنافی تصریح کرد: ما باید با این نگاه اولیتمان را قرار دهیم که زیر ساخت‌ها نو می‌شود و نباید پروژه جدیدی تعریف کنیم و باید حتما پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم و بدون تمام کردن سراغ شروع دیگر پروژه‌ها نرویم.

وی گفت: ناحیه صنعتی در بخش سعدآباد باید کارهایش انجام شود و تا انتهای امسال قطعاتش خریداری شود و ما شهرک شیمیایی داریم که با پیگیری‌های نماینده به جای خوبی رسیده است.

فرماندار شهرستان دشتستان افزود: زمین دانشگاه آزاد بلااستفاده مانده بود که با استفاده از آن سعی داریم شهرک خورشیدی احداث کنیم و باید اینجا بخشدار‌ها به ما کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی
  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود
  • ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد
  • جلسه ستاد انتخابات شهرستان قرچک برگزار شد
  • سرانجام زیر گذر روستای داودآباد قرچک
  • مردم شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران از اقدام سپاه حمایت می‌کنند
  • تشکیل استان تهران غربی در دست بررسی است
  • افتتاح مرحله نخست مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی قرچک
  • ساخت شهرک خورشیدی در زمین دانشگاه آزاد دشتستان