Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از سیلاب ها و بارندگی های موسمی در بخش های حوزه انتخابیه نیازمند ایجاد 12 سد و یا بند خاکی در شهرستان سبزوار، جوین، خوشاب، داورزن و جغتای هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با صبح توس گفت: بر اساس کارشناسی ها انجام شده و نظرات مختلف در حوزه آبخیزداری، باران های موسمی،رگبار ها و سیلاب های ایجاد شده سبب خساراتی در شهرستان های این حوزه انتخابیه شده است که برای جلوگیری از این آسیب ها نیازمند احداث 12 سد، سیل بند و یا سد خاکی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه احداث سد ها و سیل بندها علاوه بر اینکه در فواصل مختلف سال منجر به حفظ مناطق مسکونی و کاهش آسیب های سیل های احتمالی خواهد شد تصریح کرد: ایجاد منابع آبی پایدار و رونق کشاورزی و آبادانی در منطقه از جمله دیگر اهداف احداث این سد ها خواهد بود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، خوشاب، داورزن و جغتا در ادامه به مهاجرت بسیاری از روستائیان به دلیل کمبود آب و کم رونق شدن کشاورزی به حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: ساخت این سدها می تواند نقش ویژه ای در مهاجرت معکوس این افراد به روستاها داشته و روستاها را به عنوان حلقه اول تولید زنده نگاه دارد.

وی همچنین به سفر تیمی از مسئولین وزارت نیرو در راستای کارشناسی منابع آبی و مکان نمایی برای ایجاد سدها به منطقه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این تیم که متشکل از کارشناسان و مسئولان رده بالای وزارت بودند با حضور در حوزه انتخابیه رودخانه شهرستان های روداب ششتمد جوین جغتای و خوشاب و داروزن را مورد ارزیابی و بازدید قراردادند تا در این خصوص به تصمیم نهایی برسند.

گفتنی است در بارش های سیل آسای ابتدای سال خسارات فراوانی به بخش‌ها و روستاهای سبزوار وارد آمد که هم اکنون نیز مردم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/‌

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا،‌ محمدعلی آخوندی افزود: سد خاکی روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب، شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است لذا بخشی از آب وارد شهر حاجی آباد (مرکز شهرستان) شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده و تیم های تخلیه آب مستقر شده اند که به محض اینکه بتوان امدادرسانی کرد خانه ها هم با کمک مردم لایروبی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه ادامه داد: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده بامداد امروز شکسته شد.

وی گفت: طی تماسی تلفنی با فرماندار زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، فرماندار شهرستان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان پیگیری های لازم را انجام دادند و ۶۰ خانوار این روستا تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

سیل خسارت جانی نداشت

آخوندی تصریح کرد: با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده است و خسارت جانی نداشته ایم.

وی از شکسته شدن بند خاکی روستای سالک آباد زیرکوه هم خبر داد و افزود: ۲۵۰ خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با دستور استاندار، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل می شود و تمامی امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می‌شوند.

همچنین با وجود سیلاب شدید در شهرستان زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار زیرکوه، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می شود.

رایزنی‌ با ارتش و مرزبانی برای انتقال دانش‌ آموزان از نقاط مختلف به وسیله ماشین آلات سنگین به مرکز شهرستان برای شرکت در آزمون کنکور سراسری از دیگر اقدامات است.

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و دیروز شدت گرفت که باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر و مدیریت بحران استانداری اعلام کرد که به دلیل ادامه بارش‌ها، نیروهای امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

گفتنی است، بنابر اعلام هواشناسی بارش های شدید تا اواخر وقت امروز در خراسان جنوبی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان