Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس مهدیان معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت، با اشاره به صدرنشینی آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان در کشور، اظهار داشت: سالیانه ۲۴ میلیون نفر- ساعت در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان آموزش داده می‌شود که ۸ درصد عملکرد کشوری است و بیشترین اجرای آموزش را در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به تفکیک آمار در بخش آموزش دولتی و خصوصی، افزود: ۱۲ میلیون نفر- ساعت در بخش دولتی و نیم دیگر در بخش خصوصی آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه افراد زیادی برای آموزش در کارگاه‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: برای بیشتر کارگاه‌ها به دلیل مراجعان زیاد مصاحبه ورودی در نظر گرفته شده و در حال حاضر شاغلان، ۳۰ درصد آموزش‌های اجرا شده را به خود اختصاص داده‌اند.

او تصریح کرد: با رهگیری اشتغال که پس از آموزش‌ها در نظر گرفته شده به‌طور میانگین در مجموع ۲۷ درصد به اشتغال رسیده‌اند و در بعضی دوره‌ها از جمله تعمیر پکیج و تعمیر خودرو‌های سبک ۹۰ درصد افراد توانسته‌اند وارد کسب و کار شوند.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی آموزشگاه‌های آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: بخش خصوصی به دنبال برندسازی خود است، بنابراین نخستین بازرس بر آموزشگاه‌ها خود مؤسسان این مجموعه هستند.

حسین مصلی‌نژاد افزود: همچنین به دلیل اینکه نتیجه فعالیت بخش خصوصی مستقیم به خودش برمی‌گردد بهترین ناظر خودش است و بخش خصوصی آموزشگاه‌ها همواره سعی می‌کند به شکلی فعالیت کند که منجر به رشد خود شود.

او تصریح کرد: کسانی که گواهینامه مهارت را می‌گیرند، قاعدتا صلاحیت انجام مهارت لازم را دارند چرا که از فیلتر آزمون عملی و کتبی رد شده‌اند و تجربیات لازم را در بازار کار کسب می‌کنند.

نماینده انجمن تخصصی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فناوری اطلاعات نیز با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های آزاد گمنام ماندند و مردم آن‌ها را نمی‌شناسند، اظهار داشت: بسیاری از مردم از فعالیت حرفه‌آموزی این آموزشگاه‌ها، مطلع نیستند.

آرزو عامری افزود: مردم گمان می‌کنند خدمات و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مختص خود سازمان است، در حالی‌که در آموزشگاه‌ها نیز این مهارت‌ها تدریس می‌شود، اکنون ۱۲۰۰ آموزشگاه آزاد در سطح استان ارائه می‌کنند.


انتهای پیام/م

  نشست خبری معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کار اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

ایسنا/لرستان رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد گفت: بیش از ۸ هزار نفر در شهرستان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

عزیزاله قائدرحمت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یک نهاد انقلابی متولی آموزش‌های مهارتی در جامعه است که به بالغ‌ بر ۲۰ گروه هدف همچون؛ روستاییان، جامعه معلولین، سربازان، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و متقاضیان مهارت‌آموزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته یک‌میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۳۴ نفر ساعت آموزش مهارتی به ۸ هزار و ۶۹۸ نفر ارائه‌شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۲۰۶ نفر ساعت معادل یک هزار و ۳۷۰ نفر به سربازان در پادگان‌ ارائه شده است.

قائدرحمت بیان کرد: سال گذشته ۴۹ هزار و ۷۶۸ نفر ساعت معادل ۲۳۷ نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده ۸۰ هزار و ۱۵۰ نفر ساعت معادل ۶۵۷ نفر در روستاها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد تصریح کرد: سال گذشته ۳۳۵ هزار و ۸۷ نفر ساعت برابر دو هزار و ۷۳ در شعب ثابت شهری و ۹۷ هزار و ۴۲۹ نفر ساعت برابر ۳۷۶ نفر در محیط کار واقعی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

قائد رحمت اظهار کرد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۵۶ نفر ساعت برابر ۱۲۳ نفر در مرکز TC (معتادین بهبود یافته) و ۱۰۲ هزار و ۹۸۲ نفر ساعت معادل ۴۴۶ نفر در زندان بروجرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۵۵ هزار و ۶۱۷ نفر ساعت برابر سه هزار و ۱۱۱ نفر در آموزشگاه‌های آزاد بروجرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳
  • گشایش نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • آمادگی ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری برای حضور در المپیاد ملی آموزش هنر
  • بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند