Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:11:36 GMT

ارتش اتیوپی مسئول تامین امنیت در ایالت جنوب شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۸۸۴

ارتش اتیوپی مسئول تامین امنیت در ایالت جنوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی «STV» اتیوپی، دولت این کشور امروز سه شنبه اعلام کرد: ساختار فعلی برای حصول اطمینان از حاکمیت قانون کافی نیست و از امروز تامین امنیت ایالت «جنوب» برعهده نیروهای فدرال خواهد بود.

برخی رسانه‌های اتیوپی این تصمیم نشانه برقراری «حالت فوق العاده» در کشور توصیف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که بر اثر ناآرامی‌های هفته اخیر در شهرهای هواسا و سیداما در جنوب اتیوپی ۲۰ نفر کشته شده اند.

این خشونت ها پس از تظاهرات علیه مخالف دولت با برگزاری همه پرسی در عرض ۵ ماه آغاز شد وبا اعمال خشونت توسط ارتش گسترش یافت.

کمیسیون انتخابات ملی اتیوپی اعلام کرده که طی ۵ ماه آینده به درخواست مردم سیداما که یکی از ۵۰ گروه قومی در این ایالت جنوبی این کشور، همه پرسی برگزار خواهد کرد.

کد خبر 4674690

منبع: مهر

کلیدواژه: اتیوپی حالت فوق العاده ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی

وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه‌ای در تولید و تامین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تامین امنیت غذایی و کالا‌ها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری می‌باشد.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشور‌های حوزه خزر شکل گرفته است، افزود: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصا محصولات کشاورزی و نیز تامین کالا‌های مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و ... همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه گردد.

وفائی نژاد تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلو‌ها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و گفت: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان گردد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفائی نژاد در پایان به مزیت‌های تامین کالا‌های اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر، تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالا‌های اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • شهید قرنی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشور داشت
  • تامین امنیت کشور در حوزه غذا
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی