Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@05:00:31 GMT

افشاگری رییس سابق تربیت بدنی خبرساز شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۹۱۰

افشاگری رییس سابق تربیت بدنی خبرساز شد

مصطفی هاشمی طبا رییس سابق سازمان تربیت بدنی کشور در گفت و گو با یکی از برنامه هایی رادویی پشت پرده کنار گذاشتن امیر عابدینی رییس سابق فدراسیون فوتبال کشور پس از بازیهای آسیایی هیروشیما را فاش کرد. هاشمی طبا که در اوایل دهه 70 متولی سازمان تربیت بدنی کشور بود و در آن مقطع عابدینی ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گزارش صدای ایران از آخرین خبر، در آن دوره تیم ملی فوتبال کشورمان در بازیهای آسیایی هیروشیما حضور داشت و با وجود حضور ستاره هایی چون علی دایی و فرشاد پیوس و احمدرضا عابدزاده و ... تیم در دور مقدماتی حذف شد. گویا در جریان برگزاری بازیهای آسیایی هاشمی طبا در محل اقامت و تمرین تیم ملی فوتبال حاضر می شود و شرایط تیم ملی را مساعد ارزیابی نمی کند و این موضوع را با عابدینی در میان می گذارد. عابدینی بر خلاف نظر رییس سازمان معتقد بوده شرایط تیم عالی است و تیم ملی فوتبال ایران قهرمان خواهد شد اما هاشمی طبا به او می گوید «قهرمانی پیشکش اگر تیم ملی جز چهار تیم برتر هم باشد قبول است.

اگر چنین نشد من شما را از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار می کنم!»اما پیش بینی هاشمی طبا درست درمی آید و تیم ملی یکی از ضعیف ترین نتایج اش را در ادوار برگزاری بازیهای آسیایی کسب کرده و حذف می شود و با حذف تیم ملی هاشمی طبا هم طبق توافقی که با عابدینی در هیروشیما داشت او را برکنار می کند. ماه ها بعد که عابدینی و هاشمی طبا باهم روبرو می شوند عابدینی از او بابت برکناری اش گلایه می کند و دلیلش را جویا می شود که رییس وقت سازمان تربیت بدنی هم قول و قرارش در محل اردوی تیم ملی در هیروشیما را یادآوری کرده و می گوید رفاقت مان سر جای خودش اما من به شما گفتم جز 4 تیم نشدید برکنارتان می کنم و با حذف تیم ملی فوتبال سر حرفم ماندم و به وعده ام عمل کردم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: افشاگری تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی

آفتاب‌‌نیوز :

علی سلاجقه روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان و همراهی با رییس جمهور در دور دوم استانی رییس جمهور افزود: حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان دغدغه ملی در دستور کار جدی دولت سیزدهم، شخص رییس جمهور و سازمان حفاظت از محیط زیست است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی پای کار آمده و اقدامات ارزشمندی از جمله نصب سرعت‌گیر و دوربین کنترل سرعت انجام داده است که در نتیجه آن و اطلاع رسانی‌ گسترده، مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست افزایش چشمگیری پیدا کرد.

وی بیان کرد: برای ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی در محدوده استان سمنان باید اعتبار کافی از منابع وزارت راه و شهرسازی به سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌کل استان سمنان تخصیص یابد.

این مسوول اضافه کرد: طبق تاکید وزارت راه و شهرسازی مشکلی در تحقق تعهد و انتقال اعتبار به حفاظت محیط زیست استان سمنان برای انجام اقدامات راهبری در حفاظت از این گونه ارزشمند وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مدیریت و احیای یوزپلنگ آسیایی طرح ملی است و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حیات وحش، امن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی از وجود خطراتی مانند حضور سگ‌های گله و ولگرد و تامین طعمه به میزان کافی را در دستور کار دارد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به دغدغه دولت برای مهار ریزگردها اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار وزارت نیرو در مهار ریزگردها و همچنین احیای دریاچه ارومیه در سال گذشته به خوبی پای کار آمد و با رهاسازی آب سدها و تخصیص حق آبه محیط زیست از تصفیه پساب دریاچه ارومیه به احیای آن کمک کرد.

وی بیان کرد: روند مطلوب بارش‌های بهاری در کشورهای همسایه نشان‌دهنده شرایط مناسب برای کنترل ریزگردهاست، اما حل این مشکل به اقدامات گسترده داخلی و بین المللی احتیاج دارد.

سلاجقه تاکید کرد: در زمینه مدیریت تالاب‌ها نباید فقط به امید بارندگی بود و باید فراتر رفته و از ظرفیت‌هایی مانند پساب و تصفیه خانه برای احیای این پهنه‌های آبی استفاده کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از میزان تخصیص آب آشامیدنی بیشترین میزان تخصیص در رتبه دوم مربوط به حق‌آبه محیط زیست و در رتبه‌های بعدی مربوط به کشاورزی و صنعت است.

۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.

پارک ملی کویر در شهرستان گرمسار و پارک توران یا خارتوران در شاهرود ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا به ترتیب در غرب و شرق استان سمنان است و هم چنین استان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکارممنوع دارد.

مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • برنامه‌های خوبی در سازمان تربیت بدنی ارتش پیش‌بینی شده است
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی؛ ایران به دنبال تاریخ سازی
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی/ایران به دنبال تاریخ سازی
  • برای نکونام حاشیه می‌سازند؛ مدیریت نمی‌خواهد حواشی جمع شود!
  • ریش سفید فوتبال هستم و نکونام را نصیحت می‌کنم