Web Analytics Made Easy - Statcounter

"احمد ابو حلبیه" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان اشغال بخش شرقی قدس در سال ۱۹۶۷ میلادی اکنون برای نخستین بار است که نیروهای رژیم صهیونیستی در این سطح گسترده منازل مسکونی فلسطینی ها را تخریب می کنند، زیرا روز گذشته ۷۵ باب منزل مسکونی را تخریب کردند و در نظر دارند در مجموع یکصد منزل را ویران کنند و سپس در وادی الحمص ۲۲۵ منزل مسکونی دیگر را تخریب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این اقدام به مثابه کوچاندن دسته جمعی اهالی قدس با هدف خالی کردن این شهر از ساکنان اصلی آن است. اکنون رژیم صهیونیستی به ساکنان حدود یکصد منزل مسکونی در محله البستان واقع در جنوب مسجد الاقصی هشدار داده است که منازلشان تخریب خواهد شد.

ابوحلبیه گفت: رژیم اشغالگر با این اقدامات به دنبال یک هدف راهبردی است که همان یهودی کردن قدس از نظر جغرافیایی و جمعیتی است و این اقدامات در چارچوب عملی کردن نقشه موسوم به قدس بزرگ تا سال ۲۰۲۰ جا دارد و براساس آن رژیم صهیونیستی در نظر دارد دست کم یک میلیون نفر از غاصبان صهیونیستی را در قدس سکونت دهد.

وی به تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ویژه در جریان نشست چندی پیش در بحرین و نیز ورود یک هیئت رسانه ای از برخی کشورهای عربی به خصوص از منطقه خلیج فارس به فلسطین اشغالی را به مثابه تشویق واقعی رژیم صهیونیستی به اجرای نقشه های خود در قدس عنوان کرد.

ابوحلبیه تشکیلات خودگران فلسطین را به حمایت از شهر قدس و ساکنان آن فراخوانده و گفت: باید علیه نقشه های صهیونیستی و جنایتکارانه دست به عملیات جهادی زد و به دسته بندی فلسطینی ها پایان داد.

وی همچنین حمایت مالی از اهالی قدس برای کمک به آنان در ادامه مقاومت و بازسازی منازل خود را خواستار شد و از سازمان ملل، شورای امنیت، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و تمام سازمان ها و نهادهای منطقه ای و بین المللی خواست برای توقف جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد عمل شوند.

ابوحلبیه همچنین اهالی قدس را به مقاومت هرچه بیشتر در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر و باقی ماندن در سرزمین اجدای خود و به آتش کشیدن زمین زیرپای صهیونیست ها فراخواند و از فلسطینی ها در هر جایی که هستند خواست انتفاضه کرده و با تمام شکل های مقاومت در برابر رژیم غاصب بپا خیزند.

تخریب منازل فلسطینی ها دیروز (دوشنبه) در صور باهر به دستور دادگاه رژیم صهیونیستی و توسط نیروهای ارتش این رژیم انجام شد. رژیم صهیونیستی به بهانه نزدیکی ساختمان های مسکونی فلسطینی ها به دیوار "آپارتاید" و آنچه آنان مسائل امنیتی عنوان می کنند، منازل آنها را تخریب کرد. در حالی که ساختمان ها در محدوده تحت حکومت تشکیلات خودگردان فلسطین در قدس بوده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد

جنبش حماس فلسطین در واکنش به بسته شدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد این اقدام هیچ‌گونه مشروعیتی به این رژیم در اشغال سرزمین فلسطین نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، این جنبش در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: بسته شدن مسجدالاقصی در الخلیل توسط اشغالگران نقض آشکار حرمت مسجد و حق عبادت در آن و نیز پافشاری در یهودی سازی آن است که مردم انقلابی ما اجازه آن را نخواهند داد.

رژیم صهیونیستی به بهانه عید یهودی «پسح»، مسجدالاقصی را به مدت ۲ روز به روی نمازگزاران فلسطینی بست و تنها صهیونیست‌ها اجازه ورود دارند.

رژیم صهیونیستی در چارچوب تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، هر ساله ۱۰ روز این مسجد را در ایام عید یهودی به روی فلسطینی‌ها می‌بندد.

حماس اعلام کرد: این اقدام باطل هیچ گونه مشروعیتی برای اشغال سرزمین و مقدسات ما نخواهد داشت.

این جنبش از توده های مردمی و نیروهای مقاومت خواست به مقابله با این اقدامات تجاوزکارانه علیه سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن ادامه دهند.

صبح امروز چهارشنبه تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیستی تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح