Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:07:05 GMT

حکم قصاص قاتل شیرمحمدعلی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۳۹۲۹

حکم قصاص قاتل شیرمحمدعلی صادر شد

سخنگوی قوه‌قضائیه از صدور حکم عاملان قتل شیرمحمدعلی زندانی امنیتی زندان تهران بزرگ خبر داد و گفت: دادگاه متهم ردیف اول را به اتهام مشارکت در قتل عمد به قصاص نفس و پرداخت دیه صدمات غیرموثر در قتل محکوم کرد. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: با دستور ویژه آیت الله رییسی رییس قوه قضائیه و سرعت عمل، دقت و قاطعیت دادگستری استان تهران پرونده قتل علیرضا شیرمحمدی در حداقل زمان ممکن و به عنوان یک پرونده ویژه و مهم در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی و حکم پرونده صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه تاکید کرد: پس از سه روز از اعلام ختم رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی، امروز دادگاه رای  خود را صادر و بر این اساس دادگاه متهم ردیف اول را به اتهام مشارکت در قتل عمد به قصاص نفس و پرداخت دیه صدمات غیرموثر در قتل محکوم کرد.

وی افزود: در همین رابطه متهم ردیف دوم پرونده نیز به اتهام معاونت در قتل عمد به 25 سال حبس و پرداخت دیه صدمات غیرموثر در قتل محکوم شد.

اسماعیلی تصریح کرد: حکم صادره غیرقطعی است و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس این گزارش، پس از اعلام خبری مبنی بر وقوع قتل در زندان فشافویه، دستگاه قضا به سرعت به موضوع ورود کرد و دو روز بعد از این حادثه، در 22 خردادماه سال جاری دادستانی تهران از صدور کیفرخواست آن خبر داد و اعلام کرد: کیفرخواست متهم به قتل عمدی و همچنین متهم به معاونت در قتل عمدی مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی که در تاریخ 1398.03.20 در زندان تهران بزرگ با ضربات تیزی مجروح و به قتل رسیده بود با تکمیل تحقیقات و تقاضای اولیاء دم مبنی بر قصاص و مجازات قانونی سایر اتهامات مندرج در کیفرخواست صادر و جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک ارسال شد.

27 خردادماه، سخنگوی قوه قضاییه با تشریح جزئیات مضروب و به قتل رسیدن مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی، از دستور رئیس قوه قضاییه به سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور برای بررسی قصور احتمالی ماموران خبرداد.

در همان روز سازمان زندان‌ها اطلاعیه‌ای در خصوص قتل شیرمحمدعلی صادر کرد که در آن عنوان شده است که در روز حادثه، برای رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری دو نفر فوق الذکر، نامبردگان به هواخوری هدایت، که در همین اثنا با گشوده شدن درب محل نگهداری زندانیان امنیتی برای توزیع غذا، متهمان به دلیل حضور در هواخوری از فرصت پیش آمده سوء استفاده نموده و به سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده و ظرف مدت زمانی کمتر از دو دقیقه، علیرضا شیرمحمدعلی را مورد ضرب و جرح قرار داده که نهایتاً با حضور عوامل زندان و انتقال مصدوم به بیمارستان خارج از زندان، اقدامات پزشکی فاقد نتیجه بوده و نامبرده در بیمارستان فوت می‌‌کند.

رئیس قوه قضاییه نیز دوم تیرماه سال جاری در گفت‌وگوی تلویزیونی خود در خصوص موضوع قتل شیرمحمد علی اظهار کرد: نسبت به این حادثه که حادثه بدی بود و اتفاق افتاد، بلافاصله هیاتی برای بازرسی حادثه اعزام شد و همچنین از طریق دادستانی تهران که این زندان در تهران واقع شده و متهمان و محکومان آن مربوط به دادسرای تهران هستند و همچنین از طریق دادستانی کل، افرادی را مامور کردیم که موضوع را بررسی کنند.

در ادامه سخنگوی قوه قضاییه در پنجمین نشست خبری خود بیان کرد: در تیرماه به پرونده قتل شیرمحمدعلی که در زندان فشافویه به قتل رسید رسیدگی خواهد شد.

اسماعیلی افزود: سیاست دستگاه قضا در این قبیل موارد بررسی جامع و دقیق، کارشناسی و شناسایی متخلفین احتمالی و نوع تخلف آن‌ها و در نهایت برخورد متناسب است. گاهی اوقات اقتضا می‌کند که فرد تحت تعقیب قرار گیرد و گاهی اوقات نیز موضوع ضعف مدیریتی است و این ضعف مدیریتی اقتضا دارد که مدیر جا به جا شود و به تناسب نتیجه تحقیقات تصمیمی گرفته شود و نهایتا نیز رئیس زندان فشافویه برکنار و مدیر کل زندان‌های تهران توسط خود سازمان زندان‌ها جابجا شده است.

نهایتا 40 روز پس از وقوع این قتل، جلسه محاکمه عاملان این جنایت برگزار شد  و سه روز بعد هم حکم دادگاه در این مورد صادر شد.

فیلم/ماجرای قتل زندانی شیرمحمدعلی در زندان فشافویهمحاکمه عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی پایان یافت+تصاویرتأیید خبر تسنیم/تشریح برخورد با عاملان قصور در قتل زندانی شیرمحمدعلیسخنگوی قوه قضائیه: عناصر اصلی بانک سرمایه هنوز محاکمه نشدند/ شناسایی ماموران مقصر در حادثه قتل زندان فشافویه

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رأی پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضائی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رأی کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رأی صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمز ارز به مدت دو سال محکوم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.

القاصی در پایان با اشاره به قطعیت رأی دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

کد خبر 6078464

دیگر خبرها

  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال زنــدان
  • آزادی قاتل ۱۶نفر پس از ۲۸ سال حبس | جزییات قتل های سریالی سال 75 چه بود؟
  • قاتل سریالی ۱۶ مرد معتاد بعد از ۲۸ سال آزاد شد
  • ژنرال مایلی‌کهن را روانه زندان می‌کند؟
  • رای پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • قاتل سریالی بعد از ۲۸ سال آزاد شد
  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال
  • خواستگار جدید قاتل خواستگار سابق شد | بازخوانی پرونده جنجالی میدان کاج سعادت آباد