Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:05:59 GMT

پایتخت میزبان جشنواره «کافه مقصد گردشگری» شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۸۹۱

پایتخت میزبان جشنواره «کافه مقصد گردشگری» شد

به گزارش ایرنا، نشست خبری سومین جشنواره «کافه مقصد گردشگری شهری» با حضور پرهام جانفشان عراقی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران و حمید شاهین پور رئیس این جشنواره بین المللی در سالن همایش فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار شد.

جانفشان در این نشست خبری گفت: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر حضور چشم گیر مردم می‌تواند زمینه اقتصاد گردشگری پویا را نیز فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: موضوع احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی از اقدامات اصولی در سازمان میراث فرهنگی است چرا که مردم با حضور در این جاذبه و بناهای تاریخی می‌توانند تاریخ غنی کشورشان را مشاهده کنند.

جانفشان با بیان اینکه امروزه کافه یک مقصد برای گردشگری تعریف می‌شود افزود: رونق این بخش می‌تواند شادابی، احیای روحیه عمومی جامعه و شادابی مردم را به همراه آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به ایجاد استارت آپ ها در قالب کافه گردی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا با این روش نوین در جلب گردشگر گام‌های مطلوبی برداشته شده است که لازمه آن این بوده تا این راهکار در کشورمان نهادینه و مورد توجه قرار گیرد.

جانفشان با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ کافه تاریخی در تهران دایر است خاطر نشان کرد: این مجموعه‌های پذیرایی تاریخچه و خاطرات ارزشمندی را برای مشتریان خود یادآور می‌شوند.

وی به شعار امسال میراث فرهنگی تحت عنوان "تهران قدیم به مثابه یک موزه" نیز اشاره کرد و افزود: با دایر کردن تورهای تهرانگردی خاطرات نوستالژیک و قدیمی را برای خانواده‌ها و به خصوص جوانان فراهم خواهیم کرد چرا که بسیاری از بافت‌ها و بناهای تهران می‌توانند به عنوان مقصد گردشگری علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب کنند.

جانفشان با بیان اینکه افق این نهاد رسیدن به آمار بازدید ۲۰ میلیون گردشگر از جاذبه‌های فرهنگی، تفریحی و تاریخی کشورمان است گفت: در سال گذشته ۶ میلیون گردشگر از جاذبه‌های مختلف کشورمان بازدید کردند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در این نشست افزود: علت ورود ستاد گردشگری به این همایش و جشنواره‌های تخصصی احیای سنت‌ها است چرا که در سالهای اخیر به موضوع کافه گردی نگاه ویژه ای شده است.

مهدی سیف با بیان اینکه از طرح‌های مهم گردشگری ستاد در نوروز امسال، اجرای پرسه در شهر بود اظهار داشت: در این طرح فراگیر ۱۸ مسیر تاریخی پایتخت به بازدید پیرامونی گردشگران اختصاص یافت.

وی همچنین به اجرای طرح پنجشنبه‌های گردشگری پرداخت و تصریح کرد: در این طرح در نظر داریم با هزینه‌های متعارف نقاط کمتر شناخته شده پایتخت را در معرض دید علاقه مندان و خانواده‌های تهرانی قرار دهیم.

رئیس جشنواره کافه مقصد گردشگری در این نشست به سومین دوره این جشنواره نیز پرداخت و افزود: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی استادکاران از سوم تا هشتم شهریور ماه در کاخ سعد آباد تهران دایر خواهد شد.

حمید شاهین پور تصریح کرد: این جشنواره در صدد است تا نمایشگاه عکس مربوط به کافه، صنایع مرتبط، تولید کنندگان مواد غذایی، تولید کنندگان قهوه و دسر را برگزار کند.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده بیش از ۱۱ هزار نفر روزانه از این جشنواره دیدن کنند افزود: در ۲دوره اخیر به موضوع باریستا (نوعی قهوه) و لته آرت قهوه پرداخته شد و در این دوره نیز به میکسولوژی مولکولی (مخلوطی از انواع قهوه) پرداخته می شود.

به گفته شاهین پور در این دوره در نظر است تا ۱۰۰ خودرو سیار، مهمان هایی از کشور اروپایی و آسیایی جشنواره شرکت کرده و غذاها و توانمندی‌های خود در معرض دید علاقه مندان قرار دهند.

نخستین کافه تهران به ۲۳ مهر ماه ۱۳۰۷ باز می‌گردد که هم اکنون به علت ادغام، این بخش کافه در صنف آبمیوه فروشان جای گرفته است.

تهرام/۷۲۴۷//‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از ایجاد و اجرای طرح شاتل سرویس در نقاط پر تردد گردشگری ویژه مهمانان نوروزی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی طی بازدید از محل فعالیت گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: ۱۸ درصد از حمل و نقل عمومی شهر تهران به عهده تاکسیرانان است و ۸۰ هزار تاکسی در شهر تهران مشغول فعالیت هستند.

مالکی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل است، گفت: با توجه به تدابیر شهردار تهران حمل و نقل عمومی تهران باید به سمت هوشمندسازی برود و عملکرد تاکسی‌ها باید به طور مستقیم رصد شود و در همین راستا مهم‌ترین اقدام سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۳ ایجاد سیستم‌های تاکسی‌های برخط و ایجاد سرویس‌های شاتل اختصاص یافته است.

وی گفت: سازمان تاکسیرانی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مهمانان نوروزی در سال ۱۴۰۳ با ایجاد هماهنگی‌های لازم با ستاد گردشگری شهرداری تهران و مدیریت اراضی عباس‌آباد نقاط گردشگری پر تردد را در سیستم شاتل راه‌اندازی کرده و شهروندان و مسافران نوروزی با نصب اپلیکیشن «شهرزاد» می‌توانند از سرویس‌های اشتراکی آنلاین، صندلی خود را رزرو و با هزینه کمتر و مناسب‌تر برای دیدن و عزیمت به نقاط گردشگری ترددی آسان را داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی مژده بهاری خود را با بیان نوسازی و تحول در سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: با ورود و تولید هزاران تاکسی برقی، ون تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به سیستم حمل و نقل شهر تهران در سال ۱۴۰۳ شهروندان تهرانی شاهد تحولی بی‌نظیر درعرصه حمل و نقل خواهند بود و با این اقدام امیدوار هستیم سال پیشرو مردم عزیز ما در پایتخت ضمن ترددهای روان و با کیفیت با حمل و نقل عمومی هوایی پاک و به دور از آلودگی را تجربه کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، مالکی در پایان اختصاص خودروهای برقی به سرویس‌های اشتراکی در تمام طول سال ۱۴۰۳، ویژه گردشگران و نقاط پرتردد گردشگری را از مهم‌ترین اقدام این سازمان برای تسهیل در امور تردد و حضور گردشگران شهر تهران دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • برگزاری پویش «تهران بی دود»
  • شب به یادماندنی در چند کیلومتری پایتخت
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • سفر به دیار چشمه و آبشار/ بویین میاندشت، یک مقصد گردشگری خنک
  • هگمتانه نخستین پایتخت ایران، مقصد گردشگران نوروزی در همدان
  • مسافران نوروزی و گردشگران تهرانی بخوانند!