Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:58:22 GMT

پیام تبریک اردوغان به نخست‌وزیر جدید انگلیس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۶۸۶

پیام تبریک اردوغان به نخست‌وزیر جدید انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه امروز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: به بوریس جانسون، هفتاد و هفتمین نخست‌وزیر بریتانیا تبریک می گویم.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه همچنین نوشته است: برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. معتقدم که روابط ترکیه-بریتانیا در دوره جدید گسترش خواهد یافت.

گفتنی است، ترزا می فردا استعفای خود را به ملکه الیزابت دوم تقدیم خواهد کرد؛ سپس بوریس جانسون با حضور در کاخ باکینگهام مأموریت تشکیل دولت را برعهده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترزا می پس از رد سه‌باره برگزیت توسط پارلمان اروپا، با فشارهای درون حزبی مواجه و ناگزیر به استعفا شده بود.

شایان ذکر است، در مراسم معرفی نخست وزیر جدید انگلیس، بوریس جانسون به عنوان رئیس حزب محافظه کار معرفی گردید.

در رأی‌گیری نهایی که میان بیش از ۱۶۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار انجام شد، جانسون با کسب ۹۲ هزار ۱۵۳ رأی در مقابل ۴۶ هزار و ۶۵۶ رأی هانت، رهبر حزب و نخست‌وزیر جدید انگلیس لقب گرفت.

حوزه‌های رأی گیری روز دوشنبه ساعت ۱۶ به وقت محلی تعطیل شد. جانسون روز چهارشنبه بعد از ظهر به عنوان نخست وزیر جایگزین ترزا می‌خواهد شد.

ترزا می که با وجود تلاش‌های مکرر نتوانست طرح خود را برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) در پارلمان به تصویب برساند ماه گذشته از رهبری حزب محافظه کار استعفا کرد.

کد خبر 4674682

منبع: مهر

کلیدواژه: اردوهای راهیان نور بوریس جانسون رجب طیب اردوغان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک منبع بلند پایه انگلیسی اعلام کرد که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شخصاً یک پیام به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم تحویل داده است.

بر اساس این گزارش، مفاد پیام مذکور به این نکته اشاره دارد که انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد.

در این گزارش تاکید شده است که نتانیاهو و کاتز از کامرون در جریان نشست مشترک چهارشنبه گذشته در اراضی اشغالی خواسته بودند این اقدام را انجام دهد. بهانه آنها این بود که عملیات تنبیهی ایران ثابت کرده اتخاذ چنین اقدامی ضروری است!

با این وجود منبع انگلیسی مذکور تصریح کرد که کامرون تاکید کرده با این اقدام مخالف بوده و بهتر است لندن به مذاکرات خود با تهران ادامه دهد.

کد خبر 6082833

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه پاسداران
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش در خاورمیانه است