Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رازجویان عصر روز سه شنبه در نشست طرح آزادسازی ساحل خزر که با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرمانداران شهرستان های ساحلی استان در ساری برگزار شد، افزود: در مجموع از ۳۷۰ کیلومتر ساحل خزر در حوزه استحفاظی مازندران حدود ۲۳۷ کیلومتر حریم ۶۰ متری خود را باز یافته است.

وی گفت که همچنان طبق بررسی حدود ۳۶ درصد از حریم ۶۰ متری خزر در مازندران در تملک سازمان ها و نهادهای دولتی و عمومی و بخش خصوصی قرار دارد که با اتمام ضرب الاجل استاندار کار آزادسازی آنها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار مازندران افزود: هم اکنون حریم ۶۰ متری ۱۳۳ کیلومتر ار ساحل مازندرانی خزر در تملک نهادهای دولتی، عمومی و غیر دولتی قرار دارد که از این میزان ۴۵ کیلومتر آن در اختیار دستگاههای دولتی و عمومی است که طبق قانون ۲۵ کیلومتر قابلیت آزاد سازی دارد ولی ۲۰ کیلومتر بقیه که عمدتا در شرق استان واقع است به دلیل وجود زیرساخت های در اختیار نیروگاه شهید سلیمی، کشتی سازی صدرا و برخی نهادهای نظامی و انتظامی قابلیت آزاد سازی در شرایط فعلی را ندارد.
وی گفت : با اجرایی شدن طرح آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحل خزر از اواخر خرداد ماه امسال تاکنون حدود سه کیلومتر از حریم ساحل که در اختیار دستگاههای دولتی، عمومی و نظامی و انتظامی قرار داشت، به طور کامل تا حریم پیش بینی آزاد شده است.
رازجویان با اعلام این که بر اساس بررسی میدانی آزادسازی سواحل رضایت مندی مردم استان مازندران و حتی گردشگران را نیز به دنبال داشت ، تاکید کرد: این برنامه مطابق با دستور مدیریت ارشد استان و با توجه به پایان یافتن ضرب الاجل یک ماهه به صورت جدی اجرایی می شود.
وی خواهان جدیت بیشتر فرمانداران شهرهای ساحلی برای آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحل بدون هرگونه ملاحظه کاری شد و تاکید کرد که ملاحظات لازم از قبل مورد توجه قرار گرفته است و آنچه که فرمانداران و دیگر مسئولان باید انجام دهند، انجام تکلیف بدون تعارف و ملاحظه و وقت کشی است.
بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید تمام ساخت و سازهای موجود در ساحل دریای خزر تا حریم ۶۰ متری آزاد شود.  
۶۹۸۲/۱۶۵۴
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر استانداری مازندران مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، تا پایان هفته در ساعت‌هایی از بعد از ظهر در ارتفاعات شرقی استان احتمال رشد ابر و وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

طلیعه محمدی افزود: همچنین امروز و فردا در برخی ساعت‌ها با افزایش سرعت وزش باد، دریا نیز تا حدودی متلاطم خواهد بود.

وی گفت: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و روی دریا در ساعت‌هایی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، از فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در ساعت‌هایی به ویژه در سواحل مرکزی و فراساحل مرکزی وجنوبی استان ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا را نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعت‌ها ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.

به گفته محمدی، فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۰۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۴، جزر دوم ساعت ۱۵:۰۶ و مد دوم ساعت ۲۰:۴۱ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • خودرو‌ها در این شرایط دچار تخلف ساکن می‌شوند
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • تخلف ساکن چیست؟