Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی امروز- سه شنبه- در دیدار سیده فاطمه ذوالقدر رئیس هیات پارلمانی مجمع مجالس آسیایی و سایر اعضای مجمع گزارش برگزاری این اجلاس را استماع کرد.

بر این اساس، ضمن  تشکر و قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل قبول میزبانی این کمیته و رضایی استاندار اصفهان به خاطر میزبانی و مهمان نوازی خوب، گزارشی از حضور هیات های پارلمانی کشورهای عضو، اقدامات و قطعنامه های مصوب ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ذوالقدر بیان کرد: در نشست کمیته دائمی سیاسی و نشست کارگروه تشکیل پارلمان آسیایی مجمع مجالس آسیایی که با حضور ١٥ کشور عضو برگزار شد به بررسی قطعنامه‌هایی به منظور افزایش صلح و امنیت و ارتقاء سطح همکاری های سیاسی و فرهنگی پرداخته شد.

ذوالقدر عنوان کرد: این قطعنامه ها مشتمل بر قطعنامه به سوی پارلمان آسیایی، قطعنامه حکمرانی خوب، قطعنامه حاکمیت قانون و توانمندسازی قضایی، قطعنامه ایجاد رفاه در آسیا از طریق همکاری، قطعنامه مجالس آسیایی و دولت باهم برای رفاه در آسیا، قطعنامه شیوه های پارلمانی موثر، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت اما قطعنامه حمایت بی دریغ از فلسطین به دلیل عدم حضور نماینده ای از این کشور با پیشنهاد هیات های پارلمانی مسکوت ماند و مقرر شد در نشست بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه بیان شد که میزبانی این اجلاس فرصتی فراهم آورد تا ایده های جمعی و انرژی کشورها صرف معنی بخشیدن به نقش و مشارکت پارلمان ها در تسهیل امور سیاسی در آسیا باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس إصفهان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، فشارهای پارلمانی بر دولت لندن جهت ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

این روند در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل قصد دارد قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را نادیده بگیرد، تشدید شده است- قطعنامه‌ای که این هفته تصویب شد و در آن از همه طرف‌ها خواسته شد به آتش‌بس در غزه متعهد شوند. 

نامه مذکور توسط بیش از ۱۳۰ تن از نمایندگان پارلمان انگلیس خطاب به «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور نوشته و امضا شده است. هفته پیش نیز دولت کانادا اعلام کرد، تمامی صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند. 

مقام‌های انگلیسی از سوی وزرای دولت در سایه این کشور با فشارهای زیادی در زمینه فروش سلاح به رژیم اسرائیل به دلیل نقض مسائل حقوق بشری رو به رو هستند. مساله‌ای که می‌تواند در نهایت روند فروش تسلیحات انگلیس را دچار تعلیق کند.

نمایندگان امضا‌کننده این نامه استدلال کرده‌اند که تداوم روند «تجارت معمول» جهت صادرات تسلیحات بریتانیا به رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی «کاملا غیرقابل قبول» است.

در نامه مذکور به این موضوع اشاره شده است که دولت لندن در دو حمله پیشین غزه نیز فروش تسلیحات به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده‌ است. 

نمایندگان پارلمان در این نامه نوشته‌اند: میزان خشونت‌های مرتکب‌شده از سوی ارتش اسرائیل امروز بسیار مرگبارتر از گذشته است با این حال دولت لندن در واکنش موثر به این روند ناکام بوده است. 

با وجود آنکه آمریکا  قطعنامه «آتش‌بس فوری در غزه» را غیرالزام‌آور خوانده است؛ انگلیس چنین تفسیری از قطعنامه مذکور ارائه نکرده است. کامرون در هفته‌های اخیر انتقادات خود از رژیم اسرائیل را تشدید کرده است. 

برخی از انتقادات وزیر امور خارجه انگلیس حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در قالب یک قدرت اشغالگر به وظیفه خود بر اساس قوانین بین‌المللی جهت تامین آب و غذا برای غیرنظامیان فلسطینی عمل نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • آسیا پیشتاز رشد اقتصادی جهان خواهد بود؟
  • آمادگی شیراز برای میزبانی از رقابت های آسیایی هندبال
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • انگلیس، چین را به حملات سایبری متهم کرد