Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی سوالش از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: شورای عالی فضای مجازی وظایفی را بر عهده وزارت ارتباطات قرار داده است اما این وزارتخانه به وظایف خود عمل نمی کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فیلتر شکن ها غیرمجاز هستند و طبق قانون وزارت ارتباطات باید فیلتر شکن ها را جمع آوری کرده و فضای مجازی را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ناامنی های فراوانی در فضای مجازی وجود دارد سرقت‌های زیادی انجام شده به حقوق مردم تعرض می شود و پرونده های زیادی در این خصوص در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شناسایی کاربران از وظایف مهم همه وزارت ارتباطات است اما وزارت ارتباطات به وظیفه خود عمل نکرده و سیم کارت های غیر مجاز زیادی در کشور وجود دارد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: افرادی با هویت جعلی و ناشناس در فضای مجازی فعالیت می‌کنند نتیجه فعالیت این افراد با هویت ناشناس ناامن کردن فضای مجازی است. وزارت ارتباطات باید سیم کارت های غیر مجاز را ابطال کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: چند روز پیش تعداد زیادی از این افراد دستگیر شدند آنها با سیم‌کارت‌های غیرمجاز با اعمال شگردهایی رمز کارت مردم را می گرفتند و کارت‌های بانکی آنها را خالی می کردند.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: توضیحات وزیر در این خصوص عدم اجرای این وظایف قانع کننده نبود و نشان داد وزارت ارتباطات اراده جدی برای مدیریت فضای مجازی ندارد توضیحات ایشان باعث شد گلایه مندی و نگرانی ما نسبت به عدم مدیریت فضای مجازی افزایش یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: بنده از پاسخ‌های وزیر ارتباطات قانع نشدم و این سوالات به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

کد خبر 4674666

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمانفر محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که از ۱۵ مهرماه تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» را برای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برگزار می‌کند.

خبرنگاران و فعالان فضای مجازی داخلی و خارجی تا پایان روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را که پس از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در یکی از قالب‌های تیتر متنی و چندرسانه‌ای شامل متن، ویدیو، صوت، عکس، عکس‌نوشت، طرح گرافیکی و... به زبان فارسی یا غیر فارسی منتشر شده است را به دبیرخانه این پویش رسانه‌ای ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اولویت های امسال وزارت ارتباطات چیست؟
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید