Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@14:27:55 GMT

وزیر صنعت : البرز مصداق اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۷۰۹

وزیر صنعت : البرز مصداق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز با حضور معاون اول رئیس جمهوری افزود: وجود سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی در این استان که در ماه‌های گذشته کمترین تنش کارگری و تعطیلی و احدها رادر آن شاهد بودیم نشان از همراهی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف ازجمله استاندار البرز، تیم اجرایی و نمایندگان مجلس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این همراهی و هم افزایی نتیجه مثبتی برای استان و کشور داشته که از جمله آن می‌توان به وجود ۱۵۰ برند ملی در استان البرز اشاره کرد.

رحمانی یاد آورشد: امروز ۶۰۰ واحد صنعتی در البرز با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت داریم که می‌توانند فرصت‌های شغلی قابل توجهی را ایجاد کنند که این مهم مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های البرز واحدهای اقتصادی و دانش بنیان است که باید از این فرصت مغتنم بهره بیشتری برده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حوزه صادرات غیرنفتی و فناوری استان البرز از استان‌های شاخص است که می‌تواند کمک کند اما در حوزه صنایع معدنی البرز اول نیست.

رحمانی گفت: امروز بیشترین انتظارات صنعتگران تسهیل تولید و رفع موانع در این زمینه است که در سال جاری هفت محور مهم در موضوع فوق در وزارت صمت نهایی شده است.

وی اضافه کرد: رونق تولید، توسعه و تأمین ساخت داخل از مواردی است که در فرصت تحریمی ازآن ها بهره برد.

وزیر صمت گفت: برای تأمین ساخت داخل ۱۰ برنامه داریم که راه اندازی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه به شمارمی رود.

وی اظهار داشت: امسال تبدیل بخش زیادی کالا به ساخت داخل آغاز می‌شود که در این بخش رشته‌های صنعتی مشخص شده است.

رحمانی ادامه داد: شیوه‌های جدید استارت آپ ها را در حوزه تولید و معدن نیاز داریم تا روش‌های سنتی را متحول کنیم.

موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای صنایع از دیگر نکاتی بود که رحمانی به آن پرداخت و افزود: جلسات لازم برای این موضوع مهم تشکیل شده و پیگیری‌ها ادامه دارد زیرا تهران و البرز در این زمینه مشکلاتی دارند.

با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزرا امروز سه شنبه ز تعدادی طرح و پروژه تولیدی، صنعتی و عمرانی در البرز مورد بهره برداری قرار گرفت.

۸۰۲۹/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نادرقلی ابراهیمی اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مساله امروز کشور را اقتصاد دانست و افزود: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

وی ادامه داد: روستاها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

به گفته او در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشورهای پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

ابراهیمی لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستاها و تولید محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: قوای سه گانه کشور باید روستاها را یکی از محورهای اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی تاکید کرد: تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستاها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

وی ضمن بیان اینکه نگریستن به خودکفایی بدون توجه به الزامات پایداری آن، همواره کشور را با آسیب پذیری مواجه خواهد کرد؛ گفت: از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ابراهیمی ضمن بیان اهمیت اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده آن، اذعان کرد: ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

او در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.

کد خبر 6079989 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران