Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، به دنبال آتش سوزی شب گذشته در جنگل‌های بلوط منطقه «خونه‌زار» از توابع نورآباد ممسنی در استان فارس، بالگردهای پایگاه هوایی شهید دوران نیروی هوایی ارتش به درخواست ستاد مدیریت بحران استان فارس عملیات امدادرسانی و اطفای حریق را طی ۱۰ سورتی پرواز انجام دادند.

این عملیات با ارسال تجهیزات و مواد خوراکی به نفرات حاضر در مناطق صعب العبور در شرایط آب و هوایی نا مساعد و وزش باد شدید انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خرداد ماه سال جاری گردان بالگرد پایگاه هوایی شهید دوران با انجام ۱۰۰ سورتی پرواز کار امداد رسانی به اطفا در منطقه فراشبند را نیز در کارنامه خود دارد تا نشان دهد ارتش در تمام حوادث و بلایا در کنار مردم خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نیروی هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد

رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: در پایش‌های کارشناسان در جنگل‌های این شهرستان، ۳ کانون طغیان آفت جوانه‌خوار بلوط در نزدیکی شهر ربط، ۳ کانون در مسیر سردشت - میرآباد و ۳ کانون دیگر در مسیر جاده آبشار شلماش و منطقه بیوران شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال محلول‌پاشی با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های این شهرستان به ۲ شیوه پیمانی و مشارکتی انجام می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون محلول‌پاشی ۵۰۰ هکتار به پیمانکار داده شده و ۲ هزار هکتار نیز به صورت مشارکتی با همکاری دهیاران و شورا‌های‌اسلامی شهر انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: این محلول تنها کرم جوانه‌خوار بلوط را از بین می‌برد و برای سایر حیوانات، پرندگان و گیاهان هیچ گونه خطری ندارد.

وی اظهار کرد: کرم آفت جوانه‌خوار و برگ‌خوار بلوط از قسمتی از برگ‌های درختان بلوط استفاده می‌کند و باعث می‌شود این درختان از نظر رشد سالانه خود عقب افتاده و به‌تدریج در چند سال آینده خشک شود.

ابراهیمی افزود: پروانه جوانه‌خوار بلوط (Tortrix viridana L) که در چند دهه اخیر، گونه‌های مختلف بلوط را مورد حمله قرار داده و آفتی بسیار مخرب است که باعث کاهش رویش چوب، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی شده و حتی باعث مرگ‌ومیر درختان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته