Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@20:35:04 GMT

واکنش روسیه به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۲۰۱

به گزارش فارس، «کنستانتین کاساچوف» رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس فدرال روسیه به تلاش واشنگتن برای وادار کردن کشورهای دیگر برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور در تنگه هرمز گفت: «آمریکا در تلاش است از طریق ایجاد ائتلاف برای گشت‌زنی در تنگه هرمز، به زور منافع خود را تقویت کند».

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اینترفکس»، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً اعلام کرد که واشنگتن به دنبال تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی دریایی برای محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال حمله به دو نفتکش در دریای عمان در ماه گذشته میلادی که یکی از این نفتکش‌ها متعلق به یک شرکت ژاپنی بود آمریکا با متهم کردن ایران به دست داشتن در این حملات طرحی برای تشکیل یک ائتلاف نظامی در راستای حفاظت از کشتی‌های تجاری در آبهای خلیج فارس به کشورهای مختلف ارائه کرده است. 

پس از آن انگلیس به طور غیرقانونی، نفتکش حامل نفت ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف کرد و روز پنجشنبه نیز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک فروند نفتکش انگلیسی را به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی در تنگه هرمز توقیف کرد.

آنطور که اینترفکس گزارش کرده است، وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده است که در خصوص نفتکش انگلیسی که در تنگه هرمز توقیف شده است، با مقامات ایران در ارتباط و تماس هستند.

«یوشیهیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن نیز امروز (سه‌شنبه)  در پاسخ به سؤال خبرنگاران تأکید کرد که کشورش، موضوع پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز را بررسی نمی‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت وزش بادهای بسیار شدید جنوب شرقی و شمال شرقی با سرعت گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا به ۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در این راستا نسبت به افزایش ارتفاع موج دریا در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، شنا در سواحل هشدار هشدار داده می‌شود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با این شرایط انتظار است تمهیدات لازم جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی پیش بینی شود.

حاجی رضایی بیان کرد: انتظار است علاوه بر آمادگی جامعه هدف و ذی نفعان تا روز چهارشنبه اجتناب از ترددهای دریایی شناورهای سبک و بویژه قایق‌های صیادی و تفریحی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6079218

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد
  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • مالک صهیونیست کشتی توقیفی در تنگه هرمز کیست؟
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی