Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:09:45 GMT

شناسایی 250 کودک کار در سمنان و دامغان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۸۲۰

شناسایی 250 کودک کار در سمنان و دامغان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان از شناسایی 250 کودک کار در سمنان و دامغان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایسنا، امیر بینایی در نشست خبری نهضت مهارت‌آموزی در آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در این بخش شناسنامه‌دار کردن کودکان کار در سه سطح بهداشت و سلامت جسمی، استعدادیابی و پایش تحصیلی بوده که با هدف مداخله صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 80درصد متکدیان و کودکان کار استان از اتباع بیگانه هستند، افزود: عمده این کودکان کار افغان هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به وظایف این اداره کل از کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین رسالت‌های این اداره کل نام برد و تصریح کرد: مطالعات میدانی دفتر امور اجتماعی نشان می‌دهد که عمده این آسیب‌ها در محلات و مناطق کمتر برخوردار و محروم که عمدتا با فقر مالی، آموزشی و فرهنگی مواجه‌اند، تولید و سپس تکثیر و توزیع می‌شوند.

بینایی از آموزش و مهارت‌آموزی به عنوان مهمترین راه‌حل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین رسالت‌ها و اولویت‌های کاری ما در چند سال اخیر کمک به ایجاد سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و افزایش مشارکت‌های اجتماعی بوده است که در همین راستا اولین مرکز خیریه فعال در حوزه مهارت‌آموزی در استان نیز راه‌اندازی شده است.

وی از تلاش برای فرهنگسازی در خصوص ایجاد تشکل‌های مردمی مهارت‌محور خبر داد و گفت: در همین راستا در تلاشیم که در شهرستان‌های هشت‌گانه استان حداقل یک تشکل فعال در این بخش راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان از افزایش نشاط اجتماعی به عنوان یکی از وظایف ذاتی دفتر امور اجتماعی استانداری نام برد و گفت: رضایت نسبی درونی از زندگی و نشاط اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتاد که فرد احساس کند که به درد جامعه خورده است و لذا ایجاد اشتغال و بهره‌گیری از استعدادهای افراد می‌تواند به نوعی به ارتقاء نشاط اجتماعی کمک کند.

دبیر کارگروه حقق شهروندی استان ارائه آموزش مهارت را از حقوق شهروندی آحاد افراد جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت برابر برای بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی و آموزش مشاغل از حقوق اصلی شهروندان است و اداره کل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان به عنوان دبیر کارگروه تخصصی این حوزه در راستای دسترسی افراد به این حق شهروندی تلاش می‌کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كودك كار منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

منظور در نشست با فعالان اقتصادی دامغان در سالن جلسات دانشگاه دامغان در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، گفت: طبق آمارها طی سه سال گذشته رشد تولید در کشور رقم خورد، اما کشور می‌تواند جهش داشته باشد که رشدی فراتر از معمول محقق شود و این جهش، بدون شک حاصل فعالیت و مشارکت مردم است.

وی به رشد تولید در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ ایران به رشد بالای ۶ درصد رسید که این امر با تلاش مضاعف فعالان اقتصادی، تبدیل تهدیدها به فرصت، فاصله‌گیری از خام‌فروشی و در سایه روحیه تعاملی شکل گرفت.

منظور اضافه کرد: برای جهش تولید باید از ظرفیت منطقه ای و بین‌المللی استفاده شود، به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر توجه داشت و سهم دانش را در تولید افزایش داد و از تولید منبع‌محور به تولید دانش‌پایه حرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان خسارتی نداشت
  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • رئیس‌جمهور فردا به دامغان سفر می کند
  • رئیس جمهور فردا به دامغان سفر می کند
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • رئیس جمهور فردا در دامغان خواهد بود
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان