Web Analytics Made Easy - Statcounter

«الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه در حاشیه مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان مسکو و دمشق در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اولویت اول ما در ادلب حفظ جان غیرنظامیان است و بدین منظور سعی می‌کنیم با استفاده از ابزارهای سیاسی بحران در این منطقه را حل و فصل کنیم.

این دیپلمات روس افزود: امیدواریم ترکیه به تعهدات خود درخصوص منطقه کاهش تنش در ادلب پایبند باشد ولی باید گفت که تروریست‌ها و جبهه النصره مدت زیادی در آنجا نخواهند ماند و ارتش سوریه به زودی کنترل کامل استان ادلب را به دست خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یفیموف همچنین روابط ۷۵ ساله میان روسیه و سوریه را عالی و براساس احترام متقابل خواند.

وی خاطرنشان کرد که سوریه و روسیه دو شریک استراتژیک هستند و مسکو از چهار سال گذشته تاکنون برای مبارزه با تروریسم در کنار ارتش سوریه ایستاده است و دو کشور با همکاری مشترک توانسته اند بخش‌های بزرگی از خاک سوریه را از کنترل تروریسم بین المللی خارج کنند.

ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه است که بیش از ۳ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و به آخرین محل استقرار تروریست‌ها و گروه‌های مخالف دولت سوریه تبدیل شده است.

چندی پیش، ارتش سوریه با حمایت روسیه تصمیم گرفت که به مواضع تروریست‌ها در سوریه حمله کند که ترکیه به بهانه احتمال گسیل شدن سیل پناه جویان به این کشور، راهی دیگر پیش روی روسیه گذاشت و توانست نظر مثبت ولادیمیر پوتین را برای توقف حمله احتمالی به ادلب جلب کند.

براساس توافق ترکیه و روسیه، قرار شد منطقه‌ای حائل اطراف ادلب ایجاد شود و نیروهای ارتش ترکیه و روسیه در آن به گشت زنی بپردازند تا ترکیه این فرصت را بیابد که گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح را از یکدیگر متمایز کند، طرحی که به دلیل نرسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، چندین بار

تمدید شد و ترکیه اعلام کرده که به زمان بیشتری نیاز دارد.

از آن زمان تاکنون تروریست‌ها در سوریه بارها توافق کاهش تنش در منطقه امن یا حائل را زیرپا گذاشته اند.

سوریه نیز بارها بر عزم خود برای آزادی همه مناطق اشغالی تاکید کرده است.

ادلب یکی از ۱۴ استان سوریه و ۱۱ درصد از خاک این کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۱ تروریست در دو عملیات جداگانه اطلاعاتی نیروهای امنیتی پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند.

ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در دره اسماعیل خان عملیاتی را علیه تروریست‌ها انجام دادند که تبادل آتش میان دو طرف به کشته شدن ۱۰ تروریست انجامید.

نیروهای امنیتی پاکستان عملیات دیگری در منطقه وزیرستان شمالی انجام دادند که در آن یک تروریست کشته شد.

بنا به اعلام ارتش پاکستان، مقادیر فراوانی تسلیحات و مهمات از تروریست های کشته شده به دست آمده است.

گفته می شود این تروریست ها در چند عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان شرکت کرده بودند.

پیشتر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد پاکستان اعلام کرده بود در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۴۵ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده. در این حملات ۲۸۱ نفر از جمله نظامیان و شهروندان عادی کشته شده اند.

کد خبر 6086780

دیگر خبرها

  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد