Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان اعلام کرد: به منظور تامین آب شرب حیات وحش منطقه حفاظت شده جهان نما ماموران یگان حفاظت شهرستان گرگان درعملیاتی اقدام به پاکسازی و لایروبی آبشخورهای حیات وحش در منطقه حفاظت شده جهان نما کردند.

تمسکنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان با اشاره به افزایش میزان نزولات جوی در سال جاری گفت: افزایش نزولات جوی در ابتدای سال جاری سبب پر شدن گل و لای در داخل آبشخورهای حیات وحش شد که با تلاش محیط بانان منطقه همانند سال های گذشته پس از بازدید های میدانی بخشی از آبشخورهای مناطق امن و حساس جهت دسترسی بهتر حیات وحش به آب سالم پاکسازی و لایروبی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه حفاظت شده جهان نما در جنوب و جنوب شرقی شهرستان های گرگان و کردکوی در سلسله جبال البرز واقع است. در این منطقه به طور کلی ۵۹ گونه پستاندار شناسایی شده است که این تعداد گونه حدود ۴/۳۰درصد انواع پستانداران خشک زی ایران را شامل می شود و همچنین تا کنون ۶۰۷ گونه گیاهی نیز در این منطقه شناسایی شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: منطقه حفاظت شده جهان نما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری

 

فراهانی رئیس اداره حفظ و احیا تالاب اداره کل حفاظت محیط زیست استان به خبرگزاری صداوسیما گفت پهنه ۱۲ هزار هکتاری تالاب میقان بعد از بارندگی‌های فصل بهار نسبت به سال‌های گذشته پرآب‌تر شده و هم جواری آب دشت و آسمان در این تالاب جاذبه‌ای چشم نواز ایجاد کرده است.

فراهانی گفت تالاب میقان که در ۱۰ کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده کارکرد‌های متنوعی در زیست بوم منطقه داشته و در کیفیت هوای مرکز استان، زیستگاه حیات وحش گردشگری و فرصت‌های مطالعات علمی اثرگذار است.

جودکی فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت تالاب میقان زیستگاه حیات وحش بومی و مهاجر بخصوص پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر فلامینگو، غاز، مرغابی، درنای خاکستری، چوب پا، نوک خنجری و آبچلیک است و در فصول مهاجرت تا ۲۰ هزار قطعه پرنده در این تالاب زندگی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • پاکسازی سواحل بندرترکمن به مناسبت روز زمین پاک
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • افزایش ظرفیت اسمی و کانتینری بنادر و احیای خلیج گرگان